Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:31

:') de schaar

Waarom heb je haar niet opgegeven voor de veulenverkiezing? >;) :')

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 22:53

Jullie willen niet weten hoe gevaarlijk een schaar in mijn handen is :') Dan is het geen hanenkam maar een slachtveld haha. Eerst eens kijken of ze de aanleg heeft om een flinke bos haar te kweken :P

Miefje: Ik heb een beetje last van veulenverkiezing-bijgeloof. Als je gaat tellen hoeveel veulens die in de top 3 belanden het niet tot een gezond volwassen paard hebben gered wordt je best wel zenuwachtig. Waarschijnlijk is dat gewoon omdat ze meer in de picture staan dat het opvalt, want het uitvalpercentage is ook gewoon schrikbarend hoog volgens sommige statistieken. Maar ik wist dat als ze hoog zou eindigen dat ik niet meer zou slapen :') en genoeg andere leuke veulens die meedoen. Ik stem altijd wel mee.

Ik moet ook zeggen dat ik het veel leuker vind als volgers af en toe een berichtje plaatsen hier in het topic om gezellig met elkaar te praten. Daar kunnen geen 100 stemmen tegenop ;)

Flux

Berichten: 2501
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:21

Vu <3

Ik miste je ook al in de veulenverkiezing >;) Nu kan ik niet op een naamgenoot stemmen -O- (jij wel bedankt :o )

We moeten wel meeten als ze later groot zijn, deal? :))

Koper

Berichten: 30419
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:28

Zwaartekracht is stommm.

Goh, 't wordt toch al echt een paardje he. Ze lijkt zo groot ineens met die bloempot. En groot halster. Wel heel lief van d'r dat ze je poetsspulletjes netjes heeft gerangschikt.

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 23:47

Graag gedaan :D Zelfs zonder de naamgenoot-band had hij hem verdiend, tof dier is het (en tja, mooi rood met lekker veel wit :P )! Maar om dan op een andere Déjà Vu te stemmen maakte het nog een beetje leuker haha.
Deal! Lijkt me heel leuk om eens te doen als ze een beetje volwassen zijn, jouw tank van een Déjà met mijn poppetje van een Vu.

Ja het veulen is er nu echt vanaf hè Koper, al groeit ze momenteel niet meer zo hard. Vooral veel verandering in uitstraling. En de spullen worden zorgvuldig gerangschikt ja :j de zwarte borstel lag nog niet zo netjes op de foto dus die werd ook nog even opgepakt en weggeslingerd :wave:

Vandaag had ik ook weer hulp met het opruimen van een deken van Pas:
Afbeelding

Koper

Berichten: 30419
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 00:07

Ah ja. Ik zie duidelijk hoe ze haar bewondering en waardering uitspreekt over je poging om Pas in te passen in het rode kleurengamma.

Gaat alles helemaal goed nu met alleen op stal? Is Vu definitief op kamers?

Wat ik me trouwens nog afvroeg: je hebt veel verschillende soorten brokjes geprobeerd maar heb je haar ook verschillende voerbakken voorgezet? Wie weet lust ze wel gewoon haar eten niet vanwege de voerbak, zou dat kunnen?

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 00:23

Ja alleen op stal gaat echt super! Ze loopt er netjes zelf in en er is echt een stuk meer rust dan toen ze nog samen stonden. Dus ze is wel definitief op kamers. 'S nachts komt ze nog af en toe buurten bij mams via het luik, maar meestal krijgt ze als begroeting een stel tanden van Kirs in haar kleine neusje :+ dus meestal rommelt ze lekker in haar eigen domein. Overdag maakt ze soms wel wat drama als we een blokje om gaan met Kirs, maar ook dat is goed te doen.
Op ten duur moeten we Kirs nog gaan wisselen met Pas, zodat die weer in een stal passend bij zijn formaat staat (hij is nu tijdelijk verhuisd naar de iets kleinere, 'oude' stal van Kirs omdat zijn stal nu door Vu gebruikt wordt). Maar momenteel kan Pas 's nachts over de verharding en in de paddock rond struinen met toegang tot de box, dus dat heeft geen haast.

