Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 22:40

Ik ben op zoek naar leuke vakantie-/overnachtingsplekken op de Veluwe in de omgeving van Kootwijk.

Mijn vriendin en ik gaan al een paar jaar 2x per jaar met de paarden een weekend weg, maar dit keer zouden wij graag een keer naar de omgeving van Kootwijk willen gaan.

Onze voorkeur gaat uit naar een kleinschalige locatie, met goede stallen weidegang (indien mogelijk). Wij gaan met 2 paarden en 4 personen. Ook belangrijk is dat we vanaf de locatie direct aansluiting hebben op mooie ruiterroutes.

Hebben jullie leuke suggesties voor ons? Liefst reacties met een website.

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:43

Ik ben bij Gert van de Hoorn in Kootwijk geweest, was erg leuk

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 23:01

miep1979 schreef:
Ik ben bij Gert van de Hoorn in Kootwijk geweest, was erg leuk


Thanks voor je reactie! Ik heb meteen even op de site gekeken. Had hem al eerder gezien kwam ik achter. Het lijkt mij vrij groot allemaal. Niet echt kleinschalig dus. Wat vond jij daarvan?

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:11

't Hilletje? Hotel met stallingsmogelijkheid.
de Kamp heeft stalling voor paarden, maar geen idee of je er zelf ook kunt slapen. Je kunt natuurlijk naar Landal gaan en de paarden bij de Kamp neerzetten.

Voor de toekomst moet je de Henriëttehoeve in de gaten houden. Zij gaan trekkershutten bouwen; zal waarschijnlijk eind dit jaar of begin volgend jaar zijn, afhankelijk van de bouwvergunning.

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 23:19

ikke schreef:
't Hilletje? Hotel met stallingsmogelijkheid.
de Kamp heeft stalling voor paarden, maar geen idee of je er zelf ook kunt slapen. Je kunt natuurlijk naar Landal gaan en de paarden bij de Kamp neerzetten.

Voor de toekomst moet je de Henriëttehoeve in de gaten houden. Zij gaan trekkershutten bouwen; zal waarschijnlijk eind dit jaar of begin volgend jaar zijn, afhankelijk van de bouwvergunning.


Dank je voor je reactie!

Wij zoeken echt een locatie waar wij de paarden en de overnachtingsgelegenheid op 1 erf zijn. Een hotel is voor ons dus geen optie. Henriette Hoeve heb ik ook al eerder gezien. Deze houdt ik in gedachten. De plaats Wolfheze, is dat dicht bij Kootwijk?

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:28

Marcato schreef:
Dank je voor je reactie!

Wij zoeken echt een locatie waar wij de paarden en de overnachtingsgelegenheid op 1 erf zijn. Een hotel is voor ons dus geen optie. Henriette Hoeve heb ik ook al eerder gezien. Deze houdt ik in gedachten. De plaats Wolfheze, is dat dicht bij Kootwijk?

't Hilletje heeft de stallen gewoon bij het hotel. Ik dacht dat ze ook weiland hebben, maar pin me daar niet op vast.
Wolfheze is niet in de buurt van Kootwijk, maar zo'n 25km zuidelijker (hemelsbreed).

Mimo

Berichten: 264
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Västernorrland , Zweden

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 00:00

Onder de Kastanje van Bob van Asselt in Kootwijkerbroek?

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 15:01

Nog meer bokkers met tips en ideeen???

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:33

Heb bij Gert vd Hoorn en bij Onder de Kastanje overnacht. Locatie ODK vond ik echt vele malen beter zowel voor paard als mijzelf. Enige nadeel daar is weer dat je een paar hekken doormoet op de ruiterpaden. En indien je geen verkeersmak paard hebt kan het ook een nadeel zijn dat ze niet gelijk aan het ruiterpad zitten. Bij beide is geen weide mogelijkheid. Wel paddock bij Gert.

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:15

Marcato schreef:
Nog meer bokkers met tips en ideeen???


Mocht het nou op de Veluwe niet lukken, neem dan eens een kijkje op onze site www.peelhoven.nl
Stalling van je paard op het erf, 3 ha. weide voor de deur en volop uitrijmogelijkheden.

Merel_Claire

Berichten: 3079
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:48

Een kleine aanvulling (ik ben de andere van de 2 met paard): graag een locatie waar een hond mee kan en het zou fijn zijn als de paardjes overdag eventueel naar buiten zouden kunnen. Een klein stukje wei of paddock zou al heel fijn zijn.

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:00

Merel_Claire schreef:
Een kleine aanvulling (ik ben de andere van de 2 met paard): graag een locatie waar een hond mee kan en het zou fijn zijn als de paardjes overdag eventueel naar buiten zouden kunnen. Een klein stukje wei of paddock zou al heel fijn zijn.

Honden zijn van harte welkom, het huis heeft een volledig omheinde tuin, dus ze kunnen lekker los lopen. De paarden hebben 3 ha. weide beschikbaar, dus kunnen lekker overdag naar buiten!

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 23:20

Noppert schreef:
Merel_Claire schreef:
Een kleine aanvulling (ik ben de andere van de 2 met paard): graag een locatie waar een hond mee kan en het zou fijn zijn als de paardjes overdag eventueel naar buiten zouden kunnen. Een klein stukje wei of paddock zou al heel fijn zijn.

Honden zijn van harte welkom, het huis heeft een volledig omheinde tuin, dus ze kunnen lekker los lopen. De paarden hebben 3 ha. weide beschikbaar, dus kunnen lekker overdag naar buiten!


Het ziet er inderdaad echt super leuk uit!

Hoe zijn de ruiterroutes? Liggen deze in de directe omg van de locatie? En kun je echt uren rijden zonder, zeg maar, iemand tegen te komen zoals op de Veluwe? En ben je echt even van de bewoonde wereld weg (dus geen wegen e.d. oversteken)? En heb je ook lekkere paden om te galoperen?

