Buitenrit niet verder dan een uur rijden van Breda af.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Buitenrit niet verder dan een uur rijden van Breda af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 21:29

Met de les waarin ik op de manege rij maken wij altijd een paar keer per jaar ergens anders een bosrit/buitenrit.
Nu waren mijn vriend en ik aan de beurt om te organiseren en zijn we nu dus aan het oriënteren.
De prijzen moeten leuk blijven en het moet niet verder dan een uur rijden van Breda zijn.
Het liefst ergens in Brabant of net over de grens in België.
We willen een rit maken van twee a drie uur.
Het zou handig zijn als er een paar hele brave tussen zitten want niet iedereen heeft even veel lef. Sommige andere (like me) willen juist wel een paardje met wat meer pit.
Ohja het is voor een groep van max 12 personen. (zo groot zijn de lessen bij ons niet maar ik ga ook mee als instructrice en mn vriend die ook niet in die groep zit en iemand die verhuisd is maar nog wel de buitenritten mee doet haha)

Nou brand maar los. Hoe meer ideeën hoe beter!

En graag ook de website ofzo erbij vermelden.

Ilivus
Berichten: 162
Geregistreerd: 15-01-07
Woonplaats: Noord- Brabant

Re: Buitenrit niet verder dan een uur rijden van Breda af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:27


Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Buitenrit niet verder dan een uur rijden van Breda af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:58

http://www.manegeduiksehoef.nl/ in Loon op Zand Lachen Een schitterend gebied net iets voorbij Tilburg en dus goed te doen vanaf Breda, en de ritten en de paarden zijn mij erg goed bevallen.

Alicia2u

Berichten: 3418
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Zundert

Re: Buitenrit niet verder dan een uur rijden van Breda af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:09

Je kunt ritten maken in het mastbos bij breda. Er zijn verchillende stallen daar in de buurt, allen met leuke paarden. Bij Hoeve Galderzicht heb ik verscheidene leuke ritten gemaakt.

hrokur

Berichten: 865
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Buitenrit niet verder dan een uur rijden van Breda af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:18


Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Buitenrit niet verder dan een uur rijden van Breda af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:24

Manege van Loon rijdt inderdaad in hetzelfde gebied als de Duikse hoef, maar ik heb bij beiden een rit gemaakt en de Duikse hoef beviel me qua paarden en rit en ook het harnachement enzo stukken beter. Ik geef dus zelf absoluut de voorkeur aan de Duikse hoef.

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Buitenrit niet verder dan een uur rijden van Breda af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 11:51

Manege van Loon valt voor mij af omdat we daar met de hele manege altijd heen gaan dus die paarden etc zijn allemaal al bekend.
Duiksehoef ben ik wel meerdere keren geweest met wedstrijd maar wist niet dat die ook buitenritten deden.
Het Mastbos is iets te dicht bij huis. Daar komen de meeste regelmatig om te wandelen enzo en dat is dan toch minder echt een buitenrit zeg maar...

Bedankt voor alle tips. Ik had ondertussen ook contact opgenomen met manege Thielen, ook in Loon op Zand. Daar was ik ook een keer met wedstrijd geweest en die trok me ook wel en die hebben ook mogelijkheden. Nu nog kijken wat de hele groep wil.

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Buitenrit niet verder dan een uur rijden van Breda af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:00

Duykse Hoef is idd prima Ja