Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:53

Haha, goede rolverdeling zo ja :D

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:43

Indd goede taakverdeling :')

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 23:21

Om in dezelfde sferen te blijven, meer huisvader Pas en pleegkind Vu beeldmateriaal van de stalbaas.


Het is wel heel praktisch dat ze zich zo aan Pas hecht, want ik kan ondertussen probleemloos Kirs aan een bootcamp onderwerpen :D Heerlijk om weer met haar aan de slag te zijn, ze geniet er zelf ook van volgens mij. De gezichtsuitdrukking is in ieder geval heel anders dan tijdens de verkleedmomenten :')
Afbeelding

Vandaag hadden ze het een beetje op de heupen (arme dierenarts die moest komen enten :') ). Het was eerst een mooi moment om wat beweging te filmen, maar de knop bij Pas ging een beetje om en dan blijft hij hangen in zo'n bui. Dus ik probeerde het nog te beinvloeden, maar was net te laat dus toen kregen we nog een gratis demonstratie 'veulens kunnen tegen een stootje'. Zet je geluid even uit als je mijn dramatische ademhaling op dat moment niet wilt horen, kost je een jaar van je leven zoiets.. Dus daarna maar even duidelijk gemaakt dat het klaar was en dan gaat het ook weer super.

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 23:26

Wat wordt ze groot <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 10:30

Ja hè, ik verbaas me er soms ook echt over dat ze 'nog maar' 2 maanden oud is, door het snelle groeien in de hoogte en breedte komt ze soms ouder over voor mijn gevoel. Heel dubbel, want aan de andere kant vliegt de tijd weer.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:09

Wel mooi om te zien hoe Kirsten Vu op dat moment toch afblokte van Pas, ondanks hun eerdere 'ik ben geadopteerd door Pas' :)

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 13:16

Ja dan is het opeens weer dikke mik tussen die twee, wat ook wel fijn is omdat Pas op zo'n moment de verantwoordelijkheid van oppas zijn niet aankan. Die zit dan echt in zijn eigen hoofd en zou ook een uur door blijven rennen als je hem niet stopt. Kirsten niet, die staat bij de eerste HoHo al netjes stil :') tot Pas weer langs komt uiteraard.
Ik vind het ook heel mooi om te zien dat Vu met haar hoofd in tegengestelde richting gaat staan zodra ze even stil staan, zodat ze elkaar kunnen waarschuwen voor gevaar dat van de andere kant zou komen.

_Fleurtjuhh_
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Tiel

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:07

Straks heeft Pas het nog moeilijker met het afspenen van Vu dan Kirs. :Y)
Wel heerlijk dat het zo goed samen gaat met zijn drietjes!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 23:25

Haha gelukkig wordt Pas gebruikt voor het afspenen van Vu, dus die hoeft zijn pleegdochter niet te missen :D Bij het afspenen gaat Kirs gewoon naar het andere groepje en Pas en Vu blijven samen en als het afspenen gedaan is gewoon mooi weer in 1 complete groep. De planning was rond 6 maanden spenen, maar de dames vinden het nu al niet meer gezellig om samen in 1 stal te staan dus het is even afwachten hoe lang ze het met elkaar gaan uithouden := . Daar sta je dan met je goede bedoelingen om het de tijd te geven. Voor nu moeten ze het in ieder geval met elkaar doen, wanneer het weer 's nachts heel goed is kunnen ze wellicht ook soms wel buiten slapen want op de wei zijn er geen problemen.

Vandaag weer een iets grotere fotospam :D
Kirsten heeft de gewoonte om tijdens het plassen haar voorbenen heel netjes te kruisen, echt een typisch Kirsten dingetje want ik heb het andere paarden eigenlijk nog nooit zien doen. Maar ze heeft niet meer het alleenrecht, want dochterlief doet het ook sinds kort :')
Afbeelding

Omdat Vu gisteren tijdens het bootcamp van moeders echt met ogen op stokjes stond te kijken naar de balken had ik vandaag maar wat uitgestald in de wei. Dan had ze even de kans om het van dichterbij te bestuderen.
Afbeelding

Maar uiteindelijk is een emmer natuurlijk vele malen interessanter..
Pas had zijn eten goed opgegeten, kijk maar
Afbeelding

