2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:48

Nog een week zoiets en dan komt Dream naar mijn "rijpony" stal.
Zooo benieuwd hoe hij het gaat doen. Afbeelding

Rianne1807
Berichten: 702
Geregistreerd: 15-02-12

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:24

T gaat nu gelukkig weer goed.
Na wat strubbelingen( voer gerelateerd, ziek, mestwater)op de vorige plek waren we genoodzaakt om te verhuizen.
Ze staat nu overdag buiten en snachts op stal.
Ze doet t nu super goed gelukkig.
Helaas nu een stukje verder rijden ipv binnen 5 min van huis, maar t is t me dubbel en dwars waard, gezondheid van mn paard voor alles.
Ze was gelukkig vrij snel geland op haar nieuwe plek.
Kijkt weer rustig en tevreden uit haar ogen, mestwater en opgeblazen buik zijn weg.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 14:51

Die van mij stond eerst op 7min nu op 18 a 20 min rijden. Maar is wel een veel betere plek. :) in eigen beheer dus geen gemoei van anderen.

Kyrkelover, wat is die knap zeg. Oogt al echt volwassen

Sanne96

Berichten: 1252
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:00

De mijne is ook thuis uit de opfok. Ze staat overdag buiten snachts op stal. We laten haar langzaam overal aan wennen. Zadelmak maken wil ik niet zelf doen dus zijn we nog naar iets opzoek in zuid holland/zeeland.
Afbeelding

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:51

Hier gaat het helaas niet zo lekker we gaan van de ene wond naar de andere. Mevrouw dacht dat het handig was om in een houten hooi huisje te gaan staan en beide achterbenen liggen open. Zit daardoor zelf ook echt in een dip en ben al maanden alleen maar wonden aan het verzorgen. Dierenarts was vandaag weer geweest voor controle en het gaat nog wel even duren voordat deze wonden zijn genezen.

Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 19:32

Tundra schreef:
Hier gaat het helaas niet zo lekker we gaan van de ene wond naar de andere. Mevrouw dacht dat het handig was om in een houten hooi huisje te gaan staan en beide achterbenen liggen open. Zit daardoor zelf ook echt in een dip en ben al maanden alleen maar wonden aan het verzorgen. Dierenarts was vandaag weer geweest voor controle en het gaat nog wel even duren voordat deze wonden zijn genezen.


Oh balen tundra, op deze leeftijd zit je niet al op zulke blessures te wachten! Zijn de pezen ofzo niet beschadigd? Wonden zouden in principe weer moeten genezen, alleen dat heeft tijd nodig. Ik hou ook altijd mijn hart vast met de capriolen die ze soms uitvoeren. Beterschap ermee.

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 19:33

Ah oliebol zeg tundra! Wat een pechvogel. Ik snap dat je er doorheen zit!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:14

Jeetje Thundra wat een ellende!

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:21

Mandy73_unes schreef:
Tundra schreef:
Hier gaat het helaas niet zo lekker we gaan van de ene wond naar de andere. Mevrouw dacht dat het handig was om in een houten hooi huisje te gaan staan en beide achterbenen liggen open. Zit daardoor zelf ook echt in een dip en ben al maanden alleen maar wonden aan het verzorgen. Dierenarts was vandaag weer geweest voor controle en het gaat nog wel even duren voordat deze wonden zijn genezen.


Oh balen tundra, op deze leeftijd zit je niet al op zulke blessures te wachten! Zijn de pezen ofzo niet beschadigd? Wonden zouden in principe weer moeten genezen, alleen dat heeft tijd nodig. Ik hou ook altijd mijn hart vast met de capriolen die ze soms uitvoeren. Beterschap ermee.


Nee er zitten 2 grote gaten in haar boven benen. Maar dit is al 3de ongeluk in korte tijd

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:33

Oef gelukkig is dat destijds bij mijn draver zonder verwondingen afgelopen
Die stond met z'n voorbenen in de hooibak door de houten bodem heen schaapachtig om zich heen te kijken. Hij wist zelf niet hoe hij eruit kongeraken dus bleef hij gelukkig rustig staan zodat ik planken kon losmaken met boormachine.

