Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:34

Hij ziet jou dus duidelijk wel als volwassen wezen :))

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 14:45

_O- Ik denk het haha.

Gelukkig was het een geval van verkeerde tijd, verkeerde plaats. Het was duidelijk niet tegen mij bedoelt, maar ik stond gewoon heel beroerd. Ik was bezig met zo'n zwaar ijzeren hek open maken terwijl ik Pas vast had terwijl er een dol enthousiaste Fries van achteren aan kwam galoperen. Doelwit was dus de Fries, maar door de beperking van het hek draaide hij net niet genoeg om en was ik degene met blauwe ribben. Scheelde wel dat ik met de laatste adem in mijn longen nog net zoveel kon vloeken en gillen dat de Fries het van schrik op een lopen zette... dus het had alsnog het gewenste resultaat voor Pas :')
In principe was het ook prima geweest als hij gewoon met zijn achterbenen had uitgehaald, maar dat is motorisch gezien te ingewikkeld volgens Pas :+

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:57

Melody is nu 91 cm. Haar broer is jaar ouder en 94cm :')
Ik hoop dat ze nu niet gaat stilvallen met groeien nu mams op de medicatie staat. Vind haar broer iets te klein uitgevallen.

geen brokjes en de rest wel mmmm dat vraagt om nader onderzoek net als haar witvlekjes :')

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 15:02

Wow, ik heb een drakenveulen en jij hebt een reuzenveulen _O- .
Ik hoop ook dat haar groei niet geremd wordt, maar mocht het zo zijn dan komt dat er later vaak nog wel bij hoor. Hopelijk knapt Elsa snel op!

Vu houdt het gewoon graag mysterieus :') al hoop ik ook wel dat ze uiteindelijk toch netjes brok gaat eten. Maar op het moment heeft ze daar nog geen zin in. Gras is wel lekker gelukkig, dus het is niet dat ze alleen op melk leeft. Dat scheelt.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:21

Ik verwacht eigenlijk dat Vu brokjes zal gaan eten op het moment dat jij je er bij neerlegt dat ze het niet lust en nooit zal gaan lusten.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 21:42

Dat is heel goed mogelijk Koper :')

Vandaag dus even de improvisatie meetstok naast Vu gehouden. Hij is als het goed is precies 1.22 dus ik wilde hem ook even naast Kirs zetten maar die is niet meetstok-proof _O- . Onze pretletter Vu vond het uiteraard allemaal super interessant dus na het meten moest ze de boel nog even inspecteren.
Afbeelding

Ze is nu 87 cm, mooie sprong te zien op de groeicurve die ik bijhoud en als ze het via het boekje doet ( :') ) eindigt ze dan tussen de 124 en 118 als ze uitgegroeid is. Dus dat klopt wel mooi met de schofthoogte van paps en mams.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:01

Ze groeit goed door en ze krijgt nog geeneens brokjes.

Ze heeft zo een speciale uitstraling, heerlijk als er iets in die blik te zien is, zie ik graag.
Jij drakenveulen en ik reuzeveulen ja en beiden een racemachine denk ik :')

Heb ook zo een meetstok geïmproviseerd, lukt wel best toch? Oh nieuwe opdracht voor je school, kirs meetstokproof maken _O-

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 23:50

Ze heeft de brokjes inderdaad niet echt nodig, Kirs maakt goede melk denk ik :D . En de improvisatie meetstok is prima inderdaad. Kirsten heb ik gemeten met de menzweep en een waterpas (dat kan dan weer wel :') ), maar dan heb ik handen te kort bij Vu. Dus nu maar iets makkelijkers gefabriceerd.

Ja racemachine gaat ook wel op hier. Nog een filmpje van gisteren toen ze een feestje aan het vieren was tijdens het poep scheppen. Pas had zich verstapt, dus vandaar dat hij niet zo soepel rondloopt op het filmpje. Was vandaag gelukkig alweer over.


