Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:06

Ja... kleurt wel mooi bij d'r.

Gefeliciteerd! *\o/* Knappe poowniejs <3

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:07

Wat een leuke foto!
Gefeliciteerd! *\o/*

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:40

Knappe pony's! <3 Gefeliciteerd!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 21:28

Bedankt allemaal :D Op de keuring zijn er ook nog twee bokkers hallo komen zeggen(en een gezellige Déjà Vu eigenaren club kunnen starten :+ ), super leuk!

Nu nog even een verslagje voor ik mijn bedje op ga zoeken (want niet alleen Vu had veel indrukken opgedaan :o ).
De dag begon lekker vroeg, snel bed uit en witte kleding aan met daarover een zwarte laag tegen de varkenspraktijken van onze lieve viervoeters (en onhandigheid van mezelf). En na een ontbijtje op naar stal, in de auto duimend dat ze zichzelf een beetje schoon hadden gehouden. Uiteindelijk hadden we een score van 50%, Kirs zag er nog top uit. Vu had nog even een nachtje de spa bezocht met een fijn modderbad.
Overal prachtige ronde vlekken, maar helaas niet de vlekken die gewaardeerd worden bij het stamboek. Toch een sticker voor de moeite Vu! Naast die halve zandbak aan modder had ze gelukkig ook een lucky charm meegenomen
Afbeelding

Vies monster bij vriendlief geparkeerd en eerst maar aan het priegelwerk van het vlechten en knotten begonnen.
Afbeelding

Toen stond mijn beste vriendin alweer op de stoep met de trailer, dus de dames ingeladen. Eerst Vu, want dan hoefde ze niet langs de losse achterbenen van haar moeder de trailer op. Ze had nog nooit een trailer gezien, maar ze ging heel dapper op ontdekking en stond er snel op. Kirs volgde spontaan ook in rap tempo. De reis ging voorspoedig, voor we het wisten kwamen we alweer aan op locatie. Daar kwam mevrouw Kirsten met een opgekrulde hals en veel poeha van de wagen af, want zo'n vreemde locatie zit vol met leeuwen. Ondertussen stond Vu daar met de oren naar voren relaxt rond te kijken, zag ze alle andere pony's lopen en is ze de hele dag zoet geweest met iedereen gedag hinniken.
Afbeelding

Nog snel worden de laatste moddervlekken weggepoetst. En wordt het smurfenblauwe halster omgewisseld voor het nette keuringshalster dat enigzinds wordt ontsiert door de onhandig omgeknoopte nummers :') Iets met twee linkerhanden...
Afbeelding
Afbeelding

Dan was het tijd voor het echte werk, eerst netjes opstellen. Het geimproviseerde rammeltje deed goed zijn werk, want ze zette de hals er mooi op. Maar een echt fotomodel heeft ook altijd oog voor de fotograaf natuurlijk.
Afbeelding

Het stappen liet ze ook mooi zien, heel mooi relaxt en mooie grote passen.
Afbeelding

En dan was het tijd voor een feestje, uiteraard eerst even netjes draven. Tot later mams!
Afbeelding

Wie weet verdien je wel extra punten voor wat hogeschool/western kunsten en het tonen van springaanleg
Afbeelding
Afbeelding

Daarna met een korte verschijning van goede hand-oog coordinatie Vu weer aangelijnd om de baan weer vrij te maken voor de andere veulens in de rubriek. Kirs moest nog even omschakelen van het achter Vu aan rennen naar rustig stappen }:0
Afbeelding

Toen mochten we weer terug de ring in voor de plaatsing en primering. De keurmeesters moesten nog even in beraad wat betreft de plaatsing tijdens het rondstappen. Ondertussen maakte Vu van de kans gebruik om het publiek even te entertainen met meesterlijke sprongen, gehuppel en het typische Vu gegil. Kleine clown, al moeten jullie het doen met een foto van goed gedrag B-) . Mocht ik nog foto's tegenkomen van haar showtje zal ik ze later nog plaatsen.
Afbeelding

