Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boev
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-09-06

Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 15:24

Hoi allemaal,

ik zoek tips voor een low-budget paarddrijvakantie van een week/midweek/weekend. Ik wil samen met een vriendin (allebei 20 jaar) op paardrijvakantie. De periode wanneer we gaan staat niet vast, het mag dus ook in de voorjaarsvakantie of met pasen of hemelvaart zijn.
Het maakt ons niet zoveel uit of het een leerzaam ruiterkamp voor volwassenen is, een accomodatie waar je alleen op buitenrit gaat of een trektocht. Het mag ook een locatie zijn waar je geen begeleiding meekrijgt. We willen graag met mensen van onze eigen leeftijd, of wat ouder maar niet tussen de kinderen op ponykamp Knipoog
We hebben beiden vrij veel ervaring, mijn vriendin rijd 8 jaar manegeles en ik ben zelf M2 dressuur en heb ook endurance ervaring. We kunnen niet met eigen paarden dus die zullen ter plekke beschikbaar moeten zijn.
Aangezien we beiden studeren zoeken we een zo goedkoop mogelijk adres!!!
We zijn uiteraard bereid om te helpen in de stallen etc. Gezien ons budget zoeken we natuurlijk een adres in Nederland.

Edit: om een idee te geven, ons budget is ongeveer 100 PP.

Boev
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-09-06

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 17:51

niemand? (of mag ik dat niet vragen??)

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:31

Boev schreef:
niemand? (of mag ik dat niet vragen??)

Je mag alles vragen, maar voor 100 euro pp (zo lees ik het tenminste) kun je zelfs niet met de NVVR op stap. Het vegetarisch rijweekend in Soerendonk (zie: http://www.nvvr.info/algemeen/evenement ... daagse.htm ) kost 110 euro voor een weekend, met paard (eigen paard!) op de wei. Er zijn wel paarden te huur, maar ik weet niet onder welke voorwaarden en tegen welke prijzen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:33

als je je eigen paarden kan vervoeren is het mogelijk om hier in de buurt een soort minitrektocht te maken

In Egmond aan den Hoef kun je overnachten bij een jeugdherberg (28 euro pp incl ontbijt) en je paard bij een naastgelegen manege in de paddock (pb me even voor het adres), a 10 euro per nacht. Het tweede adres moet je zelf even zoeken, want wij zijn destijds vanuit huis daarheen gereden.

Hoewel ik hier ook wel een camping weet en jullie paarden bij onze boer zouden kunnen.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:21

bij ons kun je gewoon paarden huren (ook zonder begeleiding)

verder zijn we van plan om van t voorjaar/zomer tochten te organiseren van 5 uur (dan ga je met mij mee Knipoog ). Wij zijn niet erg duur met verhuren van paarden, maar je moet wel zelf voor overnachting zorgen
Manege Belvédère te Nunspeet. (www.manegebelvedere.741.com)

Boev
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-09-06

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 11:36

Bedankt voor de tips allemaal. Ik vind het eerlijk gezegd best moeilijk te begrijpen waarom al die paardenweekends zo duur zijn. Vorige zomer ben ik met een vriendin naar Tsjechie geweest, toen hadden we een huisje gehuurd, erheen gereden, daar allerlei parken ingeweest, uitgebreid geshopt in praag, vaak uit eten en terug gereden met de auto voor 300 euro pp. En dat was voor een week. Vandaar dat ik dacht dat een weekendje voor 100 euro pp wel zou lukken Lachen

Overigens zijn we (zoals al vermeld) bereid te helpen in de stallen. Als we in de ochtend/middag helpen met uitmesten lijkt het me dat dat de kosten ook wat drukt. Ze krijgen er tenslotte arbeid voor terug.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:56

Hoi Boev,
Misschien moet je eens kijken op www.svarava.nl (is ook in Tsjechie)
In overleg is er een hoop mogelijk!

Boev
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-09-06

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 14:01

sinESappel schreef:
Hoi Boev,
Misschien moet je eens kijken op http://www.svarava.nl (is ook in Tsjechie)
In overleg is er een hoop mogelijk!

Dat is heel fijn, maar zoals al in de beginpost staat zoek ik iets voor in Nederland. Een weekend of midweek is wel erg kort om naar Tsjechie op en neer te rijden. Bovendien kost het ook nogal veel aan benzine.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:05

misschien kun je eens informeren bij stal van bijnen in putten, daar is ook altijd veel mogelijk en niet zo duur

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:29

mystery1980 schreef:
misschien kun je eens informeren bij stal van bijnen in putten, daar is ook altijd veel mogelijk en niet zo duur

Zelfs hun vrachtwagen was niet duur Haha! Dat ik 'm niet wilde had met de afmetingen te maken, niet met de kwaliteit.
Toko maakte wel een aardige indruk verder, al heb ik er natuurlijk niet uitgebreid rondgeneusd (behalve onder de vrachtwagen) Haha!

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:42

je moet ff kijken op de site van Trailfinders en de brochure aanvragen dan krijg je een heel boekje met allemaal ruitervakanties en weekenden ed. door heel europa..

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:17

Op dit moment heeft Manege van Loon (Loon op Zand, Brabant) een actie waarbij je 40% korting krijgt op je paardrijuren en overnachtingen, omdat ze 40 jaar bestaan. Dit is alleen nog in februari en maart.
Op deze manier ben je wel heel voordelig uit Lachen

xXlouiseXx
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: noord-holland

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:48


mirano
Berichten: 281
Geregistreerd: 27-02-08

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:52

Jullie kunnen bij mij ook wel terecht. Een lang weekend of zo. Of inderdaad de vakanties die je noemt. Paardvriendelijke buitenritten is mijn motto. Onze trektochten vallen wel buiten jullie budget, maar een zeer uitgebreidt weekend kan wel.

zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Re: Tips gevraagd!!! Goedkope paardrijvakantie/weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:33

de tinkerboerderij in Noord Brabant houdt kampen van maandag tot en met donderdag. Ik geloof dat er ook kampen zijn voor mensen van 17 t/m 22 jaar.
Met het kamp ga je ook naar een paardenmelkerij , je krijgt springles, caroussel en nog veel meer
www.tinkerboerderij.nl

ik ben van plan dit jaar daar op kamp te gaan Knipoog