En een foto van vandaag, ik mest eerst de wei van Kruse & zijn chickie uit en daarna de wei van mijn monsters. Iemand is het niet helemaal eens met die volgorde, die staat me dan doordringend aan te staren bij het hek :+
Afbeelding

Vandaag ook Kirs even een minuutje in de aangrenzende wei aan de longeerlijn gehad. Vu was een beetje overdonderd dat ik zomaar het draadje dicht deed met moeders aan de andere kant. Maar na een beetje roepen en huppelen ging ze al snel staan eten bij Pas, omdat ik dat gedrag wil bevestigen heb ik Kirs er toen gelijk weer bij gezet. Heel tevreden zo voor de eerste keer.

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 07:43

Echt, VU draaft en galoppeert zo parmantig :')

Ze huppelt gewoon in galop :+

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:21

mooney schreef:
Dat is heel goed mogelijk Koper :')

Vandaag dus even de improvisatie meetstok naast Vu gehouden. Hij is als het goed is precies 1.22 dus ik wilde hem ook even naast Kirs zetten maar die is niet meetstok-proof _O- . Onze pretletter Vu vond het uiteraard allemaal super interessant dus na het meten moest ze de boel nog even inspecteren.
[ [url=m/mM40Sc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is nu 87 cm, mooie sprong te zien op de groeicurve die ik bijhoud en als ze het via het boekje doet ( :') ) eindigt ze dan tussen de 124 en 118 als ze uitgegroeid is. Dus dat klopt wel mooi met de schofthoogte van paps en mams.
Je zal weten dat je d'r wijsneusje noemt. Wijs maar lekker met je neus aan hoor Vu.

Fijn dat 't scheiden van Kirs zo goed ging! Knappe Vu!

En grappig filmpje, ze is zo gracieus. Met d'r punker hanekam :P

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 14:07

Het is soms echt net een hertje op springveren :') Ze kan ook erg hard vooruit, maar in zo'n geval stuitert ze liever omhoog. Levert meer aandacht op denk ik haha.

Ik blijf me erover verbazen hoe snel alles gaat. Een kleine 2 maanden (53 dagen eigenlijk) oud, maar wat een buffel is ze al als je dat vergelijkt met dag 1.
Afbeelding
Afbeelding

Verder was het vooral erg warm vandaag, dus niet heel veel actie. Wel even de problematiek van jeuk hebben op een lastige plek vastgelegd..
Afbeelding

Verder fijn weekend iedereen!
Afbeelding

Anoniem

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:18

Je ziet het ook echt aan haar bles, dat ze groeit. De bles lijkt nu veel smaller dan in het begin :)

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:52

Haha! Ze is inderdaad al een pak uitgezet. Maar ze mag er zijn <3

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:08

Wat is ze toch prachtig!
Ik ben al een tijdje niet op Bokt geweest (druk) maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of je haar al hebt laten testen. En vooral... wat is er uitgekomen qua appaloosa en de andere dingen die je wilde testen

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 09:21

Blijheid: Klopt :') Kirsten had ook een hele brede bles als veulen (wel iets minder dan Vu), maar dat trekt altijd nog een stuk bij als ze groter worden.
Jupinkle: Een beetje body kan ik wel waarderen <3
Pasha: Welkom terug! Een uitgebreidere uitleg van de uitslag is nog wel ergens te vinden in het topic en er komt nog een filmpje over de test. Maar om het kort te houden is ze genetisch een vos zonder appaloosa en W20 (aftekeningen). Dus waar al dat wit vandaan komt is een compleet raadsel :') , waarschijnlijk een nog onbekend witgen.