En toen mochten we als tweede opstellen en kregen we een heel mooi oranje lintje in ontvangst nemen. Doel behaald, de eerste premie was ons doel dus dat is helemaal gelukt.
Vu was ook dol enthousiast met haar strik... >;) :=
Afbeelding

Maar dat lintje was ze alweer vergeten toen het woord ereronde viel, baas schiet nu ff op, we mogen weer rennen! :):)
Afbeelding

En de voordelen van een extraverte beste vriendin als introvert persoon, de 'overwinningsfoto' wordt er een stuk gezelliger/leuk van :)F
Afbeelding

En nog een statiefportretje van ons top duo
Afbeelding

Toen weer lekker terug naar huis, aangezien ze niet altijd evenveel van elkaar houden wilde ik ze niet op de stilstaande trailer parkeren dus we zijn een half uur na onze rubriek gewoon weer terug naar huis gaan rijden.
Nog een huilmomentje voor de hanenkam fans... nu is het een poedeltje geworden :')
Afbeelding

Morgen voegen we de twee groepen weer samen, dus Vu heeft een intensief weekend deze week.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:38

Aha, de voerschep is niet meer eng. Progressie!

En uiteindelijk was je dus op pas met een moddermonster Vu en een heksenmanen Kirs? Moeders hoefde niet ingevlochten?

Drukke dag voor alle paardjes daar dus. Spannend hoor, alles bij elkaar. Denk dat 't voor Kirsten het meest intensief zal worden.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 21:51

Klopt haha, we hebben de knoop er even uit geborsteld en verder mocht ze haar haar lekker los gooien. In principe liep Kirs er alleen ter begeleiding, die werd niet beoordeeld. En bij het invlechten doe ik altijd een strakke hengstenvlecht, dan kan ze alleen niet meer bij de grond om te grazen. Dus de losse versie was fijner voor haar :)

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:57

Dat is heel fijn, dat ze mee mocht. Die keuringen waar jonge veulens zonder hun moeder in de ring moeten vind ik naar.

Wat zul jij je trots hebben gevoeld met twee van die mooie meiden :)

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:39

Bokker die hallo zei meldt zich. Wat was het een heerlijke dag vandaag! Super leuk om je in het echt te ontmoeten en wat hebben je paardjes het goed gedaan, mag je trots op zijn :D

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:17

Super goed gedaan!
Ik mis de manen van Vu nu al |(

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:50

Ik heb je wel zien staan met Kirs en Vu (wij kwamen met ons hengstveulen kleine de ring uit), maar geen tijd gehad meer om even naar je toe te gaan ;)

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:46

Yeah! Déjà Vu eigenaren club! =:) :')

Was erg gezellig! Vu heeft het hardstikke goed gedaan! Ook de beste pjotr van haar rubriek!!

Prachtige manen heeft ze nu _O-

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 21:21

Super trots Koper :D en volgens mij moeten bij de meeste keuringen de moeders in de ring aanwezig zijn bij veulens ondertussen ivm welzijn, wat ik inderdaad ook erg belangrijk vind. Bij het NAS en de mini's is het in ieder geval verplicht.

AnnetteFlame en Flux het was leuk om even met jullie te praten, altijd leuk om te zien welk gezicht er achter een username zit :D

Donja ik zag je inderdaad staan, duurde even voordat ik het door had. Had jullie hengstveulentje groter ingeschat vanaf de foto, maar ook klein is het een mooi diertje!