Onze prinses heeft 3 voerbakken haha, dus dat is ook uitgebreid getest ja. En uit alle drie de voerbakken eet ze goed als er iets in zit wat ze wel lekker vindt. Ze wordt ook steeds sneller met vissen, het is echt een kunst hoe makkelijk ze om de vieze brok heen kan eten. Ik zal het eens filmen als ze weer uit haar pannetje aan het eten is, want dan is het goed te zien.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:04

Gemene Kirs :')
Ah vandaar. Ja snap het wel hoor, je zal t maar hebben

Monique1963

Berichten: 8714
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:32

hi Mooney, hoe gaat het inmiddels met de aangedraaide kaken? Is het uit te houden. Kun je al iets meer eten dan zacht zachter zachtst?

En lekker moppie die Vu! Ze moet maar gauw meer maantjes kweken want dit is maar errug kort...

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 22:13

Het gaat al een stuk beter Monique! Volgende week zit mijn paardenverlof er ook eindelijk op, dan ben ik echt weer blij haha. Al heb ik het Vu-verlof officieel al opgegeven ondertussen, onder het mom dat ze nog maar klein is dus dat het wel kan O:) .
Ik mag rustig weer gaan opbouwen nu naar het gewone voedsel, dus ook daar komt weer wat variatie in. Echt hard eten natuurlijk nog niet, maar een beetje kauwen kan ondertussen wel.

Gisterenavond had Vu tijdens een schrikmoment even een inschattingsfoutje gemaakt waardoor ze door de draad van de opening van de paddock was gebulldozerd.. (ik had nooit moeten zeggen dat ze de opvolger van Pas zou worden /3 wordt een beetje te letterlijk genomen). Wonder boven wonder was er alleen schade aan de draad en handgrepen en niet aan Vu zelf. Wel had ze natuurlijk een flinke optater stroom gehad. Waardoor ze er vervolgens even niet uit durfde. Gelukkig altijd toezicht van de handige stalbaas, dus die had er al op toegezien dat alles weer ok was.
Vandaag zelf ook nog even goed met haar naar de draad gekeken en daarna paddock even open gedaan om er nog een rondje door te doen. Toen ik dacht dat ze even lekker ging rollen even gefilmd, maar ze had meer zin om gewoon lekker gezellig mee te wandelen. Dit is waarom foto's maken ook niet meevalt als ze geen dingen staat te slopen (of pedagogisch verantwoord: onderzoeken :)) )


Daarna met het voeren nog even een filmpje gemaakt van het vistalent van Vu, het is ergens toch wel knap hoe ze zo feilloos de veulenbrok laat liggen en de muesli naar binnen stofzuigt :+ . Ik stond ondertussen ook een Kirsten weg te houden die nog wel zin had in een 2e portie, dus het is aan te raden om het geluid uit te zetten.

Anoniem

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:16

Vis diploma gehaald ? :')

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 22:24

Nou wat mij betreft wel haha (of zou ze dan ook nog een hengel moeten kunnen hanteren? dat kan vast ook geregeld worden :') )

Koper

Berichten: 30419
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:27

Jeumig, wat doet ze dat snel!
Weet je, ik zou me er maar bij neerleggen. Blijkbaar wil/lust ze het echt niet. Zo'n paardje is niet gek. Mijn ruin dacht ik eens te trakteren op stukjes banaan in z'n bak met voer. Toen hij klaar was met eten lagen alle schijfjes nog in de bak, hij had ze zelfs in een mooi rijtje gelegd. Bananenschil lust hij wel ( :+ ) Dus ik laat 't maar... geen banaan dus blijkbaar. Heeft hij niet nodig/vindt hij vies/vindt hij raar aanvoelen. Er zal wat mee zijn. En da's dan geen veulenkorrel maar gewoon banaan. Maar ik vind wel: als ze zo duidelijk aangeven als op dit filmpje dat ze 't niet blieven dan wil het blijkbaar echt niet.

Zielig ook van het stroom. Mijn ruin is toen hij in de begrazing stond vermoedelijk een keer op een stroommat terechtgekomen. Er was daar toen niemand die 'm kon helpen en hij heeft er de rest van z'n leven last van gehouden. Een trauma hebben ze maar zo.

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 10:11

Hihi en dit is dan nog een brok die ze op zijn minst nog tolereert. Andere brokken vond ze zo vies dat ze ook de muesli niet meer hoefde als het erdoorheen zat. Met banaan heb je dan ook wel gelijk een lastige te pakken, ik ken meer paarden die het niet lusten dan wel (zelfs binnen een kudde Shetlanders :P ).
Ik heb besloten dat ik het wel aan blijf bieden, ze is handig genoeg in het laten staan zoals je zag. Dus ze krijgt de mogelijkheid om het te eten, maar als ze het laat liggen is het ook ok. Wie weet verandert het smaakpallet nog een beetje (bijvoorbeeld als ze niet meer drinkt). En misschien niet. We zullen zien.

