Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:25

Ha ha, Kirs zal wsl. geen last van het "lege nest" syndroom krijgen. :=

Ik ben benieuwd hoe het prinsesje de nacht zal doorkomen. Wel "cold turkey" zo zonder mama (die ze gelukkig wel kan zien) en zonder "op"Pas.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 22:39

Tot nu toe lijken de voorbereidende stappen goed te helpen. De dames staan er goed bij.

In het begin duidelijk een happy Kirsten met een iets minder happy Vu (maar wel rustig)
Afbeelding

Maar ook Vu heeft het voer ondertussen gevonden
Afbeelding

En ook van het luik wordt gebruik gemaakt, af en toe zie je ze hinniken en dan neuzen ze even om vervolgens weer terug te gaan naar het eten. Ik ben tevreden +:)+

Verder lopen ze overdag gewoon lekker samen, pas in de lente gaan ze helemaal uit elkaar. Dus cold turkey valt nog wel mee toch :D

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:43

Warm turkey afspenen dus :P

Dank je wel voor de foto's, nu kunnen we met een gerust hart gaan slapen. Super dat 't zo goed gaat!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:02

Geweldige manier van spenen, aangenaam voor jezelf en je prinsesje. Niemand in de stress en iedereen tevreden.

Anoniem

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:08

Heerlijk zo afspenen!

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:31

Hoe is het gegaan vannacht mooney? Heeft iedereen de nacht goed doorstaan?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 10:44

Fijne berichtjes weer, ben zelf ook erg tevreden over hoe het kan zo.

Volgens mij is alles prima gegaan Koper :) Vannacht even een blik op de camera geworpen als ik toch wakker werd, toen zag het er goed uit. En toen ik opstond stonden ze alweer buiten, dus waren ze weer lekker samen.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:52

Gelukkig, wat fijn :)

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:57

Fijn :)

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:02

Super fijn!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 11:22

Weer even een korte update, het bevalt beide dames erg goed in hun eigen stalletje. Vu gaat vrolijk en uit zichzelf haar eigen stal in en we merken ook aan de bodembedekking dat er veel meer rust is. Dat zorgt weer voor een schoner bedje, wat Vu wel op prijs stelt want ze ligt meestal binnen een half uur te pitten (even een powernap voor je aan je eten begint :') ).

Ook de Vitalbix is binnen, het ziet eruit als konijnenvoer maar het ruikt echt heerlijk (ja ik ben zo'n rare voersnuiver). Vu denkt er wel wat anders over, die heeft nog geen seconde de tijd genomen om te ruiken maar draaide gelijk weg. Echter lijkt ze het wel te eten als we het gewoon in de voerbak in stal gooien (heeft ze de hele nacht om erover te denken), even kijken of ze dat blijft doen want dat hebben we nu 2 keer gedaan. Ondertussen eet ze wel nog steeds verrotte blaadjes, dode takken en dor gras (en kiezels als je haar niet in de smiezen houd als je over het erf loopt). Volgens mij zitten er wat draadjes verkeerd in het smaak-deel van de hersenen :') . Gelukkig lust ze ook goed mals gras en hooi _O- .

Gisteren stond ik weer braaf achter de draad te observeren wat iedereen aan het uitspoken was, dus bij deze nog een filmpje van Klier 1 en Klier 2 :+ Mijn excuses voor het wiebelbeeld, ik moest vrij ver inzoomen om het een beetje zichtbaar te krijgen en dan valt het op als je trilhandjes hebt.

Voor het filmen stond mevrouwtje Vu ook geregeld op haar achterbenen te klieren, maar nadat Pas bijna een hoef in zijn oog had vond hij dat dat niet meer mocht ~~}>

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:30

Oo, wat sta je ver bij het rosse prinsesje en de witte Pasprins vandaan... hoe gaat het met jou mooney, ben je al wat aan de beterende hand?

Super dat Vu het voer wel eet uiteindelijk. Of dat jullie binnenkort zwaarlijvige muizen hebben, dat kan natuurlijk ook :P

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:48

Fijn dat het beide dames goed bevalt zo in hun eigen stal. :) Hoe is het met jou?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 12:26

Haha ja, ik ben volkomen afhankelijk van de zin van onze koninklijke paardenfamilie om naar het hek te komen. Dus als ze lekker staan te eten of klieren in de wei dan heb ik pech (al voeren we op het stoepje, dus uiteindelijk komen ze wel :Y) ). Als ze echt een eind weg staan duik ik soms even onder de draad door en sta ik op het stoepje, maar ik wil niet met een snoekduik terug onder draad door moeten als ze er opeens aan komen stuiven (vooral Pas heeft 2 standen: slome stap of razende galop :') ) dus meestal blijf ik gewoon achter de draad.