Jupinkle, speciaal voor jou... de manen zijn weer hersteld hoor *\o/*
Afbeelding
De groepen samenvoegen ging erg goed, de tweedeling zag je nog wel duidelijk maar ze gingen elk hun eigen weg zonder elkaar dwars te zitten. En Vu staat met haar brutale hoofd natuurlijk overal tussen, maar die werd beleefd genegeerd door Kruse en zijn vriendin. We hadden drie stukken open gezet zodat ze rond konden gaan, zonder ergens knel te komen mocht er mot zijn. Aangezien die saaie volwassen paarden toch niet reageerden ging Vu dus maar even op ontdekkingstocht. Vrij onafhankelijk aangelegd voor een kudde dier :') , al hoor ik volgens mij ook bij de kudde in haar ogen dus volgens Vu was ze onder toezicht <3

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:46

Pas had een dagje vrij en zo werd jij opMooney :+

Gelukkig zijn de manen weer des Vuus :) Des Vu's? Zo als ze horen in elk geval, je begrijpt me wel.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 23:08

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten, mag je terecht fier op zijn.
Blij dat haar maantjes terug zijn en die blik spreekt boekdelen. Amai ogen kunnen echt spreken he

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 06:38

Heerlijk, die onafhankelijke paarden <3

En zelf nadenkende pony kan ik wel waarderen :j

In de meeste gevallen dan :=

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 20:49

Ik ook gerlindie, anders had ik net zo goed een robot kunnen hebben. Beetje eigen mening en eigen denkvermogen is wel fijn :j
Bedankt nog voor de leuke reacties!

Het gaat hier de komende tijd waarschijnlijk even wat stiller zijn, komende woensdag ga ik onder het mes en dan heb ik 2 maanden verplicht paardenverlof (als ik dat volhoud :') ).
Vandaag nog even snel wat plaatjes geschoten van mij met het drietal nu het nog kon voordat Vu veranderd in een wollige naarlingtype :') . Foto's maken met drie paarden valt meestal al niet mee, laat staan als je een draakje van een veulen ertussen hebt zitten..
Afbeelding

Even wat kriebels verhandeld voor vijf minuten goed gedrag
Afbeelding

Daardoor dus wel twee leuke plaatjes kunnen maken (Pas had er echt ontzettend veel zin in :') )
Afbeelding
Afbeelding

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:52

Oooowhh, dat smoeltje van Vu wanneer ze kriebels krijgt <3 <3 En Pas staat er toch nog gezellig op hoor :) Kirs en Vu ook allebei in schriktrainingzeiltjeblauwe halsters, matchend bij jouw gympen. Ik vind jullie zo leuk :o

Bye bye herfst-Vu. We zien je vast nog wel weer eens als winterwollie Vu. En mooney heel veel sterkte met de operatie, het herstel en vooral met de paardloze periode.

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:59

Heel veel sterkte met je operatie en het herstel.

Ik vind het wel heel jammer om voorlopig niets te lezen over Vu, Kirs en Pas. Ik kon zo genieten van je verhalen en je foto's.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:04

Veel succes met de operatie en op naar een spoedig herstel.

Knappe foto's ja, vue lijkt donkerder te worden, ben benieuwd of ze mams haar tint zal krijgen uiteindelijk.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 23:10

Bedankt :)

Het zal ook geen totale stilte zijn denk ik, mijn vader neemt de verzorging over en vorige keer nam hij heel trouw foto's tot ik in ieder geval van een afstandje achter het hek weer mee kon kijken. En als ik toch achter een hek moet blijven kan ik net zo goed een camera vasthouden :P . Maar er zullen wat minder activiteiten plaatsvinden die het posten waard zijn.

We gaan ook proberen om in oktober Vu en Kirs in ieder geval 's nachts te scheiden, overdag mogen ze nog bij elkaar lopen. Het compleet spenen gaan we proberen te rekken naar de lente, omdat het makkelijker is om twee groepen te maken op de wei dan in de paddock. Ik had verwacht dat ze het alleen op stal staan niet zo erg zouden vinden, omdat ze best wat ruzie hebben op stal (nouja Kirs jaagt Vu de hoek in op stal :x ). Maar blijkbaar kunnen ze niet met en niet zonder elkaar, want ze gingen compleet uit hun plaat toen ik het even voor vijf minuten wilde oefenen. :=
Nu zijn we het met babystapjes aan het oefenen door ze tijdens het eten steeds wat verder in verschillende stallen te laten lopen. Maar ik verwacht dat het luik de eerste paar nachten gesloten moet worden, want Vu had al ideeën over haar springcarrière in de 5 minuten oefening (die ik gelukkig kon verhinderen ~~}> ). Dus daar zal ik nog wel over updaten hoe het gaat.