Afbeelding

Met mijn 2 jarige tot nog toe geen gekke dingen meegemaakt. Hoeft ook niet :')

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:41

Ja dat doet die van mij dus ook in alle bakken. Maar dit is echt zo'n huisje dus had verwacht dat ze daar niet in zou komen maar helaas toch wel en ze is er helemaal in gaan staan en met eruit gaan stapte ze wel met haar voorbenen netjes eruit maar haar achterbenen kreeg ze dus niet zo hoog opgetild en is in paniek geraakt en daarbij haar benen open gehaald. Ze konden helaas ook niet gehecht worden de huid was ook beschadigd en paste niet meer over de wonden heen.ze staat nu voor de 2de keer in 1.5 week op antibiotica omdat het toch ging ontsteken. Ze is ook echt klaar met die wonden schoonmaken. Ze liet het altijd netjes toe maar deze doen haar echt pijn.

Afbeelding
Dit is het huisje

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 23:32

Ohjee snap wel dat ze het niet fijn vind. Zal gruwelijk pijn doen. :(:)

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 06:22

Oh nee wat vervelend Tundra! Hopelijk gaat het snel beter… niet leuk als het zo begint!

Muronia

Berichten: 19647
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 06:33

Tundra beterschap met je paard, wat een pechvogel! Ik heb vaker lelijke dingen gehoord over die hooi-huisjes, en over stallen met van die voerhekken aan de voorkant.

Hier gaat het verder goed met Elonia. Ze heeft nu 2 keer aan de longe gelopen. Ik denk dit weekend nog even een keer. Van de week ook weer met het trailerladen geoefend en dat ging goed.
Afbeelding

Ze is nu zeker net zo groot als haar moeder inmiddels
Afbeelding

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:32

Dat is echt een flinke dame zo naast der moeder zeg!

Wat fijn dat ze ook goed de trailer op gaat!


Hier wilde Joop in eens niet meer erop, niet dat ie bang was ofzo. Hij ging gewoon op rust op de klep staan. Uiteindelijk toch erop gekregen omdat we weg moesten. Terug stond ie er gelukkig redelijk snel op.
Dus van de week ook gelijk maar weer geoefend. We waren 10min bezig in alle rust tot ik me bedacht dat ik hem te ‘touch’ had geleerd. Als ik dat zeg, steek ik m’n hand omhoog en moet hij zijn neus in m’n hand leggen. Dus ik ga voorin staan en zeg dat en meneer loopt prompt de trailer op om z’n neus in m’n hand te leggen.
Daarna er weer af en wilde hem er weer op lopen toen twijfelde hij weer dus ik vraag hem weer de touch en meneer loopt erop.

3heathcliff5
Berichten: 482
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:48

Ah balen zeg Tundra. Veel beterschap voor je paardje.

Leuke updates van iedereen verder. De mijne is nu een half jaar uit de opfok en doet het ook goed. Staat nu nog lekker op het land overdag. Verder staan er nog wat jonkies, waar hij straks in de paddock mee kan blijven spelen als het land niet meer te doen is.

Ik heb wel gemerkt dat hij nogal avontuurlijk is en dat zijn avonturen niet allemaal even goed voor mijn bloeddruk zijn. Beetje het type ‘loopt in 7 sloten tegelijk’ (laatst nog letterlijk), maar weet er telkens met slechts een schram en een bult vanaf te komen. Een brokkenpiloot met een hele goede beschermengel. Ik ben meer van de eigen spaarpotjes, maar deze blijft voorlopig lekker in de verzekering.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:55

Baron liep ook zo de camionette op toen we naar de keuring gingen.
Alleen bij het wachten moest hij in de camionette blijven staan omdat er geen stal vrij was (alleen vlak naast een merrie dus dat gingen we niet doen :+ )
Uiteindelijk na 1, 5u mocht hij toch op een weitje omdat hij erg ongeduldig begon te worden in de camionette.
Echter toen we naar huis konden wou hij er niet meer ao makkelijk in. Denk dat hij toen iets had dat hij er al lang genoeg in gestaan heeft.
Op de terugweg konden we op de camera zien dat hij ook echt moe was van de dag.

Misschien als ik weer een camionette gehuurd heb (eind november) nog eens oefenen met Baron ook.

AnsoDM

Berichten: 242
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:20

balen zeg kyrkelover

hier is Miracle een echte puber. Dus tips ivm met lostrekken en voernijd zijn welkom. Voor de rest doe hij het wel goed. Beginselen zijn ook wel al wat gemaakt maar volgende week woensdag komt hij terug naar stal waar zijn moeder ook staat. Dan kan ik men vriendin wat helpen indien nodig.

Afbeelding

xLiez

Berichten: 1898
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 23:23

@ tundra: jeetje wat heftig. Die van ons had zich ook open gehaald aan de hooruif, hele been was dik. Week antibiotica en het zakte snel weer af gelukkig.

Afbeelding

Die van ons is eind december 2,5 jaar. Hebben jullie ze gewoon gelijk een hele dag een deken op gedaan? Ik heb hem nog nooit een deken omgedaan, hij is 24/7 buiten en vind dat prima.

Maar hij moet het natuurlijk wel leren voor als het later wel eens nodig heeft. Heb de horseware van mijn pony wel eens opgedaan maar daar verzuipt hij in haha. Dit is een 175 maar is echt veeel te groot. Zou een 165 van een ander merk beter zijn?
Afbeelding

We zijn nu 2x in de week met grondwerk bezig. Hij vind het echt heel leuk om te doen.

Afbeelding

Het is nu helaas niet meer zo droog als op deze foto :')
Afbeelding

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 07:23

Hier inderdaad gewoon een deken op. Meer voor de regen dan de kou trouwens. Als jaarling had ze ook al een dekentje dus vond ze niet zo spannend meer nu. Ze is wel een paar maatjes gegroeid sinds vorige winter trouwens!
Lekker ver weg, gras was eventjes belangrijker geloof ik
Afbeelding
En ‘s avonds op stal

Afbeelding

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 08:50

Oef dat been, goed schrikken zeg!

Leuk dat grondwerk! Hier over anderhalve week onze eerste grondwerk met de TRT methode, echt zin in.

Kwa dekens heeft Joop ook dag en nacht een 0 grams op. Hij heeft een open container om in te schuilen maar eten moet ie buiten doen. Dus vooral voor de regen.


Wat heeft raven toch een knap koppie zeg! <3

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 09:50

Ooh ik snap als geen ander hoe k*t het is om telkens een stap terug te zetten met je jonkie…

Onze Be startte op 6 maand met een hoest, dan weer snot, dan door die behandeling maandenlang panische angst voor mensen, halsterangst, dan na de castratie een terugval van wantrouwen, dan wéér een giga beenwond.

Nu is hij 2,5 en durf ik een beetje geloven dat ie OK richting 2024 gaat.

Goede moed, het komt goed!!

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:58

Thirza schreef:
Oef dat been, goed schrikken zeg!

Leuk dat grondwerk! Hier over anderhalve week onze eerste grondwerk met de TRT methode, echt zin in.

Kwa dekens heeft Joop ook dag en nacht een 0 grams op. Hij heeft een open container om in te schuilen maar eten moet ie buiten doen. Dus vooral voor de regen.


Wat heeft raven toch een knap koppie zeg! <3


Ga je dat op je eentje starten met de TRT? Ik vond het concept wel leuk maar ik ben ermee gestopt. Alleen maar tips uit filmpjes halen is niets voor mij. Ik vind het ontzettend moeilijk als ik niemand heb die me kan helpen en opmerkingen kan geven in het "echte leven"

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:52

Ik ben al een tijd naar de filmpjes aan het kijken maar vind het idd ook erg lastig om hem ergens van te overtuigen terwijl ik zelf niet precies weet wat ik aan het doen ben.
Ik heb iemand gevonden die er al best lang mee werkt en er ook al een tijdje les in geeft. Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat we hebben 8 november les

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:45

Aah ja dat is handiger dan. Ik vond het zelf moeilijk om het alleen te doen. Onbewust doe je toch vaak dingen fout en als er dan niemand is om je even ergens op te wijzen, komt het soms in een straatje zonder einde uit