Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:21

Ik vind het heel slim bedacht, het voer zo in de deuropeningen.

Het komt vast goed. Vuutje is kennelijk toch ietsjes minder stoer dan ze doet voorkomen. En ineens een déúr die in de weg zit >;) Dat is natuurlijk volstrekt onaanvaardbaar en een reden om ineens naar je moeder te willen. Snap ik wel.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 10:29

:)* Kan natuurlijk ook de rollen omdraaien en Vu met toegang tot een stal buiten laten, Kirs vertrouw ik wel met achter de staldeur blijven.
Een luik met spijlen is inderdaad ook nog een optie, moet ze alleen niet met een hoef vast in kunnen blijven hangen.
Ik voel een pro's en con's lijstje aankomen _O-

Opties genoeg zo te zien, we gaan eens kijken wat het meest haalbaar en paardvriendelijkst is +:)+ en in de tussentijd oefenen we lekker verder tijdens voertijd, het scheelt dat het een redelijk simpel iets is (geen gevoel voor timing of gedrag nodig) dus mijn vader kan dit ook gewoon blijven doen.

Haha inderdaad Koper, zo'n deur is echt vreselijk onbeschoft om zomaar je vrijheid en autonomie weg te nemen |o

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:15

Weet ik koper maar het gaat er hem om dat ze geleidelijk aan spenen en niet van de ene op de andere dag, mams weg, toch :P en dit opdat de veulens de stress niet meekrijgen of heb ik nou ene ander artikel gelezen :D

Je kan nog eens verrast zijn inderdaad Mooney. Soms denk je dat de band niet meer zo groot is omdat ze al eens ruzie maken en eigenlijk meer tijd doorbrengen met bijvoorbeeld jouw Pas dan met mams maar dan effectief niet meer aan elkaar kunnen is wat anders hoor. Paniek slaat snel toe. Ook al ondervonden en dan ineens kunnen ze heel goed springen :=

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 20:26

Nou we hebben nu denk een springproof plan, Vu mag in de stal van Pas (waar ze op de foto van het oefenen ook voor/in stond). En dan halen we de ruit die nu in het raam zit eruit zodat ze door het raam heen kunnen neuzen en elkaar kunnen zien en horen. Super fijn idee van de stalbaas weer :D . De camera hangt nog, dus die kantelen we een beetje zodat ik ze de eerste paar nachten in de smiezen kan houden mocht Vu nog kunsten uit gaan halen.

Verder kreeg ik net nog een heel typisch Vu filmpje opgestuurd van een stalgenootje. Met de skippybal werd natuurlijk uitgebreid gesmeten, nu heeft ze een grote stoere yogabal zonder handvat. Leuk om tegen te schoppen of op te springen, maar gooien gaat niet zo best. Dus dan moet je maar andere dingen zoeken om mee te gooien....


Tot zover de stop in het posten tot nu toe :')

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:52

:D _/-\o_ hihi maffe Vu

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:37

Omg :')

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:45

Wat is het?? :') Smijt Vu daar nu met een egel?

Veel sterkte vandaag TS. Ik weet niet wat ze aan je gaan knutselen en of je helemaal onder narcose moet enz. maar hopelijk gaat het allemaal goed, de op en het herstel, en ren je gauw weer rond.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 20:18

Ach een egel was echt sneu geweest voor beide partijen :')
Gelukkig was het een simpele graspol, mevrouw is erg bekwaam met grasmatten slopen (haar levensmotto is niet voor niets alles kan kapot). Ze gaat wel vaker op zoek naar dorre stukjes om mee te gooien.

Nog bedankt voor het sterke wensen. Het was een relatief zware/lange operatie en ik had me een beetje verkeken op de impact die het zou hebben. Gelukkig wel alweer thuis, dus nu vanaf bed een beetje bokken. Ik had meerdere afwijkingen aan mijn kaak (zowel onder als boven) die voor problemen zorgden, dus even kort door de bocht hebben ze die in stukjes gezaagd en weer aan elkaar gemaakt op een beter passende manier. Niet echt heel chill dus :')

Vandaag had mijn vader lief wat foto's gemaakt tijdens het verzorgen. Werd ik ook eens blootgesteld aan het 'ze lijkt op de foto veel groter dan in het echt' effect.