Het gaat wel wat beter, voor de verandering niet zo snel als ik had gehoopt. Maar ik mag nu af en toe een uurtje mijn kaken loshaken van elkaar (zit vast met elastieken) en dan merk ik dat de pijn en zwelling wel afneemt. Met de kaken los kan ik ook weer oefenen met kauwen en praten (ik ben echt net een kleuter, alles moet je opnieuw leren), moet zeggen dat het praten beter gaat dan het kauwen. Gisteren een half uur gewerkt om een stukje zachte vis en een stronkje broccoli naar binnen te werken :+ . Praten oefen ik vooral (buiten gewoon praten met het gezin natuurlijk) door keivals Disney liedjes te bleren, dus dat is misschien ook gewoon leuker om te oefenen.
Verder heb ik ondertussen weer een klein beetje gevoel in mijn lip, maar mijn kin is nog compleet doof. De tastzenuwen zijn namelijk doorgesneden, dat is wel een beetje naar/eng maar als het goed is herstelt dat ooit nog wel (ik hoop dat het ooit redelijk snel is). Helemaal omdat ik nu dus niet voel of er bijvoorbeeld wat eten of drinken uit mijn mond over mijn lip en kin loopt. Wat het kleutergevoel weer versterkt := .
Op zich al een stuk beter dan twee weken geleden, maar ik vind wel dat de artsen wat duidelijker hadden mogen zijn over de impact. Ik wist namelijk niet dat je zoveel gewone dingen 'opnieuw' zou moeten leren en dan is het best even slikken (helemaal als je achteraf hoort dat het heel normaal is bij deze operatie). Wat mij was vertelt is dat ik 2 weken weinig kon en dat het daarna wel weer redelijk normaal zou zijn en dat ik misschien een klein doof plekje op de lip zou hebben. >;) Echt geweldig voor mijn vertrouwen in de gezondheidszorg wat al niet zo best was.
Mentaal was het ook even een dingetje, want de narcose haalt mijn 'neurotische' kant ontzettend naar boven dus dat viel niet mee in combinatie met een tegenvallend herstel. Gelukkig gaat dat weer een stuk beter, het neurotische monster is weer netjes getemd en het emotionele wrak ligt ook weer op de bodem ipv de opppervlakte.
Wel vind ik het nog raar om te zien hoe het er nu uitziet, er was veel mis met mijn kaak en ik vond het ook niet echt mooi maar het was toch wel wie ik was en waar je dan toch op een gekke manier wel waarde aan hecht als zijnde 'mijn kaak/gezicht'. Rationeel gezien weet ik wel dat dit een verbetering is, maar waar ik eerst tegen minder mooie dingen aan kon kijken en het ok vond omdat het deel van mij is, voelen de dingen die ik er nu minder mooi aan vind (wat je toch altijd houdt als je in spiegels kijkt) niet als zijnde 'van mij' maar meer als 'wat iemand anders heeft gemaakt' en vind ik het daarom ook minder makkelijk om te accepteren. Verder hecht ik ook veel waarde aan functionaliteit en minder aan hoe mooi iets is, dus daar scoort het natuurlijk ook nog niet heel hoog :+ . Wel krijg ik veel positieve feedback van buitenaf, wat heel lief is natuurlijk. Maar wat ik zelf doordat ik er zelf dus niet lyrisch over ben wel moeilijk vind, want elke keer als je hoort dat het er nu veel beter uitziet hoor ik stiekem 'het was vroeger wel erg lelijk'. Mijn vriend bleef angstvallig stil wat dat betreft, dus na een beetje graven kwam er ook wel uit dat hij het ook nog een beetje gek en raar vond om te zien. Wat hij natuurlijk liever niet zei om mij niet te kwetsen, maar waar ik juist wel steun uit haalde dat ik niet de enige was die er zo tegenaan keek. Dus dat is wel erg fijn. En ik denk dat het ook een kwestie is van wennen en er zal meer acceptatie en waardering van mijn kant zijn als het weer functioneel is (en hopelijk functioneler dan het was, want dat was waar ik het voor deed).
Maar ik ben weer rustig aan het werk (thuis achter mijn computer dan) en probeer eind van deze maand gewoon mijn presentatie van mijn afstudeerstage te kunnen geven. Dus we maken er maar gewoon het beste van en ploeteren verder :D

Sorry voor het zwaarmoedige verhaal trouwens dat het is geworden, ik ben ondertussen wel van de mindset 'het komt allemaal wel weer goed en als het niet goed komt dan vinden we ook wel weer een weg', maar het is niet allemaal over rozen gegaan zeg maar.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:44

mooney schreef:
Ik wist namelijk niet dat je zoveel gewone dingen 'opnieuw' zou moeten leren en dan is het best even slikken (helemaal als je achteraf hoort dat het heel normaal is bij deze operatie).

Maar slikken gaat dus wel goed? :+ :o

Nou is Vu eigenlijk extra stom. Ze kan gewoon eten en harde dingetjes kauwen en ze vertikt 't >;)

Maar zonder gekheid mooney. Het klinkt als een ingrijpend iets met ook vervelende mentale ietsen. En die zijn om getemd te worden. Well done you :) Ik vind je een stoer en dapper mens.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 12:54

_O- ik zag het staan en ik moest er zelf ook al om gniffelen. Slikken gaat ondertussen wel weer goed ja, heb ik ook genoeg moeten doen :D :+

Misschien denkt Vu juist wel heel lief met mij mee te doen, Baas geen hard eten, ik ook geen hard eten :j . Dat zal de reden zijn dat ze het al helemaal niet eet als ik erbij sta haha, en 's nachts wel een beetje (niet wetende dat ik mee zit te kijken }> ).

Bedankt voor je lieve berichtje :o

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:57

Daar is het mens. Mens, wil je ook een hapje? Nee? Toe nou, het ruikt zo lekker _O-

Misschien moet je d'r wat rotte blaadjes doorheen mengen. Vos krijgt op het moment (niet rotte) berkenblaadjes door z'n voer. Hij eet het ineens veel enthousiaster op.

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:18

Geen sorry zeggen voor je verhaal hoor, ik vind het echt heftig klinken. Maar wat pak je het goed op zeg! Begrijpelijk dat het er mentaal wel even inhakt, maar zo te lezen heb je fijne mensen om je heen en sta jij ook sterk in je schoenen. :)

Ik moest wel grinniken om je valse Disneyliedjes, zing je die ook voor Vu? :+

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:45

Heftig!
Ik ben ook zo'n voerruiker... je bent niet de enige :')

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:54

Ik ben ook blij dat er meer voerruikers zijn *\o/*

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:50

Ach meid, jij krijgt het ook erg voor je kiezen (haha grapje). :D

Ik vind je heel dapper en sterk overkomen. Hoe houd je het vol om zo weinig te eten, krijg je extra astronautenvoeding? Heel veel beterschap nogmaals en blijf ons stalken met Vu avonturen.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:36

Ik hoop dat ze wel ijs en soep enzo mag/kan eten :P

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 20:36

Haha nee het zingen (al is krijsen realistischer) doe ik in mijn eentje om de oren van mijn familie en paarden te sparen _O- . Vroeger moest Pas het tijdens buitenrit weleens aanhoren als we wat last hadden van spanning, denk dat hij vooral rustig werd in de hoop dat ik mijn kop weer zou houden haha.

Allemaal voerruikers :D

Ik heb inderdaad extra astronautenvoer/drinkvoeding geregeld, ik was namelijk wel gewaarschuwd dat 5-8 kg afvallen best normaal was en dat vond ik niet zo'n strak plan als klein mensje van 44 kg. Gelukkig kon er dus voeding geregeld worden en is de schade beperkt gebleven tot 1 kg gewichtsverlies. Ondertussen zijn de 'lekkere' smaken drinkvoeding wel op en drink ik vooral aardappelpuree (soms met vermalen groenten erdoor), soep, vla en yoghurt als basis. En ik ben erg vaardig aan het worden in het verpletteren van chips _O- zodat ik de kruimels kan snacken haha.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:39

Ja serieus, vandaag heb ik twee soorten nieuw voer binnengekregen en het eerste wat ik deed was ruiken. Beide ruiken veel minder sterk dan wat ik eerder had (muesli van Vitalbix. Gelukkig maar want ik had me een beetje te vaak zuur ruikende muesli).

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 19:46

Zuur is niet de geur die je wilt ruiken inderdaad.
De zoektocht gaat hier weer verder, want Vu raakt de vitalbix niet aan.

Ondertussen is onze peuter uit haar tweede veulenhalster gegroeid en was het nu tijd voor haar eerste 'volwassen' halster. In de gigantische maat mini :') .

Dus achter het draadje even gevist naar een veulen om een foto te maken.
:wow: hoezo je mag niet kauwen op het stroomdraad?

Afbeelding

Gelukkig ook een normale foto van ons draakje. Achteraf kon het wel een gaatje groter maar dat was nog even te ingewikkeld zonder te dichtbij te komen, dus dat heb ik na het afdoen gedaan.

Afbeelding