Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gelderse Melina Mera 3.5 maand oud!

 
Profiel   

Een paar dagen geleden heeft mijn broertje een paar foto's en een filmpje gemaakt van Primera en haar dochter Melina. Het is zo ontzettend genieten weer elke dag met die twee! Primera heeft nu drie veulens gegeven. Alle drie merrie. De eerste van upperville was een vos met een brede bles en vorig jaar had ze de volle zus van Melina en ook die was gezegend met veel wit. Dat er dit jaar een bruine uit kwam rollen die ook nog flink door kleurt naar donkerbruin was een hele verassing! Ik ben er super tevreden mee! Primera lijkt het nog steeds allemaal goed aan te kunnen en ze is in de wolken met haar veulen. Als ze het goed blijft doen wordt ze volgend jaar weer gedekt.

Hier wat foktechnische informatie:

Primera is een 20 jarige spijkerharde merrie van Witmar Alazan x Bazuin x Rex x Proloog. Witmar Alazan is een zoon van Amor x Eclatant x Apollo.
De hengst komt uit een predikaatrijke lijn en heeft zelf in de dressuur op Prix St. Georges- en Intermediaire I-niveau gepresteerd.
Primera stamt uit de predikaatrijke Erna merrielijn. Uit deze lijn komen o.a de KWPN ggk hengst Zakerno (v. Proloog) en de merrie Gigantje (v. Zep) die op 1.30 niveau gesprongen heeft.

Melina heeft als vader de Gelderse hengst Casaron, Ginus x Zichem x Irak x Simon Bolivar. Uit deze stam komen oa. de KWPN ggk hengst W V Saron (v. Creool) welke Lichte Tour Dressuur en int. springen 1.35 loopt, Shurlands Governor Int. 1.60m springen en de ruin Tepic La Silla Int. 1.60m springen.
Casaron is een zoon van de hengst Ginus. Deze hengst is een zoon van Renville x Heidelberg x Helmar. Ginus komt uit een zeer predikaatrijke sportstam. Zelf plaatste hij zich in de springsport in grote prijzen van internationale wedstrijden op Grand Prix niveau.

Melina is een super lief en sociaal veulen. Voor het juiste adres is Melina te koop.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En het filmpje:

https://youtu.be/u2qRay5-hUk



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 31-08-17 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

In overleg aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 08:43 



 
Profiel   

Leuke foto's en een heel mooi veulen :)

De rest is een Marktplaats, verkoop verhaal. :)


Laatst bijgewerkt door mika11 op 29-08-17 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 08:48 



 
Profiel   

Leuke foto's en een heerlijke gelderse paarden <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 08:56 



 
Profiel   

Dank jullie wel!

Barbet, dat kan idd omdat ik wel met de verkoop in mijn hoofd zit, maar is niet de bedoeling. Ik weet niet of ik het aan moet passen, maar ik vind het sowieso altijd leuk om wat foktechnische informatie erbij te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 09:26 



 
Profiel   

Leuk Keat, zie in primera wel duidelijk ook Bazuin.
Zit in Vienna ook pappa van haar mama maar bij haar zie je vooral Elegant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 09:45 



 
Profiel   

Dankje vienna, ja duidelijk bazuin hè? Vind ik ook! Heeft ze zo veel van weg. Ook wel van haar papa Witmar Alazan hoor.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 13:31 



 
Profiel   

De foktechnische informatie maakt het juist leuk vind ik, verkooppraatje valt wel mee.

Ik vind vooral je merrie enorm gaaf, heeft ze zelf ook in de sport gelopen oid?

Het veulen mag er ook zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-17 07:07 



 
Profiel   

Wat ziet die merrie er nog goed uit voor haar leeftijd zeg. Mooi veulen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-17 07:11 