Trauma valt hier wel mee, het was ook wel wat minder heftig dan zo'n stroommat. Ze ging er in volle galop doorheen waardoor de draad knapte, dus meer dan 1 snelle tik zal ze niet gehad hebben. Wel sneu zeg voor die van jou, begrazing is heerlijk maar het toezicht is wel een dingetje ja.

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 18:19

Vandaag kwam ik tijdens het fietsen van en naar de uni langs stal, dus heel even afgestapt om de benen te strekken en even bij de monsters hoi te zeggen. Dus alweer een kleine fotospam :+
De dames, Vu is echt heel groot aan het worden als je die hoge kont vol in beeld hebt. Maar de voorkant moet de achterstand nu eerst weer inhalen voor die weer omhoog gaat (hoop ik :') )
Afbeelding

Ze houden zoo veel van elkaar {:)-:(
Afbeelding

Pas was weer lekker varken aan het spelen, actiepunt nummer 1 voor woensdag (dan is mijn paardenverlof afgelopen) is het schoonmaken van die super ranzige staart :=
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:22

mooney schreef:
Nou wat mij betreft wel haha (of zou ze dan ook nog een hengel moeten kunnen hanteren? dat kan vast ook geregeld worden :') )

Opzich :') het zou wel handig kunnen zijn :')


Zo moeder zo dochter :')

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 18:25

+:)+ Zal eens kijken of Vu van het weekend wil poseren met haar hengel

:')

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:26

Wat is vu ook al groot!!!
Heb je haar recent nog gemeten?

Koper

Berichten: 30419
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:20

Hihi, eigenlijk zou je eens moeten kijken of je een kont-naast-kontfoto van ze kan maken.

Oh en daar zeg je iets... smaak kan zo veranderen ja als ze geen melk meer krijgt. De tijd zal het leren, en niemand kan zeggen dat je geen doorzetter bent.
Enne... ik begreep ineens na ruim 7 jaar waarom hij zo'n punt maakt van bijv. strepen op de weg. Maar eens zien hoe we dat weer gaan oplossen in z'n hoofd.

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 23:34

Maandag gaan we weer meten, ik hou nog trouw de groeicurve bij. Ik meet alleen wel op de schoft en ik denk dat ze voornamelijk op de kont is gegroeid. Vorige maand zat ze op 1.02 m, verwacht nu hooguit 1.04 eigenlijk. Maar dat zou wel kloppen want dan is de verwachte eindmaat tussen de 1.20 en 1.25. En ik verwacht inderdaad dat ze ongeveer dezelfde maat krijgt als Kirs (die is 1.22).
Maandag zal ik wel even de groeicurve tot nu toe plaatsen, had nog speciaal een groeicurve specifiek voor pony's tussen de 1.10 - 1.27 gepakt. Maar natuurlijk doet Vu niet aan het volgen van de gebruikelijke lijn (of ik meet gewoon bizar slecht := ).

Kont-naast-kont foto gaat ook op de takenlijst van zondag +:)+ Dan valt het wel weer op dat Vu nog wel een stuk kleiner is denk ik.
De witte strepen vallen even niet op de plaats bij mij, maar dat kan komen doordat het eind van de werkweek is :P

Koper

Berichten: 30419
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:15

Welke witte strepen? :')

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 00:18

Dat bedoel ik dus 8)7 de bovenkamer is officieel gefrituurd nu denk ik haha

Koper

Berichten: 30419
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:28

Gebakken bovenkamer schijnt wel heel voedzaam en gezond te zijn. Mits je het eet.

Slaap lekker, en fijn weekend! :)

Koper

Berichten: 30419
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:30

Oh wacht. Het valt denk ik wel mee hoor TS. Pas z'n staartharen zijn eigenlijk ook een soort strepen, toch? Langwerpig en smal enzo. En komend weekend worden ze weer wit, daar was je natuurlijk in je hoofd alvast mee bezig :j

En toch maar welterusten :D

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 00:35

Wacht ik denk dat ik kwam op het wit (behalve door naar mijn zou-wit-moeten-zijn paard te kijken), strepen op de weg zei je toch? Dus ik dacht witte wegmarkering.
:)* Klik, dat ging over de stroom trauma van jouw Vos! Ik ben weer bij haha.

Maar toch tijd voor mijn bed denk ik. Jij ook welterusten alvast!