Wil wandelritten gaan organiseren waar moet ik aan denken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ijspeert

Berichten: 939
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Overal ter wereld

Wil wandelritten gaan organiseren waar moet ik aan denken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:54

Hoe vinden dat julie er een wandelrit moet uitzien en hoelang rijden op een dag.
Ik wil of vrijdag,zaterdag en zondag en midweeks.
Wat kan ik daar voor vragen
En hoe zal de verzoging zijn volpension of halfpension.
En hoeveel personen maximaal en minimaal mee.
Overnacht wordt in de vakantiewoning.

Kunnen jullie tips geven waar aan ik moet denken

ikke

Berichten: 37602
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wil wandelritten gaan organiseren waar moet ik aan denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:36

Dagritten of meerdaagse ritten? Meerdaagse als in een trektocht met overnachtingen op verschillende plaatsen.
Volpension of halfpension hangt natuurlijk ook af of je gasten simpel zelf voor hun eten kunnen zorgen, danwel je aantrekkelijke restaurants in je directe omgeving hebt. Persoonlijk boek ik een week paarden (of een weekend) het liefst volpension.
Ik ga voor kleinschaligheid, dus maximaal 6-10 gasten. Mijn eerste selectie maak ik veelal op het aantal paarden. Een klein aantal paarden geeft vrijwel altijd een kleinschalig bedrijf. Ik heb er ook geen problemen mee dat zo'n bedrijf wat duurder is. Mijn ervaring is dat een kleinschalig bedrijf veelal 600 - 700 euro per week vraagt, op basis van volpension en vier tot vijf dagen rijden (dag- en halve dagritten) met begeleiding.

Tips:
Paarden moeten 200% betrouwbaar zijn. Zorg voor diversiteit in het aanbod; groot, klein, snel, traag.
Deel je toko economisch in, zoals alles snel en gemakkelijk kan worden afgehandeld; tijd is ook geld.
Een opgeruimde puinhoop is het beste visitekaartje. Als je bedrijf tè clean en opgeborgen is, stoot dat af; het is ongezellig. Als het een zootje is, stoot dat af; alles zal wel een zootje zijn. Als het onder handbereik is opgeruimd, toont het een bedrijf waar geleeft en gewerkt wordt; dat geeft rust en toch activiteit. Onderhoudt de gebouwen; goed onderhouden gebouwen zijn een beter visitekaartje dan een clean erf maar de deur half uit de hengsels.

Rijden doe je in een afwisselend gebied dus met bos, akkerland, eventueel een stop in een dorpje of op een leuke pick-nickplaats met uitzicht. Alle tempo's moeten beschikbaar zijn. Sommigen houden van een pittige galop, anderen houden van lekker eindeloos stappen en genieten van wat er te zien is.
Rijdt niet langer dan 2 - 2,5 uur onafgebroken. De meesten houden dat niet vol, maar biedt wel een alternatief, mocht je die enkele die-hard klasse 4 enduranceruiter te gast krijgen.
Mensen schatten hun kunnen op een paard vaak te hoog in, leer aanvoelen wat je tegenover je hebt. Ik heb in Canada eens gezegd tegen manegebaas dat ik wel boven kon blijven; Ik: korte rijchaps duidelijk gebruikt, Driza-bone rijjas, hoed. Die man kijkt me aan: rijdt jij al tien jaar of twintig jaar? Tja, ik hoef niet zo nodig op te scheppen over wat ik zou kunnen; ik wil een lekkere, ontspannen buitenrit. Die halve indiaan voelde dat haarfijn aan en ik kreeg een leuke snelheidsduivel van hem, maar o wee, wat was dat beest braaf.

ijspeert

Berichten: 939
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Overal ter wereld

Re: Wil wandelritten gaan organiseren waar moet ik aan denken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 12:21

Dank je ikke
Hier heb ik wat aan