 
Profiel   

Dank jullie!
Ja ik ben ook echt trots op hoe de merrie er nog bij staat! Ze heeft nu twee jaar 2 veulens op een rij gekregen, niet gereden en toch blijft ze best mooi in model, zeker met haar leeftijd. Je merkt wel dat ze wat ouder wordt. Ze is stijver en heeft wel wat slijtage, maar dat mag ook wel op haar leeftijd.
De merrie heeft nooit in de sport gelopen. Ze was mijn eerste paard, ouders geen verstand van paarden en zij had de pech dat ik op haar moest leren rijden. We hadden buiten dat ook niet echt de mogelijkheid om op wedstrijd te gaan. Geen trailer en ik kom uit een gezin met nog twee kinderen en die moesten natuurlijk ook aandacht, dus ik moest het van mijn ouders gewoon recreatief houden. Niet dat dat erg is! Ik heb ontzettend veel lol altijd met haar gehad. Pas toen ik mijn eigen rijbewijs haalde en ik een trailer had konden we echt de weg op. Ze heeft wel wat onderlinge B wedstrijdjes gelopen, wat ze goed deed, maar verder niet. Het is ook geen paard die veel plezier heeft in bakwerk. Lange afstandsritten en zo nu en dan springen vind ze veel leuker. Natuurlijk is de dressuur wel belangrijk, dus uiteraard moet ze wel verplicht een paar keer per week de bak mee in. Qua dressuur en wedstrijden ben ik zelf door gegaan met andere paarden. Primera is nu al echter een paar jaren niet echt meer flink ohz geweest ivm het fokken, maar ook vanwege tijd gebrek. Ik heb nog een merrie waar ik wel flink mee train en wedstrijden start en daar gaat veel tijd in zitten. Primera werd dus de laatste jaren vaak ook meegepakt door een 14 jarig meisje, wat heel goed ging en zo konden we ook lekker samen naar het bos. Ook gaf ik haar les op primera in de bak, maar dat paard goed dressuurmatig rijden kon ze nog niet. Als dit veulen er straks af is zal ik haar weer mee gaan pakken om conditie op te bouwen en weer wat meer over de rug te trainen wat haar slijtage ten goede zal komen, ze nog jaren weer mee kan en ze het ook aankan eventueel weer gedekt te worden. Ik hou niet van fokmerries met door gezakte ruggen en een ballon als buik. Dat probeer ik wel te voorkomen.

Vaak zul je ons dus zo voorbij zien komen en ok geloof dat het plezier en dan ook bij beiden afstraalt. Dit was in 2015. Hier was ze drachtig van Lenora.

[ img ]


Vorige week ben ik bij de volle zus van Melina gaan kijken. Die is nu 1 jaar geworden. Ze lijken veel op elkaar al denk ik dat Melina zelfs nog iets snittiger zal zijn.
Hier wat foto's van Lenora en de laatste is van vorige week. Zij lijkt heel correct te zijn en krijgt mooi lengte in hals en lichaam. Primeras veulens zijn altijd wat poppig doordat ze vet zijn, omdat ze er goed voor zorgt. We waren dus bang dat ze iets beknopt zou blijven of een wat zware hoofd hals verbinding zou hebben, maar ze groeien daar helemaal uit. Dat zal Melina ook gebeuren gok ik en denk zelfs dat die iets chiquer nog gaat worden.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ow en springen kon ze met een leeftijd van 11 maanden!
Verwacht dat Melina dat ook goed gaat doen. Die heb ik zo ook al over de draad zien gaan :')

https://youtu.be/RXp3DSxFN1Q

De mod zal overigens mijn OP aanpassen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-17 08:45 



 

Elisa2 schreef
De foktechnische informatie maakt het juist leuk vind ik, verkooppraatje valt wel mee.

Ik vind vooral je merrie enorm gaaf, heeft ze zelf ook in de sport gelopen oid?

Het veulen mag er ook zijn.


Ik vond het verkooppraatje ook meevallen, ik moest 3x lezen voordat ik het als 'marktplaats advertentie' kon zien.

Zoveel topics met 'helaas staat Pietje te koop met pijn in m'n hart dus daarom verdient Pietje dit topic en ik hoop dat hij een gouden huisje krijgt ' :+

Ik vind zowel merrie als veulen erg gaaf, mooie bouw :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-17 09:36 



 
Profiel   

Dankjewel rachelle!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 16:12 



 
Profiel   

Ze is echt gaaf hoor. Hoewel lenora wel favoriet blijft hier :D
Jammer dat ze verkocht wordt maar ja je kan niet alles houden. Mams ziet er goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 16:55 



 
Profiel   

[KS-ITP] Gelderse Melina Mera 4.5 maand oud.

Melina heeft een nieuw topic gekregen. Ze is nu 4.5 maand oud en ik heb haar uitgezwaaid naar haar nieuwe huisje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 20:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen