leuke plek gezocht om met paard te overnachten rond groesbee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

leuke plek gezocht om met paard te overnachten rond groesbee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 23:56

wie weet er een leuke plek om te overnachten rond groesbeek.
We komen uit Malden. Het idee is om een leuke rit ergens heen te maken, dan een overnachting met onze ponys en de volgende dag weer terug.

Wegens gezondheids redenen moeten we het eerst bij ons in de buurt zoeken om zo een mini kleine vakantie te gaan uit proberen dus hier in de buurt lijkt dat ons een goed idee om mee te beginnen.

Wie heeft er plek voor ons?? Of wie weet er iets.
Het mooist zo zijn een caravan voor een nacht huren en een stalletje of wei er bij. Andere suggeties zijn welkom.

Wij zijn 2 vrouwen ( meisjes haha) van 41 jaar oud en hebben een fjord en een Dales ( Enegelse pony). Voorheen reden we heel veel tochten en gingen we op de veluwe op vakantie, maar nu is dat even moeilijk door omstandigheden. Dus gaan we het zo proberen.

groetjes mjet

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: leuke plek gezocht om met paard te overnachten rond groesbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:04

Wat je zou kunnen doen is (met de trailer) hier naar toe komen en dan hier lekker in de bossen gaan rijden, bij ons overnachten, nog een dag lekker naar de bossen en dan weer terug naar Malden. Malden ligt op zo'n 20 autominuten bij ons vandaan. Voor meer informatie zie www.peelhoven.nl of anders pb je me maar even.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Re: leuke plek gezocht om met paard te overnachten rond groesbee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 00:22

klinkt helemaal geweldig noppert. we hebben echter nog een probleempje..... mijn fjord weigert de trailer op te gaan. Helaas heb ik geen eigen trailer om dit regelmatig te oefenen. Maar wie weet. Een stalgenoot heeft deze week een trailer gekocht en misschien kan ik daar wat vaker mee gaan oefenenen en dan komen we zeker een keer je kant op.

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: leuke plek gezocht om met paard te overnachten rond groesbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 07:13

Ik heb de Ruiteratlas van Grenzeloos Paardrijden in de Euregio Rijn-Waal, een handige atlas met kaarten en adressen.

In dit gebied (Groesbeek) staan de volgende overnachtingsplaatsen aangeduid:
Hesta Jard Hekla - Ottersum (kamperen, stalling en weidegang)
Manege Ebbers - Beek Ubbergen (overnachting op ander bedrijf, stalling en weidegang)
Pensionstal De Viersprong - Groesbeek (kamperen, stalling weidigang, trailerservice en begeleide buitenritten)
De Rijnhof - Millingen a/d Rijn (eenvoudige overnachtingsmogelijkheid, kamperen, weidegang en begeleide buitenritten)

Volgens het kaartje ligt Manege Ebbers midden in het Groesbeek bos, Hesta Jard Hekla ligt naast het Reichswald, De Viersprong ligt tussen het Reichswald en Groesbeek bos in (aansluitende ruiterroute) en om bij de Rijnhof te komen is er een trailerservice.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt Lachen

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Re: leuke plek gezocht om met paard te overnachten rond groesbee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 15:19

spekkie helemaal geweldig, hier hebik wat aan. waar kan je dat boek halen???

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: leuke plek gezocht om met paard te overnachten rond groesbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:17

Mjet, ik heb je een PB gestuurd, wij wonen net over de grens bij Groesbeek, tegen het Reichswald aan en hebben ruimte voor ruiter en paard.

De ruiteratlas kan je bestellen bij http://www.stichtingpaardentoerisme.nl

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Re: leuke plek gezocht om met paard te overnachten rond groesbee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 17:33

delphi,.. zou je kunnen informeren of we een speciale pas ( volgens mij zo'n kenteken in de manen of zo ) nodig hebben om bij jullie te logeren?? Anders zou het gewldig zijn.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: leuke plek gezocht om met paard te overnachten rond groesbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:50

Hoi, ik heb je al ge-pb't, maar je hebt om in de natuurgebieden in Kleve te mogen rijden i.d.d. een "kenzeichen" nodig, die kosten ca. 40 euro per jaar. Maar wij hebben er twee extra voor gasten.

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Re: leuke plek gezocht om met paard te overnachten rond groesbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:27

Hoi,

Je bent niet van plan om een tent mee te nemen? Want anders zou je naar Ottersum kunnen rijden; daar is een camping waar je ook je paard in een wei kunt zetten (ik weet nu even de naam niet meer, maar die kan ik wel opzoeken als je wil).

Overigens: de paardenwereld is klein, en Bokt nog kleiner! Ik ben jou en je vriendin met de Dales vaak tegengekomen toen mijn pony nog in Malden stond! Ik ben degene van die zwarte Welsh Cob merrie, herinner je die nog?

sjorsias

Berichten: 530
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: leiden

Re: leuke plek gezocht om met paard te overnachten rond groesbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:23


Nieknollie

Berichten: 24
Geregistreerd: 17-11-06
Woonplaats: Abbenes

Re: leuke plek gezocht om met paard te overnachten rond groesbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:11

Bij de Flierenberg van Theo Peters kun je ook terecht met je paard en dan overnachten op de camping, is aan de zevenheuvelenweg.

Delphi, ik heb ook wel interesse in een overnachting met twee paarden half juli. Kun je me iets meer informatie geven?

Nieknollie

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Re: leuke plek gezocht om met paard te overnachten rond groesbee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 22:33

kijk en zo wordt dit een mooi toppic om adressen te verzamelen voor iedereen om er een sop uit te gaan. Super dank voor alle tips. Dit gaat een goed jaar worden vol uitstapjes.