welke pony zou jij kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: welke pony zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 21:23

Nelleke1 schreef:
ben er uit (naja wel beetje tegen mijn wil in)

de 3 jarige gaat mee, eerste stuk gaat de eigenaar mee met een touw, gaat het niet blijft hij erbij, gaat het goed neemt mijn vriendin de longeerlijn erbij

Me vriendin wil dat omdat ze eigenlijk een ander weinig plezier gunt (in de bak moet madame alleen rijden en kan ik rijden met haar pony erbij die steeds op mij en die 3 jarige knalt) ze vind dat de andere niet mee kan omdat die slechte conditie heeft enz enz.


Jeetje, lekkere vriendin!
Vergeet je je eigen mening niet?

tamary

Berichten: 29221
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: welke pony zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:49

Nelleke1 schreef:
ben er uit (naja wel beetje tegen mijn wil in)

de 3 jarige gaat mee, eerste stuk gaat de eigenaar mee met een touw, gaat het niet blijft hij erbij, gaat het goed neemt mijn vriendin de longeerlijn erbij

Me vriendin wil dat omdat ze eigenlijk een ander weinig plezier gunt (in de bak moet madame alleen rijden en kan ik rijden met haar pony erbij die steeds op mij en die 3 jarige knalt) ze vind dat de andere niet mee kan omdat die slechte conditie heeft enz enz.


Het is jouw veiligheid en de gezondheid van de pony die belangrijk is. Als je vriendin het anders wil heeft ze pech. Het is en blijft jouw lijf.
Anders niet gaan.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Re: welke pony zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 00:10

Lijkt inderdaad alsof de vriendin alleen maar aan haarzelf denkt.
Omdat ze ook zegt dat de makke pony weinig conditie heeft, hopelijk is ze geen sprintje trekken van plan.
Kun je toch niet de makke pony meenemen of nog even met haar praten en evt met de eigenaar van de drie jarige en het andere paard (weet niet of dat dezelfde eigenaar is).
Als zei de longeerlijn later overpakt van de eigenaar lijkt me niet zo´n goed idee.
Vind dat de vriendin wel een beetje rekening kan houden met jouw veiligheid inderdaad.
Hopelijk weet je wat je doet en wil je toch een fijne rit toewensen morgen.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: welke pony zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:48

Nelleke1 schreef:
ben er uit (naja wel beetje tegen mijn wil in)

de 3 jarige gaat mee, eerste stuk gaat de eigenaar mee met een touw, gaat het niet blijft hij erbij, gaat het goed neemt mijn vriendin de longeerlijn erbij

Me vriendin wil dat omdat ze eigenlijk een ander weinig plezier gunt (in de bak moet madame alleen rijden en kan ik rijden met haar pony erbij die steeds op mij en die 3 jarige knalt) ze vind dat de andere niet mee kan omdat die slechte conditie heeft enz enz.

Nou heb ik uit een ander topic begrepen dat jullie gaan rijden in de Loonse en Drunense Duinen en dat kaartlezen niet je sterkste kant is. De kans is dus vrij groot dat je dus langer weg gaat blijven dan je bedoeling is. Dat zou ik zeker niet doen met die 3-jarige. Die duinen zijn loeizwaar om in te rijden.
En om eerlijk te zijn klinkt je "vriendin" niet erg als een vriendin, maar meer als een vervelend nest waar ik helemaal niet mee op buitenrit zou willen.

_likepink_
Berichten: 4820
Geregistreerd: 04-06-06

Re: welke pony zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:58

Ik zelf zou het risico gewoon niet nemen En eerlijk gezegt klinkt het niet echt als een vriendin .Als iemand mij vraagt of ik met iemand een buitenrit ga maken en dat de andere op een driejarige gaat rijden die schrikt zou ik haar (of hem) het lijf besparen.En de een pony met slechte conditie nemen.En als nog conditie kan juist opbouwen dus zie ik er geen probleem in om die andere mee te nemen.

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: welke pony zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 19:44

ben veilig terug gekomen, ging eigenlijk beter dan verwacht totdat er een hond kwam die aan de staart van myn verzorgpony ging hangen Boos! toen was ik wel echt boos op de eigenaar van die hond, beest bleef maar komen en luisterde echt niet! en heb nog even gecrossd in zo'n zandvlakte, toen bokte die nogal en was hij een beetje vervelend dus ben ik maar gaan stappen (vriendin weer kwaad dat ik spelbreekster was ) maarja dus toch veilig thuis Lachen

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Re: welke pony zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:59

Fijn dat het ondanks een kleinigheidje goed is gegaan.
Hopelijk heb je nog een beetje kunnen genieten ook van jullie buitenrit.
Mag me er niet mee bemoeien maar ik denk dat je toch maar even bij jezelf te rade moet gaan of dit wel een vriendin is.
Vind het echt niet helemaal normaal hoe ze reageert.

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: welke pony zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 22:18

klopt ze is zo geworden sinds ik haar verteld heb dat ik in het voorjaar mijn eigen pony krijg, beetje jaloezie denk ik dus, maar ik het voorjaar ben ik van het gezeur af Knipoog

Nancy_B
Berichten: 65
Geregistreerd: 16-10-07

Re: welke pony zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:27

Ja, je moet het natuurlijk helemaal zelf uitmaken wat je doet.

Maar ik begrijp uit jouw berichtje dat de paardjes voor de wagen gewoon de weg overgaan en goed beleerd zijn. Alleen met oogkleppen op.

Als het andere paard (dat meegaat) een rustig paard is trekt het 3-jarige paardje daar vanzelf wel aan op als hij iets engs vindt.
Je zou ook nog het hoofdstel met oogkleppen om kunnen doen (staat wel een beetje maf, maar als hij het gewend is zo naar buiten te gaan).

Eigenlijk gaat het erom wat jij er zelf van vind. Geeft het je zelf een goed gevoel om met de 3- jarig naar buiten te gaan?? Heb je genoeg zelfvertrouwen en vertrouwen in je paard??
Als je dit niet hebt dan zou ik voor het andere, wat rustigere paardje gaan.

Nadyche
Berichten: 51
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Hilversum

Re: welke pony zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:08

Je kan het ook nog zo zien:

een jong paard wat niks gewend is die is natuurlijk ook wat angstiger dan een volwassen paard. Maar alles is wel interessant. En hij zal daarbij zijn/haar aandacht op de omgeving houden en zich niet bezig houden met jou eraf gooien. Wat ook kan is dat hij/zij al z'n aandacht op jou gooid (wat natuurlijk heel erg handig is). Mensen die ik ken die gaan vrij snel met hun paard naar buiten omdat ze dan nog overbluft zijn door wat ze zien en daarom vrij snel zonder echt problemen te veroorzaken verkeersmak worden. Wel is het verstandig om dat vrij snel weer naar buiten te gaan zodat het er echt goed in komt. Je kan al naar buiten gaan als er een redelijke rem op je paard zit. Wel zou ik (en al die andere mensen deden/doen dat ook) een erg rustig paard meenemen die niet zo snel schrikt in het verkeer of op de hei. Het blijven kudde dieren en immiteren vaak het gedrag van de ander. Dus vindt de ander dat er niks aan de hand is. Vindt jou jonge paard het vaak ook al niet meer zo erg Knipoog


wel leuk dat het goed gegaan is!! Haha!

Mijnnerd

Berichten: 30
Geregistreerd: 11-01-07

Re: welke pony zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:44

Liseef schreef:
Ja, een 3 jarige moet het ook leren, dat klopt. Maar een 3 jarige is tegelijkertijd als het goed is nog niet veel gewend. Misschien is het nog wat te vroeg voor hem. Wat wel scheelt is dat ze allemaal voor de wagen staan. Toch zou ik het persoonlijk nog even laten wachten, zeker als dat jonkie nog snel schrikt Lachen Dan loop je tenminste minder risico's.

Ja zowiezo als je twijfelt zou ik de rustigere nemen. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren/ gebeurt.

leo03
Berichten: 155
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: Elst

Re: welke pony zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:55

Je zei dat je vriendin liever wilt dat je de ervaren pony meeneemt. Dan neem je toch lekker de ervaren pony mee. De 3-jarige kan ook wel een andere keer en dan zorg je gewoon dat de eigenaar erbij is, is toch wat handiger lijkt mij. Maak er een leuke rit van zou ik zeggen. Veel plezier.

x_Daphne
Berichten: 53
Geregistreerd: 27-12-07

Re: welke pony zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:19

gewoon die makke pony, waarm zou je een snelschrikkende nemen op een onbekende plek. zowieso ga e met een jonkie toch eerst aan de hand oefenen of zie ik dat verkeerd? Verward