trektocht / ruitervakantie buitenland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

trektocht / ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 18:58

Ik ben benieuwd of er bokkers zijn met ervaringsverhalen over trektochten of ruitervakanties in het buitenland. Ik wil dit jaar in het na-seizoen misschien op trektocht maar wil dan met een georganiseerde vakantie mee. Dus ik ga dan alleen, met een groep mensen die ook alleen of met z'n tweeen zijn. Snap je hem nog? Dus wie heeft er ooit zo'n vakantie gedaan en hoe is die bevallen? Overigens heb ik niet zo'n super groot budget, dus vliegen zit er niet in. Ik denk dat het de Ardennen wordt of ergens onderin Duitsland, of een andere bestemming waar ik zelf met de auto heen kan rijden.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: trektocht / ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 08:50

Als dat budget niet boven 600 - 700 euro zit, kun je het vergeten als je een goede vakantie wil.
Absoluut niet goedkoop, maar wel erg gezellig vind ik nog altijd www.fivesaints.com Als je daar buiten het seizien gaat ben je met een hele kleine groep, als je al niet alleen bent Haha!
Reken er wel mee dat het twee dagen kost om erheen te rijden, tenzij je als een dolle door Engeland gaat jakkeren (niet doen!!!). Rotterdam-Hull is de fijnste oversteek.

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Re: trektocht / ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 10:31

Ik had zelf dat bedrag zo in gedachten, maar daar kun je dus geen echt leuke vakantie voor krijgen, ook niet in het naseizoen?

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: trektocht / ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:57

Als jij bereid bent 600 euro voor een week paardrijden te betalen (ex reis), dan mag je best eisen stellen.
GB is een ongelukkige keuze van mij in dat opzicht, omdat de overtocht ook wat kost, hetzij door de boottocht of door de reistijd en km (=brandstof) wanneer je via Calais gaat.
Belgiƫ, Frankrijk, Duiitsland en Denemarken zijn in dat opzicht relatief goedkoop bereikbaar met de eigen auto. Reken wel twee dagen voor de heen- en terugreis en vergeet je brandstof niet Haha!

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Re: trektocht / ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:02

Nou daarom wil ik ook niet teveel voor de vakantie zelf neerleggen, alles er omheen moet ook nog betaald. overigens zit er wel een groot verschil in wat ze noemen all-in. Dan lees je de kleine lettertjes en dan staat er excl. avondmaaltijd, vervoer, etc etc. ja zo kan ik het ook Tong uitsteken

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: trektocht / ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:23

marquez1 schreef:
Nou daarom wil ik ook niet teveel voor de vakantie zelf neerleggen, alles er omheen moet ook nog betaald. overigens zit er wel een groot verschil in wat ze noemen all-in. Dan lees je de kleine lettertjes en dan staat er excl. avondmaaltijd, vervoer, etc etc. ja zo kan ik het ook Tong uitsteken

Haha! Yep, ik weet het. Een week met paarden op stap waaraan je kwaliteitseisen wil stellen kost je 600 - 700 euro, ex de reis. Hier zit natuurlijk wel wat marge in, er zijn best goede en goedkopere plekken te vinden, zelfs dichtbij huis, maar dan moet je echt de weg weten. 500 euro is echter wel zo ongeveer de ondergrens, is mijn ervaring. Kanttekening is wel dat mijn lat vrij hoog ligt. Ik eis goede kwaliteit en ik ben bereid daarvoor te betalen. Niet iedereen legt de lat zo hoog.
Wat je bijvoorbeeld heel zelden vindt, maar het bestaat wel, is een leuke vakantietoko waar ze ook paarden hebben. In Porlock (Noord Cornwall) zit zo'n camping. In overleg kun je daar paarden huren voor korte of langere ritten. Dit soort lokaties bestaan natuurlijk meer, maar ze zijn wat lastig te vinden, is mijn ervaring. Dit http://www.fejo.dk/docs/activities_en.asp lijkt mij ook zo'n toko. Ik ben er nooit geweest, maar hij staat wel in de favorieten. Ik wil daar nog eens naartoe.

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Re: trektocht / ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:35

ziet er wel leuk uit. Ik moet eens gaan shoppen en er wat tijd in steken om het een en ander te vergelijken. Ik ben wel op zoek naar een groeps gebeuren, omdat ik waarschijlijk alleen op vakantie ga. Dus een huisje huren en dan elke dag een ritje maken valt af.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: trektocht / ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:13

Ruitervakanties zijn ook zeker mogelijk met wat minder budget. Wellicht zul je je bestemming dan wat oostelijker moeten zoeken zoals Polen, Tsjechiƫ etc.
Kijk anders eens op www.svarava.nl voor ruitervakanties binnen jouw budget.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: trektocht / ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:15

Je kunt trouwens ook eens de gids van bijvoorbeeld Trailfinders aanvragen ( ww.horseholiday.com ), hier staan 100en vakantiebestemmingen in waar ruitervakanties worden aangeboden. Succes met zoeken.