Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 21:41

Samen met een vriendin zou ik graag een weekje(laatste week van mei) naar de Ardennen willen met onze eigen paarden. Hiervoor zoeken we een leuke, gezellige, niet al te dure accomodatie. Eigenlijk zoeken we enkelt onderdak voor ons en de paarden. Begeleiding endergelijk hebben we niet nodig. Wel moet een zeer brave hengst (gaat met merrie in 1 trailer) geen probleem zijn.
Kan iemand ons helpen aan adressen ? Alvast onze dank.

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:42

Ehm, je bent eerder in de Ardennen geweest? Het is niet een omgeving om zomaar even te gaan rijden. Die begeleiding heeft weldegelijk z'n nut of het moet zijn dat je paarden die van de begeleiding niet bij kan houden.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 00:08

Eerder in de Ardennen zijn we niet geweest met de paarden, maar wel veel ervaring in buitenrijden van meerdere dagtochten op vreemd terrein. En nee ben zeker niet bang dat onze paarden de paarden van de begeleiding niet bij zouden kunnen houden. Ze zijn zeer goed getraind en deze 2 paarden zijn goed op elkaar ingespeeld, beide hebben van nature een vrij hoog tempo.

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:16

Buitenrijden in NL is niet echt te vergelijken met rijden in de Ardennen. Ik bedoelde vooral of je zelf ooit in de Ardennen bent geweest en daarmee weet wat je daar aan gaat treffen.

Anoniem

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:18

Ik zou als ik jullie was voor een rustige omgeving kiezen, dit om blessures etc te voorkomen. De Ardennen zijn nl echt heel heftig op sommige gebieden en met een paard die het steile afdalen en omhoog klimmen niet gewend is, is dat gevaarlijk. Ik heb op een manege gewerkt waar men ook paarden kon stallen maar 9 van de 10 paarden waren het niet gewend en gingen helaas kreupel terug naar NL. De manege is daar ook mee gestopt omdat het gewoon te riskant werd. Ik zou een beetje in de Eiffel gaan zoeken, omgeving St. Vith, daar is het vrij rustig en vlak. Misschien dat Chantalvdv op bokt jullie meer kan vertellen, zij woont daar.

Ik rijd altijd in de omgeving van Vielsalm/Baraque de Fraiture en dat is veel klimmen en afdalen, echt pittig. Ik moet ook vaak stukken door vrij diepe stromende riviertjes om naar het andere bos te kunnen. Maar dat is wel met een paard die hierop getraind is en zelfs zij heeft het moeilijk op sommige stukken. Als je toch wel voor deze omgeving wil gaan heb ik hier wel een leuk adresje vlakbij Baraque de Fraiture, het heeft een zeer leuke acco en goede zorg voor de paarden: http://www.lacense.be

En als je geen begeleiding nodig denkt te hebben, neem dan ajb een heel maar dan ook heel goede kaart mee want je kan zo verdwalen en uren rondlopen zonder iemand tegen te komen (ik spreek uit ervaring Nagelbijten / Gniffelen)

Dirk

Berichten: 73
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:25

Bij Dutch Joy in Gouvy kan je ook mooi rijden. Endurance ruiter Yvonne van der Velde (Ned. Kampioen) organiseert daar cursussen en dagtochten. Kijk op www.dutch-joy.nl of mail Yvonne -> Endurance@dutch-joy.nl

Anoniem

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:27

Idd, en DJ is ook nog wel te doen qua omgeving. Yvonne kan je ook wel goede tips geven om de paarden niet meteen in het diepe te gooien. En je kan nog eens goedkoop tanken en shoppen bij de Knauf in Luxemburg 10km verderop Vork

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:12

Ardennen zou ik zeker niet zomaar doen met je eigen paard.

De ondergrond is heel anders, veel keien. En idd veel heuvels en vaak moet je door water heen.

Als mijn Haf stout is, zegt ik vaak: "pas op hoor, je gaat op strafkamp naar de Ardennen".

Ik zeg niet dat je niet moet gaan, maar ik zeg wel dat je weten moet wat je te wachten staat.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 16:51

Zelf hebben we wel in de ardennen gereden, alleen niet met deze paarden. Waren toen paarden van daar. Dus we weten wat ons te wachten staat en gooien de paarden niet in het diepe. Paarden zijn goed getraind en ervaren op verschillende ondergrond. We zoeken goede, maar betaalbare plek om een weekje te slapen.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:13

Ik ben eigelijk ook wel benieuwd. Wil daar graag eens een (lang) weekend gaan trainen.

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:40

Kijk eens op www.ranch.be

Je kunt alleen je eigen paard niet meenemen daar. Ik zou zowiezo geen eigen paard meenemen naar de Ardennen, het terrein is er echt anders dan in NL.
De ranch heeft ervaren, brave paarden en je maakt dagelijks pittige tochten. Echt een aanrader!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:37

Trainen zonder eigen paard heeft weinig zin

Anoniem

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:06

@Lenneke, ik zou echt eens naar DJ gaan. Dat is echt heel gaaf en je krijgt er goede begeleiding van Yvonne Lachen

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:07

Alleen een beetje ver buiten mij budget

Anoniem

Re: Vakantie in de Ardennen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:09

Hahaha ja dat is zo. Maar helaas zijn eigenlijk alle stallen in de Ardennen waar je je paard neer kan zetten erg duur.

[edit] Misschien is Le Bosal in Soy wel iets. Bij de Canadese western trainer Sunshine Cowan, zij bied ook stalling en acco aan. Maar de prijs weet ik niet.