WK Ermelo: de vijfjarigen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 22:26

Het is alweer even geleden dat het Wereldkampioenschap voor Jonge Dressuurpaarden plaatsvond in Ermelo, maar toch wil ik (nu ik er eindelijk tijd voor heb) wat foto's ervan op Bokt zetten!

Ik moet zeggen dat het WK in Ermelo me 100% mee viel! Van te voren kon ik me niet echt voorstellen hoe ze op het KNHS Centrum een WK zouden organiseren, maar alles was top geregeld! Ik miste alleen net die WK-sfeer die ik in Verden wel kreeg, misschien komt dat ook omdat je daar nauwelijks komt en in Ermelo ben je (als fotograaf) toch wel een aantal keer per jaar... :+

Natuurlijk gaat het om de paarden die meeliepen, en ook dit jaar was er weer een collectie toppaarden naar het WK gestuurd. Genoeg gekletst, hier zijn de foto's van de Nederlandse en/of opvallende vijfjarigen:


Great Lady TC (v. Bretton Woods) kon in de kwalificatie ronde de jury nog niet helemaal overtuigen, maar wist onder Jeanine Nieuwenhuis toch een finaleplaats in de wacht te slepen door de kleine finale te winnen.
Afbeelding

Hoewel ze nog maar een kleine 1,5 maand een combinatie zijn, wist Simone Pearce de kwaliteiten van de chique Fine Time (v. Furstenball) goed naar boven te brengen.
Afbeelding

Afbeelding

De spectaculair dravende Rockson (Blue Hors Rockefeller) onder Severo Jurado Lopez.
Afbeelding

Dana van Lierop en Gunner KS (v. Belissimo M) kregen te maken met pech. Tijdens de proef draafde de hengst niet helemaal rad en werd hij later teruggetrokken uit de halve finale.
Afbeelding

Iedereen weet dat Glamourdale (v. Lord Leatherdale) enorm kan galopperen, maar onder Benjamin Maljaars begint hij ook steeds fijner te draven!
Afbeelding

Afbeelding

Ingrid Malan kwam met de KWPN-goedgekeurde Giovanni (v. Chippendale) uit voor Zuid-Afrika.
Afbeelding

Severo Jurado Lopez stelde bij de vijfjarigen ook de Apache-zoon Grand Galaxy Win voor, en wist direct een ticket voor de finale te pakken.
Afbeelding

Governor (v. Totilas) en Adelinde Cornelissen waren ook van de partij en werden in de finale vijfde.
Afbeelding

In 2014 werd Quel Filou OLD (v. Quaterback) geveild op de PSI Auction voor 1 miljoen euro! Onder Sascha Shulz sleepte hij WK-zilver binnen!
Afbeelding

Tessa Frank en de sympatieke First Ampère, uiteraard een zoon van Ampère!
Afbeelding

De beste Nederlandse combinatie werd Kim van der Velden met de Pavo Cup-kampioene Guadeloupe Beau (v. Bordeaux), brons bij de vijfjarigen bleef dus in Nederland!
Afbeelding

And last but not least... De fenomenale merrie Victoria's Secret (v. Vitalis) onder Beatrice Buchwald. Zij was overduidelijk de beste vijfjarigen en heeft de gouden medaille zeker verdiend!
Afbeelding

Afbeelding

Mocht je nog foto's willen zien van een andere vijfjarige, of meer foto's van een de bovenstaande: geef maar een gil en dan zal ik die hier plaatsen! Ik ben van plan om ook een topic aan te maken voor de zesjarigen, zevenjarigen en de overige rubrieken, maar dat zal waarschijnlijk nog wel even duren gezien ik morgen op vakantie ga! Er zijn al andere foto's te bekijken op mijn Facebook-pagina: http://www.facebook.com/TimoMartisFotografie.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 08-08-16 07:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Getup

Berichten: 8300
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:29

Ontzettend bedankt voor deze foto's. Heb er ( zoals gewoonlijk :+ ) weer weinig van meegekregen en dit maakt het dan weer goed :-)

Elisa2

Berichten: 37389
Geregistreerd: 31-08-04

Re: WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:20

Mooie foto's, paarden komen goed tot hun recht!

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:18

Het vakantiegevoel van Verden was denk ik een beetje wat je mist. Tenminste, dat had ik..........naar Verden was toch 4 dagen weg en lekker in hotel. Nu was het savonds gewoon weer naar huis :D

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:02

wat een mooie paarden!

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Re: WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:30

Mooie foto's! Maar ligt het aan mij of heeft foto 2&3 de neusriem wel erg strak zitten?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:35

Mooie foto's! En prachtige paarden :=

FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:50

justmexx schreef:
Mooie foto's! Maar ligt het aan mij of heeft foto 2&3 de neusriem wel erg strak zitten?