Onze partners gaan ook mee en zij willen graag mountainbiken. Kan dat daar ook goed?

Een hoop vragen, maar we zijn erg benieuwd!

Merel_Claire

Berichten: 3079
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 08:19

Klinkt mij ook allemaal erg goed in de oren!!
Het zou ook fijn zijn als mijn hond mee kan met de paarden. Is dat daar ook mogelijk??

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:32

Noppert schreef:
Merel_Claire schreef:
Een kleine aanvulling (ik ben de andere van de 2 met paard): graag een locatie waar een hond mee kan en het zou fijn zijn als de paardjes overdag eventueel naar buiten zouden kunnen. Een klein stukje wei of paddock zou al heel fijn zijn.

Honden zijn van harte welkom, het huis heeft een volledig omheinde tuin, dus ze kunnen lekker los lopen. De paarden hebben 3 ha. weide beschikbaar, dus kunnen lekker overdag naar buiten!


Het ziet er inderdaad echt super leuk uit!

Hoe zijn de ruiterroutes? Liggen deze in de directe omg van de locatie? En kun je echt uren rijden zonder, zeg maar, iemand tegen te komen zoals op de Veluwe? En ben je echt even van de bewoonde wereld weg (dus geen wegen e.d. oversteken)? En heb je ook lekkere paden om te galoperen?

Onze partners gaan ook mee en zij willen graag mountainbiken. Kan dat daar ook goed?

Een hoop vragen, maar we zijn erg benieuwd![/quote]

De ruiterroutes zijn prima, achter het huis loopt de ruiterroute. Deze gaat over brede zandpaden naar het bos, dat is ongeveer 15 minuten rustig draven. In het bos kun je echt uren rijden, je kunt alle paden nemen die je maar wilt, maar er is ook een ruiterroute aangegeven. Deze ruiterroute loopt ook door een natuurresevaat, waar je zomaar schotse hooglanders en kuddes schapen tegen het lijf kunt lopen, maar daar mag je niet van de ruiterpaden af. Een gedeelte van de paden (zowel binnen als buiten het natuurgebied) is tevens geschikt voor menners, dus lekker breed en super om te galopperen. De Veluwe is groter, maar je kunt hier prima rijden, het merendeel van onze gasten maakt ritten van ruim 3 tot 5 uur per dag.
Je moet wel een keer de weg oversteken, maar dat is absoluut geen drukke weg, het is een gewone doorgaande weg, maar de ruiteroversteek staat goed aangegeven en trekt extra aandacht door knipperlichten.

De omgeving is ook uitermate geschikt om te mountainbiken, in het bos is zelfs een mountainbike route uitgezet. Verder liggen hier heel veel zandpaden dus jullie partners kunnen zich uitleven Knipoog

Mocht je nog meer vragen hebben, hoor ik het wel!

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:43

Merel_Claire schreef:
Klinkt mij ook allemaal erg goed in de oren!!
Het zou ook fijn zijn als mijn hond mee kan met de paarden. Is dat daar ook mogelijk??


Buiten het bovengenoemde natuurreservaat mogen de honden gewoon loslopen, dus dan kun je hem makkelijk meenemen. In het natuurreservaat mogen de honden niet loslopen, maar mogen ze wel aangelijnd mee.

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:48

weet niet of het in de buurt van Kootwijk ligt, maar ik ben wel eens met de manege op Ponykamp geweest in Hoenderloo bij Hippisch Centrum VeluweRanch. Maar daar kan je stallen huren en overnachten Lachen

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 16:40

De Peelhoeve klinkt inderdaad erg leuk! Belangrijk vinden wij gewoon dat je echt in de omgeving het idee hebt dat je echt even weg bent. Volgens mij is dat daar ook zo net zoals op de Veluwe als ik dat zo hoor.

Kunnen wij bijv. een keer zonder paard langskomen om eens de omg. te zien???

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:28

Tuurlijk, je bent altijd van harte welkom. Bel maar even als je wilt komen, dan zorgen wij dat we thuis zijn. Telefoonnummer staat op de website.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:35

Mimo schreef:
Onder de Kastanje van Bob van Asselt in Kootwijkerbroek?


Geld, geld! Geld, geld!

mooie locatie, maar wel duur

allegro

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-05-03
Woonplaats: haarlem

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:31

Wij gaan in mei naar dop heets del, kootwijkerbroek. Mooie lokatie en in het bos.
Hebben een trekkershut voor 6 personen en een appartement voor 10 personen, weiland en als je wilt een box, website http://www.dopheetsdel.nl.

bepklep1
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 00:25

Hoi, misschien is dit wat voor jullie:

www.verhuurveluwe.nl

op de site staat alles vrij duidelijk,maar als je intresse hebt bel even dan is der altijd het een en ander te overleggen aan wensen en afspraken!
gr fam Hulshof, Kootwijk

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:53

Wat ik op de Veluwe een echte aanrader vind, is Camping Boszicht.
Je paardje kan daar overdag lekker de hele dag buiten en voor de nacht kun je kiezen voor een stalletje of een weitje.
Je hond kan ook mee en zelf heb je verschillende overnachtingsmogelijkheden, tentje, caravan, trekkershut of boerderij.
Straat oversteken en je zit meteen heerlijk in de bossen.
Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest en heb werkelijk niks aan te merken. Heb er een gweldige vakantie gehad, voor dit jaar hebben we alweer geboekt.

Cobie

Berichten: 34
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Almere

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:03

Hoi Silence, heb je hier ook een adres of website van? Klinkt wel erg leuk.....

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Locaties weekendje Kootwijk - Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:41