Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeniseES

Berichten: 3472
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:17

ja, ik heb het ook wel eens gehad dat er 2 mederuiters hun paarden in galop zetten toen wij (in tegengestelde richting) aan kwamen (in stap). Nu hadden die paarden van mij en mn vriendin er niet zoveel van, maar achter ons reed een meisje met een ponytje, die door de 2 lieftallige ruiters op hol sloeg, gelukkig voor haar richting de onze, waardoor hij gedwongen werd te stoppen. Maar die 2 mutsen keken niet eens op of om...

Philadelphia

Berichten: 889
Geregistreerd: 05-09-05

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:35

ik hou wel rekening met andere ik rij voornamelijk in de berm
en zorg dat mij paard er ook wel poept...
poept hij een keer op de weg maakt et niej uit
kga het echt niet opruimen:P
beetje moeilijk heah

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:28

Philadelphia schreef:
ik hou wel rekening met andere ik rij voornamelijk in de berm
en zorg dat mij paard er ook wel poept...
poept hij een keer op de weg maakt et niej uit
kga het echt niet opruimen:P
beetje moeilijk heah

Hoezo is het moeilijk om de poep op te ruimen? Je stapt even af, zet een laars tegen de poephoop en geeft een zet richting berm. Is niet echt ingewikkeld, hoor.
Ik vind het alleen niet vaak nodig om te doen, paard poept zelf al in de berm, hoef ik niets aan te sturen. Clown

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 23:00

Ik vind het altijd wat twijfelachtig om af te stappen.. Niet dat mijn paarden denken van 'he, laat ik er eens vandoor gaan' maar omdat het wel kan gebeuren.. Ik weet niet hoelang ik ze dan houd, dus zit er liever ten alle tijden op. Tenzij het langs een stuk is waar geen auto's langs komen en de schrikkans klein is.
Dus wanneer mijn paarden niet in de berm poepen, maar net ernaast, laat ik het liggen. Tenzij het voor een ingang van een woonhuis is, dan altijd wegwerken Knipoog

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:52

RianneH schreef:
Ik vind het altijd wat twijfelachtig om af te stappen.. Niet dat mijn paarden denken van 'he, laat ik er eens vandoor gaan' maar omdat het wel kan gebeuren.. Ik weet niet hoelang ik ze dan houd, dus zit er liever ten alle tijden op. Tenzij het langs een stuk is waar geen auto's langs komen en de schrikkans klein is.
Dus wanneer mijn paarden niet in de berm poepen, maar net ernaast, laat ik het liggen. Tenzij het voor een ingang van een woonhuis is, dan altijd wegwerken Knipoog

Dit vind ik dus heel vreemd, waarom zou een paard er vandoor gaan als je afstapt? Je houdt toch gewoon de teugel vast? Een paard dat zo schrikachtig is of zo onbetrouwbaar is dat je daarom niet durft af te stappen zou ik dus nooit of te nimmer mee buiten durven rijden.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 14:50

Neenee, je begrijpt me verkeerd. Het gedeelte waar ik het over heb, waar ik niet af zou willen stappen ligt naast een 80-km weg. Auto's razen daar als gekken voorbij en af en toe denkt de fries waar ik op rij van 'iewh!'. Paar stappen opzij, maar stel dat ik haar in de hand heb, en dus aan de teugels ipv een halstertouw, kan het zijn dat ze haar hoofd in de lucht gooid en uiteindelijk los weet te komen. Als ze dan eenmaal los is, dan is het gevaarlijk, want ik weet zeker dat ze de weg over schiet terug naar huis. Zeg niet adt het gebeurd, maar stel dat ze het opeens in de kop heeft, dan zit ik er liever op terwijl ze ervandoor schiet dan ernaast. En ik ben niet iemand die snel los laat hoor, maar stel. Vandaar mijn tegenzin om eraf te stappen op buitenrit Knipoog Altands, op dat stuk.
Vind in dit geval de veiligheid van mij, mijn paard en de weggebruikers belangrijker dan die mest Knipoog

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Geen fatsoensnormen meer op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:08

Ah, akkoord. Op een 80 km-weg zou ik me er ook niet al te druk over maken, hoewel het voor fietsers natuurlijk nog niet handig is. Zou het dus een beetje laten afhangen van plaatselijke omstandigheden. Maar op zich heb ik nergens moeite met mijn paard(en) aan de hand, ze hebben geen van allen de neiging (meer) om zich los te trekken als ik er naast sta.