Ja idd, die neusriemen zitten idd heel erg strak!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:49

Jammer dat elke ruiter de neusriem en aansnoerneusriem zo strak doen, je krijgt er gegarandeerd geen vinger tussen. :(

Vraag me ook wel af waarom die top paarden altijd zo hoog hun benen opheffen in de draf?

Verder wel fijne foto's mooie opname momenten en leuke sfeer.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:52

Stuk voor stuk prachtige paarden. Vind alleen Governor niet zo fijn lopen.

FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:53

Tja maakt niet uit dat die paarde lijden, die neuzen zijn door de neusriemen helemaal ingedeukt.
Wat je niet ziet is er niet he :r
Jammer deze vorm van dressuur van tegenwoordig :n

Buiten de on diervriendelijkheid, mooie foto's ts!

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:12

Die neusriemen begrijp ik totaal niet en ik ben ook gewoon een sportruiter. Je wil dat je paard het bit afkauwt voor goede nageeflijkheid, hiervoor moet hij ontspannen in de kaak, dat kan gewoon niet met zo strakke neusriem.............

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:42

R12312 schreef:
Die neusriemen begrijp ik totaal niet en ik ben ook gewoon een sportruiter. Je wil dat je paard het bit afkauwt voor goede nageeflijkheid, hiervoor moet hij ontspannen in de kaak, dat kan gewoon niet met zo strakke neusriem.............

Chapeau voor jou als sport ruiter. :):)

Ik had op fb een petitie getekend en kreeg vandaag een mail ervan met een update...
Helaas negatief :(

International Olympic Committee are ignoring horse welfare concerns
The Noseband Project
AUG 9, 2016 — Thank you for signing the petition to stop the cruel practice of tight nosebands on horses at the Rio Olympics. The International Olympic Committee are ignoring the over 17 000 signatures on the petition. They are not responding to enquiries for comment and commitment to the minimum of good horse welfare by ensuring there is at least a two finger gap between the horse’s nose and the noseband, measured at the nose.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 00:17

Echt schandalig!

FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Re: WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 00:22

Pff schandalig!
Jammer dat paardenwelzijn niet voorop staat in inmiddels 2016!! :r

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 00:31

Een te losse neusriem geeft veel onrust in de mond, geen neusriem geeft helemaal onrust en een zeer sterke inwerking van het bit. Maar een correct opgetoomde neusriem geeft geen hinder bij het paard en zorgt voor een stabiele liggen van het bit.

Correct opgetoomd is tussen de 2 en drie vingers ruimte vanaf het neusbeen.

FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 00:33

R12312 schreef:
Een te losse neusriem geeft veel onrust in de mond, geen neusriem geeft helemaal onrust en een zeer sterke inwerking van het bit. Maar een correct opgetoomde neusriem geeft geen hinder bij het paard en zorgt voor een stabiele liggen van het bit.

Correct opgetoomd is tussen de 2 en drie vingers ruimte vanaf het neusbeen.


Mijn zus rijdt zonder neusriem, gaat prima en bitje ligt zeer stil in de mond.
Ligt natuurlijk ook aan de ruiterhand. Natuurlijk gaat een te losse neusriem wel schuren.
Bovendien is dit niet 2/3 vingers van het neusbeen af.
Laatst bijgewerkt door FjeLOVER op 10-08-16 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 00:36

Ik ben anti zonder neusriem, ken niemand die fatsoenlijk daarmee rijdt. Maar denk dat wij teveel verschillen in gedachtes, ik ben sportruiter en instructeur, jij bent meer van het NH. Lets agree to disagree.

FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Re: WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 01:13

Oei nu komt de 'anti'.
Sommigen willen hun paard niet de mond snoeren, als je een fijne hand hebt is er niks aan de hand.
Bovendien rijdt ikzelf geen enkel paard met bit.
Rij en geef les alleen maar bitloos.

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 01:54

Ik vond ook Victoria Secret de beste van die dag. Maar zoals eerder aangegeven was er heel veel strakke neusriemen, vreselijk. Wanneer Adelinde aan het rijden was heb ik de tweede half van de proef mestaal de andere kant op gegeken omdat ze zo strak rijde dat het echt niet uitzag.

Wil mensen niet dat deze paarden goed blijven naar 10 jaar leeftijd?

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: WK Ermelo: de vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 06:48

Wat gaaf zeg!

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 18:27

Ai, ik zie nu pas welke kant dit topic opgegaan is, dat was niet helemaal de bedoeling... :( Daar zijn namelijk genoeg andere topics over. Maar goed, ik ben terug van vakantie, dus bij deze de zesjarigen: [EV-ITP] WK Ermelo: de zesjarigen!