Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welsh cob Falco een maand oud en wat voor een maand....

 
Profiel   

Op 23 mei heeft Fien het leven geschonken aan Falco.
Om 04:10 is hij geboren. Een vos hengstveulen die door het leven zou gaan als Falco.
[ img ]
De bevalling ging goed, alleen wilde Fien niet opstaan en reageerde amper op haar zoon. De da is met spoed gekomen en na een pijnstiller ging het een stuk beter met Fien. Ook gaf Fien geen melk. Daarvoor heeft ze injecties gehad en heb ik Falco zijn biest met de fles gegeven. Uiteindelijk kwam de melk op gang.
Die dag regende het heel de dag dus zijn ze helaas binnen gebleven.
[ img ]

Na een paar dagen kwam Ellis (EllisL op bokt) om foto's te maken.
[ img ]
[ img ]
Wat mij die dag heel erg opviel was dat Falco nogal rustig was en niet het springende veulen was wat ik verwachte. Maar goed hij was door 3 da nagekeken maar toch twijfelde ik heel erg aan de melkproductie van Fien. Toch de da maar weer gebeld en jawel hoor Fien niet genoeg melk. Voor Fien moest ik medicijnen halen bij de apotheek en die moest ik haar 10 dagen geven. Falco heb ik melk bijgevoerd. Omdat hij niet uit fles wilde drinken heb ik hem melk gegeven uit een steelpannetje.
[ img ]

Falco knapte heel erg op met het bijvoeren. Ook sloegen de medicijnen aan bij Fien. Op dinsdag 7 Juni vind in plotseling Fien op 3 benen (ze had al 2 peesblessures aan haar achterbenen). Da gebeld en ze heeft pijnstiller en ontstekingsremmers gehad. Op woensdag 8 Juni hetzelfde. Fien knapte heel erg op en op donderdag 9 Juni is Ellis (EllisL op Bokt) weer gekomen of foto's te maken van Falco en van Fien omdat de blessure dusdanig ernstig was dat ik niet wist tot wanneer Fien het vol ging houden.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Wat ik op dat moment niet wist is dat Fien op zaterdag 11 Juni acuut hoefbevangen stond en ik op dat moment de moeilijkste beslissing in mijn leven heb moeten maken.
Lieve Fien het gaat je goed daar boven.
[ img ]

En dan blijf je achter met moederloos veulen. Ik heb geprobeerd een pleegmerrie te vinden voor Falco maar die stonden helaas allemaal aan de andere kant van het land. Ik heb besloten om een maatje te vinden voor Falco omdat hij al melk dronk uit een steelpannetje. Het maatje heb ik gevonden in de vorm van Dino de shet.
[ img ]

Dit gaat ontzettend goed samen. Falco doet het heel goed en groeit als kool.
Op advies van mensen in mijn omgeving heb ik voor Falco een knuffelbeer gekocht. Hier is hij ontzettend blij mee.
[ img ]

Inmiddels wilt meneer Falco niet meer uit zijn steelpannetje drinken maar gewoon uit zijn voerbak. Verder eet hij al gewoon brokjes en hooi en luzerne.
[ img ]

Voor degene die het leuk vinden nog een filmpje van 19 juni.
https://www.youtube.com/watch?v=DrGxGurXnFc

Voor degene die het hele verhaal gelezen heeft respect.
Een reactie zou leuk zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 14:16 



 
Profiel   

Ik kende je verhaal natuurlijk al, maar het blijft vreselijk. Gelukkig doet Falco het super en heeft Fien je nog zo'n mooi ventje mogen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 14:19 



 
Profiel   

Ah sterkte. Heb zelf ook een acuut hoefbevangen merrie gehad, echt vreselijk. Heel dapper dat je het zo hebt kunnen oplossen met Falco! Knap mannetje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 14:20 



 
Profiel   

Ohhh, wat heftig!
Wel fijn dat het goed gaat met de kleine, maar o zo knappe Falco!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 14:21 



 
Profiel   

Wat een heftige tijd lijkt me dat! Eerst een prachtig veulentje, en vervolgens je merrie verliezen.. Heel veel sterkte, en geniet van dat prachtige koppie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 14:23 



 
Profiel   

Sterkte met het verlies van je merrie Y;(
Maar wat een stoer veulen heb je! En met z'n beertje ook best heel schattig :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 14:24 



 
Profiel   

Knappe Falco..!!
En het gaat natuurlijk helemaal goedkomen met het manneke.. dat is jou wel toevertrouwd +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 14:30 



 
Profiel   

Stiekem branden de tranen achter mijn ogen.. Wat een kleine man die alleen verder moet.. Maar wat een liefde vanuit jou! Je bent je maatje, vriendje ook kwijt.. Maar wat een kracht toon je!

Heel veel sterkte, maar ook geluk met deze kleine lieve Falco! :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 14:36 



 
Profiel   

Knappe Falco <3 <3
Het was niet makkelijk om Fien te laten gaan maar je hebt er alles aan gedaan en ik weet zeker dat dit de beste keuze is geweest :(:), en nu lekker van Falco gaan genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 14:47 



 
Profiel   

heel veel sterkte met het verlies van je merrie en veel geluk met Falco

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 14:48 



 
Profiel   

Wat een knapperd en wat heb jij veel te verwerken gekregen zeg. Heel veel sterkte met het verlies van je merrie en veel plezier met Falco en zijn maatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 15:07 



 
Profiel   

Phoe he heftig! Heel veel sterkte nog met de verwerking van je prachtige merrie! Gelukkig doet Falco het goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 17:22 



 
Profiel   

Falco, lekker ding.. knap, dapper ventje zonder zijn mama <3

Iedere keer als ik LaVie zie, moet ik aan jouw ventje denken.

Sterkte met het verlies van Fien :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 17:27 



 
Profiel   

Ik wil je veel sterkte wensen met het verlies van je mooie merrie, maar ook veel geluk wensen met het prachtige mannetje dat ze je gegeven heeft. Hopelijk komen er meer topics van Falco, wat een knapperd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 17:37 



 
Profiel   

Jeetje heftig, alles in zo'n korte tijd. Gelukkig is Falco een gezond sterk mannetje.

En dat knuffeltje is echt wel ontzettend schattig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 17:42 



 
Profiel   

Jeetje, wat een maand inderdaad!
Sterkte met het verlies van Fien..
Wat een dapper mannetje is Falco, knap veulen :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 17:47 



 
Profiel   

Jeetje wat ontzettend verdrietig dat je je merrie verloren bent...
Ik ben heel blij voor jou dat het veulen wel is opgeknapt en dat het een gezonde knappe jongen is, echt heel veel geluk met deze kleine man!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 17:50 



 
Profiel   

Wat ontzettend sneu, zo hoort een jong paardenleventje niet te beginnen!
En wat erg ook van je prachtige merrie...wat een verlies :(

Heel veel geluk en succes met Falco en zijn nieuwe kameraadje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 17:56 



 
Profiel   

Wat een heftig verhaal :( sterkte met het verlies van je merrie.
Gelukkig doet flaco het goed wat een prachtig veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 18:00 



 
Profiel   

Wat een ontzettend mooie foto's van Fien en Falco. Wat een stoere vent is het inmiddels al. En wat had ik het jou en Falco anders gegunt :(:) . Je hebt de beste keuzes gemaakt in het belang van Fien en zeker ook Falco hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 18:05 



 
Profiel   

Nogmaals een dikke knuffel :(:) en fijn dat je gelukkig kunt genieten van de kleine man en z'n nieuwe vriendjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 18:24 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk dat je je merrie bent verloren!

Maar wat heb je het goed gedaan voor je kleine man! Respect voor jou en hij is prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 18:31 



 
Profiel   

Klein lief manneke toch :(:)
Veel sterkte met het verlies van zijn mama ..maar wat een dikke respect voor jou hoe je alles op alles zet voor je stoere man !

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 18:52 



 
Profiel   

Wat een heftig verhaal zeg, een andere bokker is ook al haar merrie verloren heel plotseling. Fijn dat het goed gaat met Falco! Knap ventje!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 18:58 



 
Profiel   

Sterkte met het verlies van je merrie Y;( Zo te zien heeft je kleine man het niet beter kunnen treffen met jou! Prachtig mannetje <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 22:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen