Kletstopic veulens 2023!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paradise123
Berichten: 77
Geregistreerd: 14-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:58

Wat een leuk topic, leuke veulens zie ik voorbij komen ook <3
Wij zijn ook trotse eigenaars geworden van een lief merrieveulen van 27 april, Torvi JP.
We proberen nu eens per week even met haar aan de slag te gaan, halstertje omdoen, hoefjes uitkrabben en dergelijke :)

horsii

Berichten: 7685
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:54

Welkom paradise.

Hoe is het met alle veulentjes?

Tess doet het ontzettend goed. Zou het wandelen willen opbouwen maar te nat om de wei uit te gaan.
Paddock droogt weer mooi op dus vd week maar grondwerk beginnen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Berichten: 7685
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 10:25

Best knap zo, Tess.

Afbeelding
Afbeelding

_Carien

Berichten: 1802
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:02

Mooie foto's Quir en wát een landschap daar!

Norway, Maakt Olaf het nog bont? :D Gaat het inmiddels weer goed met zijn oog?

horsii, sterkte met het verlies. Wat een tijd bij elkaar geweest, dat is niet niks. Gelukkig is er iets moois voor in de plaats gekomen :) Wat een front zit er al op.

Desi, ik zou ook kiezen voor de nacht binnen. Voor je eigen gemoedsrust zou ik dat direct doen. Fijn dat het zo vlekkeloos is gegaan :j
Lyona, lukt het met de verkoop van Estrella?

Yaartje, je twee toppers doen het goed. En prima toch om te wachten met castreren.

KittyDylan, oh volgens mij zit daar een kop op als ik het zo zie. Wat een klein heerschap al :') Ze zijn zo leuk welshjes.

Heeft Tempi al wat meer vacht Seven?

Tarzan, hoe gaat het met Moritz? Gaat hij al erg de hoogte in?

Sodeletuut, welkom! Hope is mooi getekend. Zo'n kudde is rijkdom.

Kiki, King wordt toch echt geen naarling nog, wat is hij mooi in proportie qua bouw.

Vanochtend hebben wij Whizper na 5 weken weer gezien en geoefend met wat wandelen, halthouden. Het halster omdoen vond hij spannend, maar deed dat uiteindelijk goed. In vergelijking met de andere quarter die er staat ( zelfde week geboren), blijft hij klein. Maar dat zal de tijd nodig hebben. Tot die tijd genieten we van hem.
Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:14

Tess ziet er goed uit horsii!

_Carien ik vind het echt een leuk dier, super lieve uitstraling <3

Olaf is nog steeds meer bont dan wit ja :+ Verschrikkelijk. Zijn oog gaat weer super, verbeterde al heel snel weer dus dat is echt fijn!

Hij moest van de week felroze aan van me, hij wist niet helemaal wat hij daarvan moest vinden :P
Afbeelding

Onze familie kerstfoto is ook gemaakt <3
Afbeelding

Afbeelding

_Carien

Berichten: 1802
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:16

Super fijn, dat scheelt een hoop kopzorgen. De foto's zijn geweldig _O- Hij is mak geboren volgens mij :D

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:23

Ja hij is ook al mee de weg op geweest en daar is hij ook zooo makkelijk. Witte strepen op de weg? Mama loopt er ook overheen dus 2 seconden kijken en het zal wel goed zijn dan. Vrachtwagens? Interessant :D Auto's? Boeiend. Exact waar ik op hoopte, ik hou ervan. We hebben zijn boog afgeschoren want die viel helemaal uit elkaar, hij was net een standbeeld zo braaf. Hoefsmid, dierenartsen vinden hem ook giga braaf, echt top! :D Zeker ook een shoutout naar zijn fokkers want je merkt dat hij goed in handen is geweest al voor mij

horsii

Berichten: 7685
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:46

Carien, wat een zachte blik heeft hij. Mooi koppie. Voor jullie nadelig als hij klein zou blijven of niet?

Geweldige kerst fotos met Olaf, de humor straalt van hem af.
Fijn zo lekker mak.

DDDara
Berichten: 1010
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 23:11

Hoi hoi, Ik kom ook graag mee kletsen.
Tin Tin Twizzl is op 11 mei geboren, eindelijk mijn zo gewilde stippen.
Tin Tin is vanaf dag 1 super makkelijk, halster is nooit moeilijk geweest, meelopen niet voetjes geven niet dus eigenlijk had ik tot vandaag nog niets met hem geoefend.

Vandaag was zijn eerste grondwerk les en zijn eerste stappen buiten zijn eigen paddock/weiland.
Hij vond het spannend, maar interessant maar zijn moeder vond het vreselijk die kwam bijna door de deur van haar stal heen :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Berichten: 7685
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 00:09

Wat een prachtige stippel , heel gaaf dier.

DDDara
Berichten: 1010
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 12:29

:D Dank je

Vandaag 2de grondwerkles nu snapte hij het al beter na 1 rondje links om en een rondje rechts om was hij al klaar. Heerlijk als je merkt dat ze het snappen.

Simsannah

Berichten: 111
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 13:35

Met Sera gaat het goed! Ze staat nu buiten, lekker in de frisse lucht op een kleine paddock met wat pony's. Ze was heerlijk aan het eten :+

En vies dat ze is! := haha
Vandaag voor de 1e keer een stukje wortel, en dat vond ze dan wel weer lekker!

Ze is een beetje aan de dunne mest, dus we houden het even in de gaten.


Afbeelding

Simsannah

Berichten: 111
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 13:37

Citaat:
[ [url=m/fI7jmO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/psgJnu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QfThBO.jpg]Afbeelding[/url] ]



×wauw wat een knappe stippel! Wie is de vader?
En welkom! *\o/*

DDDara
Berichten: 1010
Geregistreerd: 30-11-11

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 14:13

Peru's Sarowski is de vader van mijn kleine harige stippel

_Tarzan

Berichten: 11215
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:25

Knappe stippel en de rest van de veulens!
Iemand vroeg hoe het met Moritz gaat, goed hoor haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is al flink aan de maat ook, de linkse is 1.53
Afbeelding

horsii

Berichten: 7685
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:33

War oogt hij groot. Mooi dier.

xYaartje
Berichten: 1477
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 19:16

Ik zie allemaal knappe veulens voorbij komen <3 .
Was zo druk dat jullie nog een bijleespost van mij te goed houden! Het was met een zieke Ezel op stal even hectisch ook. Gelukkig hebben we een diagnose en gaat ze nu door de juiste medicatie met sprongen vooruit! Maar ik was dan ook de afgelopen paar weken druk bezig om Gimli's fokker en zijn schoonzoon te ondersteunen en te helpen met het verzorgen van de Ezel.

Gimli doet het ook goed! Is al een echt boefje aan het worden. Had ze gisteren op stal gezet. Wil de stal uit gaan, maar was niet snel genoeg met de deur dicht doen dus Gimli dacht: Doeiiiiiiii :') .
Gelukkig zat de poort richting de oprijlaan dicht waardoor meneer besloot om terug richting de paddock te rennen.
De poort naar het pad van de paddock toe zat ook dicht en toen die dat in de gaten had begon die in de gaten te krijgen dat Asfaloth op stal was achter gebleven en kreeg die toch wel wat stress, maar gelukkig kon die nog wel bedenken om dan toch maar naar mij toe te lopen zodat ik hem kon pakken.
Toen we terug naar stal liepen liep die ook heel parmantig en trots naast mij _O- . Hij vond het toch maar wat knap van zichzelf dat die dat geflikt heeft _O- . Les geleerd. Goed uitkijken dus met wanneer ik ze los laat in de stal.
Ik heb er weer wat grijze haren bij _O- .

Heb nu ook al een paar keer buiten gewandeld samen met mijn mannen (5 a 10 minuten hooguit) en hoewel Gimli het nog duidelijk spannend vind haalt die wel echt steun en support uit Asfaloth waardoor Gimli na een schrik/spannend moment de rust weer weet te vinden en niet in zijn spanning blijft hangen en dat vind ik voor een veulen van bijna 8 maanden toch al heel knap!:

Afbeelding

Zijn grote vriend Asfaloth ziet er ook echt super uit nu <3 . Helemaal blij mee <3 . Toch nog eens een goede foto maken binnenkort. Dit was even snel met de deken wissel van het weekend :

Afbeelding

Zo zag Asfaloth er uit toen die nog op de wei stond voor zijn diagnose chronisch hoefbevangen:

Afbeelding

MelinaW

Berichten: 27
Geregistreerd: 14-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 18:39

Amy opgezocht bij haar opfok plekje en even wat leuke foto’s gemaakt. Ze staat samen met een kwpn veulen en ze is nu 7 maanden oud. Ze staat s’nachts in een grote loop stal en overdag buiten in de paddock en wei. Happy horse <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Berichten: 7685
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 12:34

Yaartje, heerlijk die pluizige ukkies.

Melina, wat een knapperd
Hoe groot zak ze ongeveer worden?

Tess heeft volgens mij een groeispurt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

YvonneV
Berichten: 8792
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:54

Afbeelding

Onze Krem d'la crème

horsii

Berichten: 7685
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:20

Hele leuke foto, mooi dier

KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 15:38

Hele fijne feestdagen
Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 14:39

Fijne feestdagen nog! :)

Ik ben even te lui om bij te lezen maar ik geniet wel van alle veulenfoto's <3

Olafje gaat super, ben zo intens blij met hem! En zo knap ook <3
Afbeelding

DDDara
Berichten: 1010
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 09:42

Tin Tin loopt nog lekker bij zijn moeder, maar helaas begint zijn moeder echt flink in te vallen.... Ik heb dus besloten om Tin Tin af te spenen per 1 januari (zodat hij tijdens oud en nieuw nog van zijn relaxte moeder kan leren en geen extra stress ervaart) Daarna zal ik ze tijdelijk gaan scheiden. Hij komt dan samen met Reus mijn 2,5 jarige in de grootste helft van de paddock en moeders komt in een kleinere paddock aansluitend. Ik zal daar nog een extra draad tussen doen zodat ze niet kunnen neuzen en er minstens 2 meter afstand is.
Maar toch voel ik me wel schuldig om ze uit elkaar te halen 11 januari zou Tin Tin 8 maanden worden eigenlijk wou ik ze tot 10 a 11 maanden samen laten maar zijn moeder begint echt in te vallen je voelt haar ribben en haar ruggengraat begint boven het vlees uit te steken en haar heupen worden steeds opvallender uitstekend.

Hoe oud waren jullie paarden bij het afspenen en waarom hebben jullie hier voor gekozen?

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:24

Mooie foto Yvonne! <3

En wat is Olaf een lekkere pluizenbol, heerlijk!

Die van mij zijn nu ruim 5 maanden en ruim 8,5 maanden. Lopen nog lekker bij moeders en blijven ze ook nog wel even. Als de merrie zo invalt is de kans zeer groot dat ze te weinig eiwit en energie krijgt of eigenlijk is dat altijd zo. Ze hebben echt veel nodig als ze zogen, maar mensen willen helaas vaak veel te arm voeren de laatste jaren en veel voer producenten spelen daar goed op in.


Hier hebben we een berg sneeuw waarin de kleintjes lekker spelen en geeft prachtige plaatjes. <3

Dino 8 maanden
Afbeelding

Afbeelding

Cicero 5 maanden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding