Gezelschap Loonse en Drunense Duinen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuzyE

Berichten: 995
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Dongen

Gezelschap Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 17:26

Hallo allemaal,

Binnenkort wil ik alleen of met wat mensen van stal een rit in de Loonse en Drunense duinen gaan maken. En wel graag onder begeleiding van een gids ivm verdwalen..
Nu heb ik begrepen dat het tempo bij de ritten van manege van loon vrij hoog ligt, en dus vroeg ik me af of dat er misschien mensen zijn die interesse hebben om voor gids te spelen en hiervoor, desgewenst, een kleine vergoeding krijgen..

Groetjes Suzanne

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Gezelschap Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:49

Ik vond het tempo bij de buitenrit die ik vorig jaar zomer bij manege van Loon gemaakt hebt best meevallen. Wel vrij veel draven en stukjes galop, maar ook zeker genoeg gestap Lachen

SuzyE

Berichten: 995
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Dongen

Re: Gezelschap Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 13:07

Misschien dat ik dan gewoon zelf een keer met zo'n groep meega, die van mij kan dat aan, schat ik in. Bedankt!

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Gezelschap Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:13

Informeer eens naar de mogelijkheden bij manege Duikse Hoef (www.manegeduiksehoef.nl). In de zomer komen we regelmatig halve groepen van manege Van Loon tegen omdat er iets mis is gegaan tijdens de buitenrit van hen ... zou mijn keus niet zijn om daar mee mee te gaan.

Zoetje_

Berichten: 2755
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Drunen

Re: Gezelschap Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:35

ik ben ook niet zo weg van van loon Clown

er zijn genoeg mensen rondom de duinen die je wel onder hun hoede willen nemen hoor Knipoog

waaronder ik Tong uitsteken
dus als je een keer een rit wil maken ( met eigen paard)
pb dan maar eens Knipoog

Anoniem

Re: Gezelschap Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:35

Wil je met eigen paarden?

Ik heb zelf inmiddels al 2x een arrangement gehad bij manege van Loon met mijn eigen pony. In onze groep reden er dan ook huurpaarden mee. 1e x waren wij 'alleen' dus konden wij de begeleider ook duidelijk onze eisen (niet veel mul zand, rustig aan) aangeven en dat ging uitstekend. De tweede keer werden we samengevoegd met 10 of 12 beginners. Dat was not funny Scheve mond Tempo lag veel hoger, en idd ook mul zand. We hebben ons toen ook afgesplitst en zijn zelf op pad gegaan met een kaart Lachen Héérlijk Haha!

Ik heb ook 2x bij manege de Duykse hoef gereden. Op paarden van daar dan. Ik vind die manege fijner en beter. Ook qua kwaliteit paarden / harnachement. Ook was de route daarmee fijner omdat we meer door de bossen gingen en niet over de zandvlakte (hou ik niet van) Lachen

Overigens denk ik wel dat het te doen is om gewoon met alleen een kaart te gaan rondrijden in dat gebied Lachen Het is wat gepuzzel hier en daar, maar zeker ook te doen Lachen

SuzyE

Berichten: 995
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Dongen

Re: Gezelschap Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 10:12

ik heb voor de 29e een rit geboekt bij van loon voor 2 uur. Ik op mn eigen paard, mn vriendin op een paard van daar. Even om het gebied te leren kennen, ben er vroeger weleens geweest, maar dat weet ik niet meer Tong uitsteken En dan volgende keer wellicht met een groepje bokkers mee???? Knipoog

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Gezelschap Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:47

Ik ben een beetje tegen manege van Loon.
wij zaten in de groep bij Liedwina,
het waren een beetje sukkeldrafjes en maar weinig galop..

Als je een manegepaard nodig hebt, zou ik ook niet naar die manege gaan..
Het harachement valt van ellende bijna uit elkaar en de paarden hebben een vacht vol modder tot aan hun buik... Ik vond het er niet echt verzorgd...

Maar als je er toch heen wil gaan, probeer dan zonder een groep van de manege te gaan. Dan kun je zelf aangeven wat je het liefst wil.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Gezelschap Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 09:52

wij zijn er met de paarden op vakantie geweest en je kan bijna niet verdwalen! Knipoog