Fotsy Ik denk wel dat Vu en Kirs redelijk dezelfde tint gaan worden. Als pasgeboren veulens zijn ze ongeveer hetzelfde met Vu misschien 1 tintje lichter, als tweejarige was Kirs juist weer lichter dan Vu nu is. Kirs heeft er alleen wel een jaar of 5 over gedaan om deze kleur te krijgen (ze is steeds wat donkerder geworden, vooral de manen en staart duurde even), dus het duurt denk ik nog wel even voor we zullen zien of het echt zo is. Helemaal ook omdat Kirs sterk varieert in tint per seizoen.

Even voor het beeld, Kirs als tweejarige blondine met minimaal werkende sooty
Afbeelding
Tegenover hoe het nu is in augustus
Afbeelding

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 01:31


Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:22

Leuk artikel, ik speen altijd zo, plaats veulen naast moeders in stal met balk ertussen erna komt er plaat bij maar ze zien elkaar nog en kunnen nog snuffelen alleen niet drinken. Dit eerst alleen snachts en dan ook overdag om de melk te stoppen. En dan gooi ik ze weer in de kudde en is het klaar.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:45

Dat is dus niet wat er in het artikel staat.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 10:07

Interessant artikel, bedankt Koper. Ben het niet met alle standpunten eens, maar duidelijk omschreven wat de gedachtegang erachter is, dat vind ik vaak interessanter dan de methode zelf. Zie wel wat overeenkomsten in dingen die ik ook doe, alleen dan met andere middelen.
En bedankt Fotsy, altijd goed om te lezen hoe anderen het doen +:)+ Hoe lang hou jij ze eigenlijk apart (24/7) voordat ze weer samen kunnen? Wij zijn er nog niet aan toe, maar tegen die tijd is het wel handig om een inschatting te hebben.

Ik moet zeggen dat ik de reactie vooral niet aan had zien komen, omdat Vu van nature al erg zelfstandig is en in de wei op zich niet vast zit aan haar moeder. Ik ben ook al een paar keer met Kirs gaan wandelen (eerst 3 minuutjes en dat opbouwen), dus volledig uit het zicht en dat ging ook prima. Dan roept ze een paar keer en gaat daarna met Pas staan eten. Vandaar dat ik even zo stond: >;) toen de verschillende stallen opeens groot drama waren :') . Tijdens het uitmesten loopt ze ook geregeld in de weg omdat ze de stallen wil onderzoeken terwijl moeders ergens in het verste weiland loopt. Maar dat is natuurlijk allemaal op eigen initiatief..

Op het moment krijgen ze hun musli op deze manier: https://scontent.fams1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5A4AF46B
In de tussenwand zit ook nog een raam, dus daar kunnen ze elkaar ook zien. En dan het voer hopelijk steeds wat meer naar binnen zodat ze leren dat de stal een relaxte vreetplaats is en niet een enge opsluiting.

Balk door de stal gaat niet lukken hier, dan vind ik de ruimte die overblijft te beperkt. Ik kan wel kijken of we anders in de eerste fase Vu op stal zetten en Kirs buiten laten lopen met Kruse 's nachts. Dan kan Kirs slapen in de paddock, maar ook voor de stal van Vu staan en neuscontact houden. Dan kan alleen het luik niet dicht dus dan moet ik wel zeker zijn dat onze lieve Vu niet alsnog gaat springen als ze het zat is. Ik ga het nog even overleggen, nogmaals bedankt voor de tips +:)+

Anoniem

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:16

Kan er niet een paneel voor het luik dat er nog gesnuffeld worden kan maar de draak er niet door heen kan?