Afstanden Veluwe Trail

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 22:11

Hallo bokkers,

Kan iemand van jullie mij misschien helpen met de afstanden van de Veluwe Trail?

Het gaat om de ritten van:

Nr 17 naar Nr 14.
Nr 14 naar Nr 13.
Nr 13 naar Nr 12.
Nr 12 naar Nr 9.

Het gaat over de nummer op onderstaande kaart:
http://www.hippisch-toerisme.nl/HTML/Ne ... index2.htm

Alvast bedankt.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:21

Silence schreef:
Hallo bokkers,

Kan iemand van jullie mij misschien helpen met de afstanden van de Veluwe Trail?

Het gaat om de ritten van:

Nr 17 naar Nr 14.
Nr 14 naar Nr 13.
Nr 13 naar Nr 12.
Nr 12 naar Nr 9.

Het gaat over de nummer op onderstaande kaart:
http://www.hippisch-toerisme.nl/HTML/Ne ... index2.htm

Alvast bedankt.

Nummer 17 bestaat niet meer, dus je zult in/bij Otterlo iets anders moeten zoeken. De Kleine Pol schijnt erg goed te zijn. Reken op een kilometer of 20-25 naar de Henriettehoeve.
14 naar 13: is een hele grote afstand, zou ik zelf niet voor kiezen. Zal in de buurt van de 30 kilometer uitkomen.
13 naar 12: Ook weer een grote afstand, via de trail zal je dan ook richting 30 kilometer gaan.
12 naar 9: Zit ook wel bij de 25 kilometer.

Eerlijk gezegd zou ik heel andere onderdakadressen zoeken, dit zijn niet de leukste adresjes. Op de site van Hippisch Toerisme kun je per provincie verschillende accomodaties vinden. Bij de Veluwe Trail zijn de meer grotere bedrijven aangesloten, dat zijn niet altijd de plekken waar je wilt zijn.
Als ik jou was, zou ik de route anders aanpakken. Begin bijvoorbeeld in Laag Soeren, ga dan via Loenen naar Hoenderloo, dan Kootwijk, Otterlo en in Wolfheze einde rit. Als je het bij 5 overnachtingen wilt houden, laat dan Kootwijk vallen. (Boszicht en Henriettehoeve zou ik wel handhaven, zijn goede adressen)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 23:22

Bedankt, daar heb ik zeker wat aan. OK dan!

aletniessen

Berichten: 458
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Otterlo

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:28

Ik weet niet wanneer je wilt gaan maar deze zomer kan je ook bij ons overnachten www.stoeterijwillemien.nl. We zitten aan de dagtocht ginkelse heide in Otterlo. We krijgen een heel ruim en luxe appartement. Ook zou je in een appartement op naastgelegen camping kunnen overnachten. Voor de paarden hebben we ruime boxen tot je beschikking.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 12:30

Bedankt.
We moeten nog even kijken wanneer we gaan.
Wilde eerst in de mei-vakantie gaan, maar moet even kijken ivm. endurance wedstrijden en kamp.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:14

En mocht je in de buurt van Harskamp/Kootwijk willen overnachten kan je bij mij terrecht, heb weidegang en stal ter beschikking, je kan eventueel een stacaravan huren van mijn vriendin of je tent opzetten in het weiland

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 15:47

OK dan! Ik zal het onthouden.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:43

dynamiek schreef:
En mocht je in de buurt van Harskamp/Kootwijk willen overnachten kan je bij mij terrecht, heb weidegang en stal ter beschikking, je kan eventueel een stacaravan huren van mijn vriendin of je tent opzetten in het weiland


Verhuur je ook voor twee of drie dagen? Ik loop met plannen een trektocht te gaan houden en of dat Veluwe trail wordt zal aan het aan bod afhangen en de prijzen die gevraagd worden. heb je een site/mailadres of een telefoonnummer?

ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:31

Sandrina schreef:
Verhuur je ook voor twee of drie dagen? Ik loop met plannen een trektocht te gaan houden en of dat Veluwe trail wordt zal aan het aan bod afhangen en de prijzen die gevraagd worden. heb je een site/mailadres of een telefoonnummer?

Het ligt er maar net aan wat je zoekt. De bedrijven die bij de veluwetrail worden vernoemd zijn veelal grotere bedrijven, waarbij de prijzen vaak dito zijn. De kleine, eenvoudige, maar zeker niet slechtere bedrijfjes zul je er niet terugvinden; daarvoor heb je andere bronnen nodig.
Daarnaast heb je strik genomen de veluwetrail helemaal niet nodig om over de Veluwe te rijden. Als je fatsoenlijk kaart kunt lezen (wat op trektocht eigenlijk een must is) kun je met kaarten in de hand ook je eigen route samenstellen.
De Veluwetrail is wel heel zinvol als leidraad om een idee te hebben wat je allemaal uit gaat spoken.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:40

ikke schreef:
Sandrina schreef:
Verhuur je ook voor twee of drie dagen? Ik loop met plannen een trektocht te gaan houden en of dat Veluwe trail wordt zal aan het aan bod afhangen en de prijzen die gevraagd worden. heb je een site/mailadres of een telefoonnummer?

Het ligt er maar net aan wat je zoekt. De bedrijven die bij de veluwetrail worden vernoemd zijn veelal grotere bedrijven, waarbij de prijzen vaak dito zijn. De kleine, eenvoudige, maar zeker niet slechtere bedrijfjes zul je er niet terugvinden; daarvoor heb je andere bronnen nodig.
Daarnaast heb je strik genomen de veluwetrail helemaal niet nodig om over de Veluwe te rijden. Als je fatsoenlijk kaart kunt lezen (wat op trektocht eigenlijk een must is) kun je met kaarten in de hand ook je eigen route samenstellen.
De Veluwetrail is wel heel zinvol als leidraad om een idee te hebben wat je allemaal uit gaat spoken.


Dat de bedrijven bij de veluwetrail aangesloten de duurdere zijn , snapte ik al. Had dat al hier eens gelezen, maar hoe kom je aan die kleinere net zulke goede adresssen? Ken jij er een aantal en wil je die kwijt aan mij/ons?
We wilden ook niet de geijkte routes rijden, maar onze eigen uitzetten. Daarvoor komen we op 4 januari al bijeen!
We kunnen aardig kaartlezen, ervaring opgedaan op andere vakanties.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:44

Ik ben ook wel heel benieuwd, wil m van de zomer gaan rijden.

Zou dan gaan om max. 4 ruiters & paarden

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:06

Vjestagirl schreef:
Ik ben ook wel heel benieuwd, wil m van de zomer gaan rijden.

Zou dan gaan om max. 4 ruiters & paarden


Dat bericht heb ik al gelezen. Ik wil het echter bij twee houden, hoemeer mensen, hoemeer wensen.
Ik wil ook de Krommerijnstreek aandoen op een tocht. De kastelenroute is machtig mooi. Ten zuiden van Leersum is een heel fijn maar kleine camping waar je met je paard welkom bent: Camping Wildzicht op de Gooyerdijk

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:21

Sandrina schreef:
Dat de bedrijven bij de veluwetrail aangesloten de duurdere zijn , snapte ik al. Had dat al hier eens gelezen, maar hoe kom je aan die kleinere net zulke goede adresssen? Ken jij er een aantal en wil je die kwijt aan mij/ons?
We wilden ook niet de geijkte routes rijden, maar onze eigen uitzetten. Daarvoor komen we op 4 januari al bijeen!
We kunnen aardig kaartlezen, ervaring opgedaan op andere vakanties.

Wat voor soort accomodatie zoek je? Wil je kamperen, in blokhutten of B&B? En op welk deel van de Veluwe wil je gaan rijden?
Simpelste plek om te starten met zoeken is de site van Hippisch Toerisme, daar staan accomodaties per provincie gerangschikt. Als dat niet op de juiste plek een adres oplevert, kun je via de VVV gaan zoeken, maar dat vergt wat meer zoeken naar plekken waar paarden mee kunnen. Kamperen-bij-de-boer is natuurlijk voor de hand liggend om bij te informeren naar mogelijkheden.

ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:14

Sandrina schreef:
Dat de bedrijven bij de veluwetrail aangesloten de duurdere zijn , snapte ik al. Had dat al hier eens gelezen, maar hoe kom je aan die kleinere net zulke goede adresssen? Ken jij er een aantal en wil je die kwijt aan mij/ons?
We wilden ook niet de geijkte routes rijden, maar onze eigen uitzetten. Daarvoor komen we op 4 januari al bijeen!
We kunnen aardig kaartlezen, ervaring opgedaan op andere vakanties.

De meest simpele:
http://www.nvvr.info/algemeen/links/links.htm
Daarnaast geven de lokale VVV-sites je veel informatie, juist voor die onvrwachte adresjes.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:20

Dank je, hier kan ik mee vooruit. Gaan dat allemaal al op 4 jan. doen.

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:16

Ik heb ook met twee vriendinnen van de zomer een deel van de veluwetrail gereden (de bovenste helfst) van Wekerom, naar kootwijkerbroek, naar vierhouten, naar wenumwiesel (bij vaassen), naar hoenderloo en toen weer naar wekerom. Hebben 5 daagse gedaan. Hebben zelf adresjes gezocht e.d. Gewoon bij de SVR bij boerencampings Is het goedkoopste. Waren voor 3 personen en 3 paarden dan 25 euro kwijt voor een nacht. Ook een keer bij een camping met manege geslapen, was heel duur. Camping 18 euro (viel mee) maar 3 paarden 60 euro! Dus is echt aan te raden bij boeren te kamperen. Moet je paard wel dag en nacht buiten kunnen staan meestal.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:08

Pivanti schreef:
Camping 18 euro (viel mee) maar 3 paarden 60 euro! Dus is echt aan te raden bij boeren te kamperen. Moet je paard wel dag en nacht buiten kunnen staan meestal.

Bij een trektocht is het erg verstandig om je paard 's nachts op de wei te laten staan, om flink bij te eten EN om in beweging te blijven.
Erg prijzige paardenstalling trouwens, 20 euro per paard per nacht. Moet je eens maal 30 doen om aan een maandprijs te komen.... Geld, geld!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:01

Misschien nog een tip. Wij zijn vorig jaar bij de natuurcamping in Assel geweest. Je moet wel je tentje meenemen, maar het is super verzorgt en heel goedkoop.
Voor de paarden is een wei en je mag hooi pakken. Er zijn nette douches en een hele ruime kampeerweide met wat beschutting.
Heel dicht langs de veluwetrail

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Re: Afstanden Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:40

@Waratje Klopt is ook zeker beter! Maar moet je paard ook wel aangewend zijn van te voren natuurlijk. ligt ook aan t weer uiteraard, bij goed weer is het minder een probleem als je paard t niet gewend is.
En was zeker heel prijzig! Maar ja hadden een week van te voren gereserveerd in de zomervakantie, dus alles was vol.