Nog even kort een filmpje van gisteren die ik weer doorkreeg van de stalbaas :D . Pas zit niet achter de geraniums omdat hij op pensioen is hoor, ook hij is zijn CV aan het aanvullen. Nieuwe toevoeging: PVM (AKA persoonlijk vliegenmepper :+ )


Zelf hadden we gisteren even een dipje, ik zat met een beginnende migraine aanval toen ik s avonds op stal belandde. Omdat het nog niet op de top was, vond ik dat ik nog wel even wat simpels kon doen. Dus het plan was om even bij de straat de gaan kijken met de dames, auto te snuffelen en weer terug. Natuurlijk stapelen de problemen zich dan op als je er een keertje niet voor 100% bij bent, Vu zat net in een baldadige stuiter bui. Eerste ruzie is dus ook geweest, wel gewoon positief afgesloten uiteraard. Dus het is niet allemaal super simpel en braaf, we blijven maar dieren hè (zowel Vu als ikzelf :') ).
Volgende keer maar niet eigenwijs zoiets toch proberen te doen met een slecht functionerend hoofd.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 18:57

Vandaag is Vu gechipt. Ze vond het wel spannend (niet zo erg als mams die dacht dat ze vermoord zou worden door de chiplezer :') Drama Queen ), maar ze heeft het super goed gedaan allemaal. De ruzie van gisteren was gelukkig alweer vergeten en vergeven <3 .
Haar ego is nog even flink geboost, chipper vond het een mooi veulen. En ze gaat ter boek als stekelharige vos. Helemaal prima dus.
Afbeelding

Ik had even wat leem over het plekje gedaan om de vliegen eraf te houden. Maar dat was er binnen vijf minuten alweer af gekrabt :') de intentie was goed zullen we maar zeggen.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:01

Ah, punkertje Vu heeft nu een identiteit! Gaat dat chippen door iemand van het stamboek? Dus dat ze dan op papier officieel stekelharig is?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 19:08

Ja klopt, dat gaat via het stamboek. Dus dit is wat ze in het paspoort krijgt.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:26

Wat leuk dat ze zo braaf was met chippen.
En wat een verschil al met de geboorte. Ze groeit goed door.
Ja tijd gaat echt snel hoor, voor je het weet zijn ze zadelmak.

PVM :') hilarisch ze is toch echt een haantje de voorste hoor, clever Girl

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 21:51

Tijd vliegt inderdaad!

Naast Vu krijgen Pas en Kirs uiteraard ook weleens aandacht, uiteraard staat Vu dan netjes in de rij te wachten tot het weer haar beurt is :')
Geen super charmante foto, maar ik vond het wel een leuk beeld. Poetstas veilig om mijn schouder, want die wordt graag gebruikt om te discus(poetstas?) werpen..
Afbeelding

En netjes kijken naar moeder die weer rustig aan het werk gaat. Kirsten is het niet helemaal eens met het rustig, die stuitert het liefst lekker door nu ze weer wat mag gaan doen _O- dus er zitten wat onbevangen huppels tussen.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:58

Ach gos... ik zie d'r denken: "Ehh, mam..? Mám.......??"

Lekkere poetsbeurt voor Pas <3 Superleuke foto!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 22:12

Ja eigenlijk staat ze altijd bij Pas tenzij ze even dorst heeft, maar degene zijn die wegloopt of degene zijn waarvan wordt weggelopen is toch anders :') helemaal als er dan ook nog opeens een hek tussen zit. Maar ze pakt het echt heel netjes op, dit was pas de tweede keer namelijk.
Het uitstappen doe ik dan gewoon in de wei bij Vu, dan duurt het niet te lang. En dat is echt een feest voor Vu :):) :):) :):)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:32

Kirs dient alleen maar om de dorst te lessen :') wel leuk dat ze dan bij pas terecht kan voor andere dingen. Zo zie je maar hoe belangrijk het is op te groeien met ook andere paarden dan alleen je mama.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:36

Wel ideaal natuurlijk. Kirs kan weer aan het werk en Pas is een soort huisvader. Heel geëmancipeerd.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 22:46

Het is inderdaad echt heel fijn dat ze Pas heeft, Kirsten heeft echt een zero tollerance modus en met Pas kan ze wel een beetje klieren en omrommelen.
Heel modern gezinnetje zo :P