Zelfs op de kop komt er niets meer uit!
Afbeelding

Zo'n emmer is natuurlijk om op te eten
Afbeelding

Tja dan doe je er wat brokjes in, Vu laat dat ook even netjes zien
Afbeelding

Even kijken wat dat nu weer is
Afbeelding

Gatver brokjes, Paaaaaas!
Afbeelding

Kijk nu wat ze met mijn speelgoed hebben gedaan Pas 8)7
Afbeelding

Gelukkig weet Pas er wel raad mee...
Afbeelding

En Vu? Die heeft het volgende speelgoed alweer gevonden :') . Heb al een keertje mijn harkje terug moeten stelen van een roodharig boefje die het uit de kruiwagen had gevist...
Afbeelding

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:48

Lieve Vu <3

_Fleurtjuhh_
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Tiel

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:44

Oh ze mag lekker thuis groot en sterk worden! Zat met een opfok in mijn hoofd, nu hoeft dus niemand haar te gaan missen.
De dames zijn misschien niet groot in stokmaat, maar karakter en ego hebben ze dus zo te horen beide ruim voldoende, nu al moeder-dochter ruzies..

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:23

Wat een schatje is het toch! <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 10:16

Sorry, was in de drukte even vergeten te reageren.
Ze mag inderdaad thuis groot worden. Ik ben niet zo'n fan van de inrichting van opfokbedrijven in Nederland, heb nog wel geinformeerd bij de Eiffel omdat in de bergen opgroeien natuurlijk heel goed is. Maar daar hebben ze voornamelijk paardenveulens, pony's mochten uiteraard ook komen maar de omheining was er niet op aangepast en als ze er niet achterbleven moesten ze weer terug naar huis. Dat vond ik dus niet zo'n strak plan met een veulen van Kirs, en Vu heeft denk ik al wel bewezen dat dat niet gaat werken.
Nu moet ik ook zeggen dat ik het wel fijn vind om haar gewoon in handen te kunnen houden en onze groep is gevarieerd genoeg dat ze sociaal fijn kan opgroeien. En ons huidige plekje is natuurlijk ook gewoon niet te overtreffen qua ruimte en zorg voor de paarden.

Nog even een filmpje van maandag dat ik nog niet hier had geplaatst. Normaal longeer ik Kirs in het aangrenzende weiland, maar nu was ik door omstandigheden (lees inschattingsfoutje van mij :') ) in hun eigen weiland beland. De dag ervoor hadden we even geoefend voor de keuring, maar toen was Vu lekker een feestje aan het bouwen ipv netjes aan het draven dus dat moest ze even goed maken...

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:53

_O- lekker mama pesten, 'ik mag lekker rond rennen jij moet werken HAHA'

_Fleurtjuhh_
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Tiel

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:58

Oh je hoefde je niet te verantwoorden over de opfok hoor! Zo te lezen had je voor de geboorte van Vu al ingeschat dat de Eiffel af zou vallen? Dat heb je dan heel goed ingeschat!

Van wat ik van de foto's zie en in je verhalen lees sta je op een top plek! Daar zal Vu vast wel goed opgroeien. Ben nu al benieuwd naar de kennismaking van Vu met de rest van de Kudde. :D

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 20:49

Mama pesten als ik erbij ben is en favoriete bezigheid. Dan durft kirs namelijk niet terug te meppen :')

Fleurtjuhh ik vond het gewoon leuk om de gedachtegang toe te lichten :D . Klopt, dat had ik vantevoren al bedacht. Ook omdat we mevrouw kirsten (en haar broer) op jonge leeftijd ook vaak genoeg van andere plaatsen dan het weiland terug hebben gevonden _O-
Ik ben ook benieuwd hoe ze het doet in de volledige groep, denk dat dat wel goed zal gaan. Op het moment blijven het nog twee groepen omdat de voer/grasbehoeftes vrij verschillend zijn, die van mij kunnen flink wat weg kauwen en de andere twee worden wel vrij snel te zwaar.