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:48

Oei, dat klinkt heel erg pijnlijk. Heel veel sterkte. Nu maar hopen dat je snel opknapt en dat je ons weer snel kunt stalken met Vu avonturen.

YaraNls

Berichten: 58
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:57

Ik kom toch even onder de mee leessteen vandaan. Heel veel succes met de revalidatie! Ik heb 2 jaar geleden eenzelfde operatie gehad dus ik weet wel hoe pijnlijk het soms kan zijn. Gelukkig is zo een grapjas een fijne afleiding (vanop een afstandje dan :P )

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:10

een spoedig herstel mooney, onze dochter is deze zomer ook geopereerd aan haar gehemelte, herstel ging gelukkig veel vlotter dan verwacht. Dus er is hoop.

ze lijkt op foto groter dan ze is :') :') :') toch een specialleke hoor

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:47

Beterschap en sterkte mooney!

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:18

Ah dat klinkt als een pijnlijk gebeuren! Veel sterkte en beterschap, hopelijk verloopt je herstel spoedig. :)

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:23

Veel beterschap! Hopelijk loop je binnenkort terug lekker in het weiland tussen Vu, Kirs, Pas, ...

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:28

Dat klinkt aardig ingrijpend. Veel beterschap TS! En weet je... als je Vu dan over een tijdje weer in het echt ziet is ze misschien al wel bijna zo groot als op de foto.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 14:37

Bedankt nog voor alle lieve berichtjes!
Ik zit ondertussen al wel weer af en toe achter de computer, maar heb nog redelijk wat pijn en ongemak dus nog niet te lang en alleen voor leuke dingen. Ik ga al wel weer mee naar stal, ideale afleiding ondanks dat ik niet even lekker kan knuffelen en frisse lucht zou goed voor je moeten zijn volgens mij :+ .
Vu kan al wel heel netjes parallel staan aan de draad zodat ik met een uitgestrekte arm en massageborstel in de aanslag toch nuttig kan zijn ~~}> :j

Gisteren maar even de camera mee genomen, want je moet toch iets als je staat te kijken hoe je vader de wei uitmest. Vu is trouwens een dikke overloper, die heeft al een nieuwe BFF hoor :oo . Ze heeft mijn vader vakkundig om haar niet bestaande vingertjes gewikkeld, die doet er dik een uur over om poep te scheppen omdat Vu hem blijft overtuigen dat ze echt meer kriebels nodig heeft _O-
En dan is het weer tijd om naar huis te gaan: "Och, het is toch wel een erg leuk veulen he Yf". Ja penny papa :') . Ach het maakt het werk wel leuk voor hem :D

Heeee daar is mijn kriebel-onderdaan weer!
Afbeelding

>;) >;) Loop je me nu serieus voorbij
Afbeelding

Kriebelmonster in de aanval, ik weet dat je denkt dat je moet poep scheppen. Maar de prioriteiten zitten toch echt anders in Vu-land.
Afbeelding

Krijg je nog even zo'n lekkere blik toegeworpen, tja als jij niet de wei in komt voor kriebels dan zoek ik het wel ergens anders hoor }:)
Afbeelding

Even met Pas de vangst van vandaag controleren
Afbeelding

Mijn vader is niet de enige die helemaal ingepakt zijn door madame, want er is ook een hele mooie extra schuilstal gemaakt voor prinsesje Vu die niet van regen houdt.
Afbeelding

Ook de liefde voor bomen en paaltjes is nog goed aanwezig
Afbeelding

Uiteindelijk komt ze dan toch wel even checken of ik dan op z'n minst een masageborstel wil hanteren vandaag. Helaas was ze nat geregend, dus had ze pech
Afbeelding

Dan stort je je maar op een Pas die even tijd voor zichzelf dacht te hebben
Afbeelding

In het span lopen kan ze ook al heel goed met haar vriend Krui Wagen
Afbeelding

Verder heeft prinses Vu (als de stalbaas begint over De Prinses weten we gelijk wie het is :') ) besloten dat veulenbrok echt super vies is. Ze blieft alleen muesli en 1 soort basisbrok die in 1 winkel te koop is. Dus dat wordt nog even een uitdaging. We zijn het nu aan het proberen met Garvo veulenbrok waarvan ik een proefzak kon krijgen, Pas en Kirs vinden het verrukkelijk maar Vu eet met moeite 7 brokjes als ze door een beker musli zitten verstopt. Helaas zijn andere bedrijven er niet zo happig op om proefverpakkingen te geven en ik heb ook geen zin om met meerdere 20 kg zakken te zitten die niet worden gegeten. Dus dat wordt nog leuk.

Verder kickt ze morgen Pas uit zijn stal, dan gaan we ze 's avonds scheiden. Het glas in het raam is verwijderd dus er kan nog geneusd worden, maar dan kan ze 's nachts in ieder geval niet meer drinken. En dan kunnen we 's nachts gewoon de brok geven, dan heeft ze meerdere uren om er vies naar te kijken en misschien uiteindelijk toch maar een hap te nemen nu het alternatief melk niet beschikbaar is (uiteraard heeft ze wel gewoon hooi). Ik heb vanavond weer Kirsten TV, zodat ik wel even kan spieken of het goed gaat en het neus luikje niet als eventing hindernis wordt opgevat :+

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:43

Pas op, Pas :')

Ohgossie, Vu krijgt winterpluis. Wat snoezig. Lief dat je vader voor je uitmest, op zo'n manier is het inderdaad gezellig :)

Vitalbix heeft een nieuwe merrie- en veulenbrok, misschien dat dat de goedkeuring van de prinses kan wegdragen? Hun voeders worden over het algemeen goed gegeten en ik denk eigenlijk wel dat ze er een proefzakje van hebben. Dat hebben ze van hun muesli en slobber ook.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 14:46

+:)+ Bedankt voor de tip! Die had ik nog niet bedacht, omdat ik dacht dat ze alleen volwassen paardenbrok hadden. Ik ga ze even contacten :D

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:00

Leuke update, de humor blijft leuk. Sterkte met je kaak

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:17

Met recht een prinsesje hoor, die Vu :D
Leuke update! Benieuwd hoe het gaat vannacht!

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:43

mooney schreef:
+:)+ Bedankt voor de tip! Die had ik nog niet bedacht, omdat ik dacht dat ze alleen volwassen paardenbrok hadden. Ik ga ze even contacten :D

Misschien kun je ze even uitleggen dat 't voor een prinsesje is, en of ze er wat roze glittersterren op willen plakken :D Proefzakjes kun je gewoon via hun webshop bestellen.

En inderdaad succes vannacht. Spannont!

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:56

Omg :') ik lig echt dubbel hahaha
Ontzettend schattig weer hoor <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 18:42

_O- en toen had ik mijn eigen topic ontstipt, zullen we het erop houden dat de rotzooi van de narcose in mijn hersenen is blijven hangen? Maar ik ben er dus weer :')

Ik heb de webshop van Vitalbix gevonden, proefpakketje is onderweg. Super handig dat ze dat gewoon standaard in de webshop hebben.

Gisterenavond even gewoon Vu en Kirs samen bekeken op de camera (en Pas nog in zijn eigen stal), ze stonden alle drie heerlijk te kanen. Vu met een halve kilo hooi in haar bakkes zodat ze nog voorraad had als moeders haar hoopje kwam claimen :') En Pas was goed te zien, dus dan kunnen we Vu vanavond ook vinden. Dit is dus de opstelling met het knuffelluikje:
Afbeelding

Vandaag even geoefend, ook even laten zien dat er dus geen glas meer inzit en ze kunnen neuzen door het raam. Kirs vind het wel een prima plan zo alleen, al mag de ruit ook wel terug van haar want ze kan goed gillen als Vu even steun komt zoeken door het luik heen :+ .
Vu vond het even spannend, maar had geen springneigingen, dus ben al heel tevreden. Na wat verschrikt door het luikje kijken en genegeerd worden door je moeder ging ze op onderzoek uit, waarbij ze prompt ontdekte dat je niet je hoofd omhoog moet gooien als je die net onder je drinkbak hebt gestoken %) := . Dus toen was ze weer terug bij het luikje om alleen maar een snauw van Kirs te ontvangen (echt, topmoeder die merrie _O- ). Toen ze vervolgens toch maar aan het hooi begon hebben we de deur weer open gedaan, mooi einde van de generale repetitie. Vanavond voor het echt!

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:57

De weg naar zelfstandigheid gaat niet over rozen. 't Gaat Vu vast lukken :)

Voor jou natuurlijk ook spannend als mede-moeder. Fijn dat je de Kirstencam hebt :)

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:52

Omg :')