Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 18:11

Na dat ik verschillende topic voorbij heb zien komen waar mensen zich hieraan ergeren, dacht laat ik eens een discussie starten Knipoog

Hoe zit het met jullie gedrag op buitenrit? En met het gedrag van de mensen die je tegen komt? Zowel de ruiters, als de honden-eigenaren. En wat te denken van de mest, ruim je die op? Of stuur je je paard op tijd de berm in?

Op buitenrit, alleen of met meerderen, passeer ik tegemoedkomers altijd in stap. Zowel voetgangers, fietser, honden als andere ruiters. Tegen iedereen vrolijk gedag zeggen werkt ook erg goed en krijg je opeens heel andere blikken.
Ben een tijdje terug zo vrolijk begroet door iemand die het prachtig vond om twee paarden langs haar dorp te zien komen. Zelfs wanneer mijn paard besluit niet meteen braaf aan de kant te gaan is men nog vriendelijk wanneer ik mijn excusses aan bied.
Ik vind het heerlijk Haha!

Maar goed, begrijp dat netzoals in de bak ruiters zijn die nergens rekening mee houden, die ook buiten komen. Vraag me soms echt af, zouden die mensen in het leven buiten hun paard ook zo weinig rekening met anderen houden?
Laatst bijgewerkt door RianneH op 03-01-08 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Up_to_Date

Berichten: 3232
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pannerden(gld.)

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:13

Ik hou zeker rekening met anderen.
Hopelijk doen ze dat dan met mij ook!

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:17

Ik houd zeker rekening met anderen. Laatst nog gingen er honden eigenaren stil en aan de kant zijn speciaal voor mij zodat mijn paard niet zou schrikken. Heb ze hartelijk bedankt. Dit is best wel een paardenstreek dus bijna iedereen hier weet hoe hij met paarden moet omgaan iig hoe te benaderen.Lachen

MaartPaard

Berichten: 1978
Geregistreerd: 14-04-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:34

Ik houd ook zeker rekening met anderen. Zeg altijd gedag met een lach;) Ik vind het alleen erg vervelend dat mensen altijd hun hond los hebben terwijl het in dat gebied niet eens mag. Ik werd gewoon een keer aangevallen door 2 bordecollies. Gelukkig is mijn pony niet bang voor honden maar anders was ik flink de banketstaaf geweest.

Ik passer altijd iedereen in stap. Op een breed pad ga ik bij voedgangers er wel een sjokkend langs maar dat kan dan ook geen kwaad.

Mensen die op het ruiterpad lopen vind ik ook erg vervelend. ALs ik wel eens een sprintje wil trekken kan dat dan niet omdat er mensen op het ruiterpad lopen terwijl er gewoon voetpaden zijn.

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:30

Ik zeg ook altijd wel iets van hoi ofzo, met een lach. Veel mensen kijken dan idd. ook wat anders/vrolijker.

Bij mensen met honden, die passeer ik sowieso in stap, en als ze de honden netjes aanlijnen bedank ik daarvoor. Lijnen ze de honden niet aan, en mijn paard maakt er een probleem van (ja, dat ligt maar net aan hoe zijn pet staat Haha! ) dan waarschuw ik netjes de eigenaar (Pas op; het blijft een beest, als hij het niet leuk meer vind dat uw hond achter zijn bips aanloopt, dan kan hij nog weleens een beentje uitstrekken.. En dan kan ik dat niet voorkomen, dus wilt u uw hond aanlijnen? Lachen )
En als iemand dat dan niet doet, en de hond fokt mijn paard op (Maak ik regelmatig mee langs het kanaal, gaan de hond achter het paard rennen en blaffen en gek doen.. M'n paard is wel honden gewend, maar onze hond doet zoiets nooit..) dan zeg ik het nog wat minder vriendelijk, en anders draaf ik gewoon weg.

Bij fietsers, ja die rijden mij vaak zat voorbij als ik in draf zit, dus dan ga ik natuurlijk niet meer stappen Haha! Maar bij tegenliggers ga ik ook altijd netjes stappen.

Bij andere paarden passeren ook vanzelfsprekend dat je stapt. Netjes hallo zeggen Lachen Alleen als ze zelf voorbij komen gedraafd oid dan is mijn vriendelijkheid er ook wel vanaf natuurlijk.

Als ik merk dat mijn paard moet mesten stuur ik hem de berm in, maar als ik te laat ben ga ik echt niet terugfietsen. Naar het bos alleen al is 3 kwartier fietsen, en daarbij mag ik dat niet van de fysio Clown

En mensen op ruiterpaden zijn idd. wel heel irritant.. Maar die lopen dan ook meestal alsof wíj verkeerd zitten, terwijl er toch echt zo'n hoefijzertje voor het pad staat Knipoog

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:38

Ik rijd eigenlijk alleen in het bos en niet langs de weg dus fietsers kom ik niet tegen, maar ik passeer mederuiters wel altijd in stap. En voetgangers geef ik altijd voorrang bij een kruising, geen idee of dat zo hoort maar ik doe het maar gewoon. Haha!
En ik zeg idd altijd gedag. Lachen

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:49

Als ik buitenrijd zeg ik sommige mensen wel gedag, en sommige niet, ligt ook beetje aan de uitstrailing. Ik heb al wat te vaak meegemaakt dat ik netjes gedag zei en dat ze niks terugzeiden Boos!

Verder passeer ik andere ruiters/paarden en honden altijd in stap (of een lichte draf) licht aan de situatie. Als mensen hun hond aanlijnen dan bedank ik ook.

Verder passeer ik fietsers wel vaak in draf, omdat die toch ook sneller gaan. Maar goed, dat ligt ook weer aan de breedte van het fietspad en of er kinderen bij zijn enzo.

Wat betreft de mest: dat laat ik meestal liggen. Tenzij ik in een woonwijk rijd, dan schuif ik het wel aan de kant.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:51

Als ik ga buitenrijden ben ik altijd vreselijk netjes en correct...Maar daar krijg je idd ook veel voor terug! Mensen die vriendelijk groeten, verkeer dat rekening met je houdt, scooterjeugd die gas terug neemt, honden die aangelijnd worden (al sorry zeggend zelfs!) en soms hele leuke gesprekken zelfs (de paarden zijn daar al aan gewend en gaan rustig staan doezelen).

Wat honden betreft ben ik heel erg makkelijk, scheelt ook dat ik een 100% hondproof paard rij. Tijdje terug kwam ik tijdens een ritje een Viszla tegen die helemaal over de rooie ging; dan stop ik en wacht tot de hond gekalmeerd is en uit de buurt voor ik verder ga. Werd overigens erg vriendelijk bedankt door de eigenaar, net zoals met een jonge herder die niet wist wat ie met het fenomeen paard aanmoest. Ach, ik kan er de lol wel van inzien...Soms blijf ik ook wel eens stilstaan gewoon omdat een hond zo uberschattig is (jonge herders met van die flaporen owww...).

Tegenliggers worden altijd in stap gepasseerd en drollen worden netjes weggewerkt (scheelt hier ook weer dat paard gewoon netjes blijft staan in doezelstand). Over dat laatste krijg ik ook regelmatig positief commentaar; vooral van niethonden(drollen)liefhebbers...

Verder gaat er ook geen rit voorbij zonder een opmerking over mijn paardje, dat ze mooi, lief, braaf of apart is (of een combinatie van dit alles). En als kindjes even willen aaien mag dat (vind paard ook leuk, is een echte kinderfreak).

Ook heb ik een bijzondere relatie met sporters en cementwagens...Om de een of andere duistere reden kom ik daar niet langs zonder gegroet of gezwaai (doe dan ook wel net zo hard terug).
Ach, weet je wat het is...Als ik bij de paardjes ben (erop of ernaast) ben ik gewoon altijd in een goed humeur, dat straal je uit en dus reageren mensen eerder positief, denk ik...

Ik denk ook wel dat het ook aan je karakter/opvoeding ligt. Ik ben zelf ook grootgebracht met dat je tenminste een beetje rekening moet houden met anderen en als iemand iets voor je doet dat je dan even dankjewel zegt. Ben je niet zo ingesteld denk ik dat je op een paard ook minder vriendelijk reageert, denk ik...

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:56

Ik passeer ook altijd in stap en begroet ook altijd, door een knikje of een vriendelijk hallo.
In Rotterdam deden de mensen echt aso (sorry dat ik het zeg) honden los laten en niet terug roepen enz enz.

Daarvoor heb ik in Huizen gewoont en daar waren de mensen ook niet echt paardvriendelijk

Nu woon ik net een maand in Heerlen en rij in Landgraaf/Brunssum en Duitsland, ik heb nog nooit zulke beleefde en meedenkende mensen gezien.
Honden gaan meteen vast, mensen gaan zelfs de berm in Ja
En zelfs 1 iemand die me aanbood om aan de andere kant te gaan lopen zodat ik in de goede berm kon rijden, was beter voor mijn pony OK dan!

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 00:12

Heerlijk om goede ervaringen te horen Haha!
@Pluizebolpum, jou zou ik idd ook graag tegenkomen Haha!

Mijn paarden staan in een vrij landelijk gebied. Hier geen ruiterpaden en alleen bermen en fietspaden. Maar over het algemeen, altijd aardige mensen.
Altijd leuk om te horen dat je paard mooi is Haha! Meestal gaan we met twee pikzwarte friezen op stap en als je dan door het witte landschap rijdt. Vroeg nog iemand of hij ons op de foto mocht zetten Tong uitsteken
En honden. Die van ons zijn alle soorten honden gewend, trekken zich er ook niets van aan. Alle honden die we tegenkomen worden vastgehouden/aangelijnd en ik bedank altijd vriendelijk. Laatst nog een vrouw met een klein hondje tegengekomen. Waarschuwde ons dat hij misschien wel boos kon worden omdat hij nog nooit een paard had gezien. Heb haar gerust gesteld, de paarden lopen wel door. Beestje kroop zowat in die vrouw zo bang was hij Tong uitsteken
En kinderen.. Euhm, Rikst vind kinderen geweldig. Wat laatst ook voor 5 minuten stokstijf stil staan zorgde. Want ze waren aan het schaatsen, dus allemaal gillende kinderen en daar moest en zou ze nar kijken. Liefste wou ze er ook nog heen, maar kon haar nog tegenhouden Knipoog Ach paarden Tong uitsteken

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:13

Voor mij lijnen ze honden aan, houden ze de jonge kinderen bij zich, en ik passeer altijd in stap.. en zeg vriendelijk gedag.
Ik krijg dus ook feedback zoals k aangeef qua honden aanlijnen enzo Lachen

Carino_
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:15

Ik rijd best vaak buiten en kom zovaak autos die gewoon hard doorrijden.. was laatst nog iemand die dr lekker bij ging toeteren, gelukkig is het paard bomproof Haha! maar wat nou als dat niet zo was??

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:17

mijn paarden mesten zo goed als altijd in de berm of bos of op stal. ik passeer meestal in stap. maar net als een paar weken geleden is er een mauntainbike route uitgezet en dat is op het ruiterpad. hun hielden dus geen rekening met mij.dan krijgen hun ook geen respect van mij terug. als ze gewoon tegen mn paard aanknallen terwijl als ze een meter opzei gaan er wel langs kunnen dan kunnen ze het vergeten. ook starte ze om de paar min dus kreeg je niet de kans om een drafje te pakken tusendoor. toen ben ik op den duur wel gaan draven. ook al er om de haverklap mensen op het ruiterpad lopen ga ik ook nog wel eens in draf langs. wij hebben hier maar 1 bos waar we rijdent heen kunnen en daar is 1 ruiterroute en wij mogen er niet vanaf en er zijn talloze wandelpaden en daar mogen hun wel op en de ruiters niet dus soms ben ik best wel associaal maar ik wil ook een lekkere buitenrit kunnen maken.

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:17

als er ene auto hard naderd, geef ik een tegen met mijn arm, vaak gaan ze langzamer rijden.
Doen ze dit niet, ga ik de berm in voor eigen veiligheid

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:20

Ik passeer altijd in stap.
Groet altijd vriendelijk
En schop mest altijd de berm in *als ze al poept op buitenrit Knipoog*

Meestal wordt er wel rekening met mij gehouden Knipoog Vaak doen mensen soms dingen die eigenlijk niet zo handig zijn, maar ach ze bedoelen het goed Knipoog

Er is maar 1 iemand waar ik in principe altijd bonje mee heb, en dat is een man hier in de buurt wiens waakhond altijd buiten loopt, maar lang niet alleen zn erf beschermt. Die hond heeft mn paard al paar keer aangevallen en niks helpt Boos! Zoiets verpest het helaas wel..

Milou90

Berichten: 1607
Geregistreerd: 25-05-07
Woonplaats: NL

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:12

Ik probeer me buiten altijd zo netjes mogelijk te gedragen.
Voorbijgangers in stap passeren doe ik altijd en als het paard ook meewerkt ga ik netjes de berm in wanneer nodig Lachen
Mest opruimen gaat nou eenmaal niet altijd als je ver van huis bent, maar als dat alles is.. Knipoog

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:33

-->BRT

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:52

als ik op de weg rijd, of het ruiterpad, dan schop ik de mest niet om
zou hij op het fietspad een hoop achterlaten -> de grasberm in werken met je voet, je mag daar immers niet komen Lachen

tegenliggers passeer ik (fietsers of voetgangers) in stap, auto's draaf ik langs, behalve als er een gevaarlijke situatie kán ontstaan, dan werk ik mijn paard de berm in.

In het bos zeg ik altijd hallo, laatst 2 mensen achter elkaar, een jonge hond, ik kwam eraan en de hond netjes aan de kant (beide los) ''ze hebben nog nooit een paard gezien''
die hebben dus met mijn paard mogen spelen Vork de labrador lag op zijn rug onderdanig te zijn, en de andere hond vond ook dat zo'n grote hond geen partij was. Maar geen negatieve ervaring met een paard zo Lachen (die van mij vindt honden alleen leuk Nagelbijten / Gniffelen )

ik denk dat ik mezelf wel aan de fatsoensnormen houd zo Lachen mensen die trouwens midden op het ruiterpad lopen, met de hond los, en aan deze geen aandacht besteden (grommende rottweiler midden op het pad en baasjes 100 meter verder) schreeuw ik naar dat ze de hond beter vastdoen omdat paardenhoeven hard aankomen, en anders stap ik af, en jaag ik de hond wel mee weg (met een halstertouw als lasso...) maar dit heb ik 1x gehad Lachen

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:57

Ik probeer altijd zo veel mogelijk rekening te houden met andere ruiters, voetgangers,fietsers,honden, kinderen etc.
En ik erger me er dan ook dood aan als andere ruiters in galop langskomen. Terwijl mijn paard heb ingehouden en in stap passeer.

Als ik over een voetpad rijd, en hij mest. Dan stap ik altijd even af om het aan de kant te schoppen.
Anders laat ik de mest zitten.

Én altijd even groeten naar de mensen idd, werkt goed. Mensen die je bijvoorbeeld even helpen als je staat te klooien voor een veerooster-hek. Koe

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:12

als ik ga buitenrijden ga ik bij elke bocht in stap (als ik er niet omheen kan kijken) dit vanwege de mensen die er kunnen lopen (en dan zijn de paarden toch wel moe).
Als ik op straat rij rij ik altijd in stap. ook laat ik aan de auto's zien wanneer ze door kunnen , dit vanwege slecht zicht .
andere mensen passeer ik altijd in stap.
als ik andere ruiters tegenkom probeer ik achter ze te blijven (indien mijn pony dat toestaat, anders rij ik opeens middenin:S, wat gelukkig bij diegene nooit een probleem is).
dus volgens mij ben ik best netjes
De mest ruim ik nooit op want anders kom ik niet meer op mijn pony vanwege slecht liggend zadel (niet mijn pony).
En ik rij altijd in het bos wat volgens mij een natuurgebied is.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:59

Shyla25 schreef:
Ik passeer ook altijd in stap en begroet ook altijd, door een knikje of een vriendelijk hallo.
In Rotterdam deden de mensen echt aso (sorry dat ik het zeg) honden los laten en niet terug roepen enz enz.

Idd hier zijn ze niet bepaald paard-vriendelijk nee...

Honden die ze rennend op paarden af laten gaan, honden niet aangelijnd.
Paarden die elkaar dravend inhalen zonder het te vragen of aankondiging te geven. Auto's die 9 van de 10 keer voorbij scheuren of toeteren of niet aan de kant gaan... Auto's die heel irritant achter je bleven plakken, pony in de stress daardoor.

Traktoren die geen vaart minderen. Scooters die toeteren en vlak langs je heen gaan.

Al met al uitzonderingen daargelaten maar die uitzonderingen kwam ik helaas maar weinig tegen op buitenrit....

Vaak genoeg vriendelijk gezwaaid of de auto wat vaart kan minderen of zweep uitgestoken.
Vaak genoeg vriendelijk gevraagd of de hond eventjes aangelijnd kon worden of dat ze de hond bij zich hielden. Maar dan kreeg je de opmerking: 'Hij doet niks hoor'. Waarop ik dan zei: 'Nee maar mijn pony evt wel' en dan kreeg je een boze blik met een antwoord: 'Zien we dan wel weer' of 'Zal wel meevallen' of 'dat merkt de hond vanzelf wel' Rolleyes

Ik bedankte altijd netjes als iemand aan de kant ging, passeer in stap zowel auto/fietsers/voetgangers/paarden.
Zeg vaak wel gedag tenzij ik zo ver zat met mijn gedachten Haha!

Ilsje_

Berichten: 4112
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:42

in hwt bos bij mij, zijn eer verschrikkelijke paden, daar zijn ze allemaal met kranen doorheen getjoekt, dus beeld je even in hoe dat (voorheen al modderig) pad er nu uitziet Tong uitsteken dat is dus een hel, dus ga ik gewoon op de voetpaden rijden, dan stap ik dus wel gewoon. niet erg sociaal tegenover de voetgangers, maar dan moet het staatsbosbeheer er maar iets aan doen. ik passeer iedereen altijd in stap, 1 keer niet gedaan toen ging een pony er vandoor Tong uitsteken.

Hondeneigenaren zijn beetje vreemd Tong uitsteken (behalve ik dan Huilen van het lachen haha) nee, ik kom soms mensen tegen, zeg ik vriendelijk mevrouw, wilt u uw hond bij u pakken want mijn paard kan nog wel eens schoppen, en dan krijg ik het antwoord Maar jij loopt toch op het voetpad Verward sorry, maar omdat ik op het voetpad loop is het rechtvaardig om je hond dood te laten trappen? ik was ook niet goed, maar dat antwoord vond ik een beetje vreemd. of mensen die zon klein rothondje om je heen laten circelen Verward

McLaren

Berichten: 588
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:50

Vanmiddag was ik naar mijn paard geweest en fiets weer terug, zie ik voor mij een ruiter te paard en een auto. Ik heb niet de gehele situatie gezien, maar de ruiter gaf uiteindelijk een soort armsein en daarna een hele dikke middelvinger naar de automobilist. Daarna draafde ze keihard verder, tussen de auto's door die voor de pont stonden te wachten. Dat is nou niet echt hét voorbeeld van fatsoen.

Bij ons heb je ook een weg waar auto's 80 mogen met links en rechts een klein bermpje. Dan ben je toch heel blij als ze vaart minderen

Juut

Berichten: 6902
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:10

Tja, het gedrag buiten...
Ascot gaat uit zichzelf al de berm in als ie moet plassen of mesten, dus dat probleem heb ik niet zo.
Ik wil ook nog wel eens voetgangers passeren in een drafje, maar wel zo dat ze me horen aankomen.
Loslopende honden zijn niet zo'n probleem; Ascot geeft er niks om al hangen ze in zijn staart, en vaak zat worden ze al door hun baasje terug gefloten. Heeft baasje moeite met hond, dan wacht ik even tot ie aangelijnd en wel is.
Ruiterpaden wil ik nog wel eens van afwijken; altijd maar hetzelfde rondje is best wel saai. Rijd ik op een pad waar ik niet hoor, dan is dit in stap in de berm.
Ruiters en koetsiers hier willen elkaar nog wel eens in een rustig drafje passeren, maar dat is het dan ook.
En ja, ook ik zeg braaf gedag Tong uitsteken

En toch heb ook ik hier nog wel eens apparte situaties mee gemaakt. Zo reden een vriendin en ik eens samen; zij midden op, ik in de berm. We passerden een groepje mensen die net uit de auto stapten, en de opa daar werd toch boos! Mijn vriendin hoorde niet middenop, wij hoorden eigenlijk helemaal niet in het bos en wij reden de paden kapot...een week later werd ons verweten dat we op een asfaltweg reden; paarden hoorden in het bos Clown

Mereltje_

Berichten: 539
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:08

Citaat:
En toch heb ook ik hier nog wel eens apparte situaties mee gemaakt. Zo reden een vriendin en ik eens samen; zij midden op, ik in de berm. We passerden een groepje mensen die net uit de auto stapten, en de opa daar werd toch boos! Mijn vriendin hoorde niet middenop, wij hoorden eigenlijk helemaal niet in het bos en wij reden de paden kapot...een week later werd ons verweten dat we op een asfaltweg reden; paarden hoorden in het bos.


Wat een (zure) grap! Vork

Tja, ik zeg eigenlijk meestal wel gedag. Vind het wel zo aardig en omdat je zo hoog zit kijken de mensen toch een beetje tegen je op (al valt de hoogte bij mij nog wel mee omdat ik op een pony rijd Knipoog ). Verder ben ik denk ik wel netjes en ik probeer mensen zo min mogelijk in de weg te rijden. Van de meesten krijg ik trouwens wel leuke of goedbedoelde reacties. Zo wordt ik op kruisingen vaak voorgelaten en kinderen roepen vaak "Kijk, een koepaard!" omdat ik een bonte rijd.

Wat honden betreft, kom ik wel eens mensen tegen met heel bange honden, of mensen die hun hond niet echt aankunnen met een paard in de buurt en dan voelen ze zichzelf ook gelijk niet prettig. Dan gaan ze zo'n beetje gebaren dat ze willen dat ik uit de buurt blijf, wat ik dan ook doe. Ze moeten hun hond eigenlijk de baas kunnen zijn, maar als ik ze er een lol mee doe om bij ze uit de buurt te blijven doe ik dat.