_Fleurtjuhh_
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Tiel

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:55

Vond het ook wel interessant om te lezen, al heb ik geen beeld bij de Nederlandse opfok, maar jou kennende zal jou keuze goed onderbouwd zijn. De Eiffel ken ik alleen via bokt, prachtig, maarja als Vu niet binnen het hek blijft is het inderdaad niet te doen. Wel "fijn" dat Vu ook al heeft bevestigd dat die optie moest afvallen. :Y)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:10

Het lijkt me inderdaad een hele fijne plek waar jij staat Mooney. En ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om in je eigen familiekudde op te groeien :)

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:25

Wat komt ze parmantig aan gehupst met dat staartje omhoog. :')

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:54

Ik lees altijd met veel plezier je updates over Vu en de rest van de kudde. Je weet het beeldend te omschrijven en de foto's en filmpjes maken het helemaal af <3

Hoewel ik er zelf helemaal geen ervaring mee heb sprak een veulenopfok in Tjechie mij altijd heel erg aan. Wellicht het overwegen waard. http://nathaliewildeboer.wixsite.com/paardenplezier/veulenvrij
Maar goed, aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het voor jou veel leuker is om Vu lekker in de buurt te hebben wanneer ze opgroeit.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 11:37

Vandaag weer even oefenrondje gedaan voor de keuring, Vu heeft zich weer lekker uitgeleefd met drakenstreken. Ondanks dat ze een stukje nuchterder dan haar moeder is, heeft ze wel het eenkennige overgenomen van mams. In de kleine dingen is ze wel ok met mensen die ze niet heel vaak ziet, aaien etc. Maar leiding aannemen van iemand anders dan ondergetekende (en de stalbaas) vindt ze dus echt niet tof. Sta je dan met je normaal perfecte veulen, 'ja, dat doet ze nu anders nooit'.
Op zich moet ze dat natuurlijk wel leren, want anders heb ik nog een 3e geval waar veeartsen etc niets mee kunnen als ik er niet bij ben.

Koper: Ik denk dat het ook wel goed komt in een mooie familiegroep zoals we hebben inderdaad. Een leeftijdsgenootje is natuurlijk helemaal ideaal, maar ik heb ze liever in een gemengde groep zonder leeftijdsgenootje dan in een groep van alleen maar jonkies. :j

mairead: Dat staartje doet het hem echt, ik vind dat ook zo grappig. Past ze ook wat beter bij haar Arabieren pleegvader natuurlijk :')

Maaike: Bedankt voor de suggestie, maar ik heb mijn keuze al wel gemaakt. Ik weet niet of dit de opfok is die ik in gedachten heb, maar als dat zo is ben ik er niet zo van onder de indruk qua gedachten over management ( ik heb gewoon vrij hoge eisen en een sterke opvatting hoe mijn paarden gehouden moeten worden, niet dat het gelijk voor niemand goed is). Ze hebben inderdaad wel een mooi gebied.

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:18

Zo ik heb eindelijk je topic doorgelezen. Wat een heerlijk bekkie zit er op die Vu zeg ...en die manen..punker in wording _O-

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:57

Ik heb jullie toch niet weggejaagd he :))

Hoe gaat t met je kleine dondersteen ?
Oom weer opgeknapt?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 14:38

Whaha zeker niet! Ik maak gewoon lange dagen op stage momenteel, dus wat minder tijd om uitgebreid verslag te doen (maar altijd leuk om mensen te horen die geïnteresseerd zijn hoor!)
Vu doet het goed, ook de training voor de keuring gaat een stuk beter nadat we even wat kleine aanpassingen hebben gedaan.

Ik heb nog wel wat beeldmateriaal. Vu heeft ondertussen besloten dat balkjes niet bijten, als ik Kirs ga longeren heb ik ze toch vlakbij liggen dus meestal schuif ik ze dan even onder het hek door zodat Vu ook op onderzoek kan gaan terwijl ik de boel opruim.


En speciaal voor jou een foto van gisteren met een 'knappe kop', ze gingen iets eerder op stal omdat het bleef gieten van de regen. Vu moet nog even oefenen met fotogeniek over de staldeur kijken :')
Afbeelding

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:46

Hahahaha die staat op zn teentjes volgens mij _O-
Wat is ie toch nieuwsgierig <3