Bengaal met hangbuikje

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Austria

Berichten: 907
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: België

Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 15:31

Asunto kan eten, heel veel eten, het liefst rauw vlees in grote porties.
Hmm, krijg ik nog een hapje?
Afbeelding

Afbeelding

Van al het eten krijgt hij al een behoorlijk buikje en dat zit soms in de weg.

Afbeelding

Nee, met die dikke buik ligt hij niet meer lekker in zijn mandje. Hij is een ander plekje aan het zoeken.
Afbeelding

De oplossing, wat ligt dat heerlijk.
Afbeelding

Het is zijn liefste plekje op het moment. Slapen, al hangend tussen twee stoelen!
Niet lachen met het buikje!
Afbeelding

Hij moet nu echt op dieet, zijn buik lijkt soms op de buik van een kangoeroe, het is precies een buidel.

Ragdoll's hebben een simpelere oplossing, gewoon op de rug liggen. Zo zit het buikje nooit in de weg.
Afbeelding
Afbeelding

salsaentango

Berichten: 2195
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: woldendorp

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:54

om eerlijk te zijn vind ik de bengaal niet te dik hoor.. (ligt er aan wat je er mee doet natuurlijk, naar shows oid) maar veder ziet hij er supper mooi uit.. ik heb zelf ook leiver dat ze wat dikker zijn maar bij sommige mag het niet van wege een show ofzo..

maar de foto's.? die zijn geweldig en die ragdoll katje is ook erg mooi, zelf hebben we een halve pers Haha! ook zo leukerd Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:00

BB -> BB ITP

Natascha

Berichten: 6849
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:47

lieve foto's allemaal Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:10

Wat een vreemd volk is dat ook, dat kattengespuis *LOL* . Ik heb er ook zo eentje die in de meest vreemde posities slaapt, alleen maar om zo dicht mogelijk bij je in de buurt te kunnen zijn Lovers .

Ragdoll's zie ik wel heel vaak op hun rug liggen slapen, zit zeker in het ras ofzo *LOL* . Ze hebben ook van die lekker wollige zachte buikjes, ze zijn zo vreselijk aaibaar. Asunto's pensje vind ik nog reuze meevallen, hoor.

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:43

Wat een onwijs gave katten heb jij!!

Austria

Berichten: 907
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: België

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 21:09

hier een betere kijk op Asunto's kangoeroe-buidel-buikje Clown

Afbeelding

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:48

Haha! , zo doet hij me ontzettend denken aan de bruingestreepte Oosterse Korthaar die wij hadden *LOL* .

Laat deze zich ook zo graag oppakken? Onze Sekhmet had niets liever dan dat je hem over je schouder hing, er mee in het rond solde, hem kopje liet duikelen, enz. Dan kwam hij luid spinnend terug rennen van 'nog een keer, prrrr, mrrrauw, nog een keer Hyper! prrr, prrr!'

Austria

Berichten: 907
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: België

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 14:46

hmm, stroomt er misschien Oosters bloed in zijn aderen? Hij hangt namelijk ook heel graag over je schouder en mijn dochter speelt een soort vloer-dweil-speeltje met hem, vind hij ook geweldig.
Verder zit hij graag in de boodschappentas en dan moet je met hem gewoon door het huis wandelen (lees ronddraaien, rondzwieren). Bloos!

Oosterse kortharen en Siamezen vind ik ook geweldig. Er zijn eigenlijk heel wat rassen die ik graag zou hebben. Bloos

Mando

Berichten: 15745
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:51

Vind het meevallen hoor zou wel erg zijn als zijn buik(je) over de grond gaat slepen.

Mijn witte siamees is heel slank maar heeft ook een buikje hoor en onze Thai heeft een hele grote buik.. nou en... zelf hebben ze er geen last van hoor.

Ik vind het wel een schitterende geweldige mooie kat.
En trouwens, als het een kater is en hij is gecastreerd dan krijgen ze ook een buik(je)... zo'n zwabberbuik(je) hahahaha


Hier die knabbel en doos van mij, links de donkere heeft ook een zwabberbuik hoor

Afbeelding

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:55

Wow, dat klinkt echt hélemaal als die mallotige kater die wij toen hadden. Gewéldig vond hij het wanneer we hem bij de lurven (of kladden *LOL* ) grepen en over de vloer zwierden. En idd, ook dat meeliften in een tas *LOL* .

Austria

Berichten: 907
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: België

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 15:35

Mando schreef:
Vind het meevallen hoor zou wel erg zijn als zijn buik(je) over de grond gaat slepen.

Mijn witte siamees is heel slank maar heeft ook een buikje hoor en onze Thai heeft een hele grote buik.. nou en... zelf hebben ze er geen last van hoor.

Ik vind het wel een schitterende geweldige mooie kat.
En trouwens, als het een kater is en hij is gecastreerd dan krijgen ze ook een buik(je)... zo'n zwabberbuik(je) hahahaha


Hier die knabbel en doos van mij, links de donkere heeft ook een zwabberbuik hoor


Ja, Asunto is gecastreerd en hij krijgt dus zo'n zwabberbuik. Maar hij kan echt heel de dag eten en soms lijkt hij van boven bekeken op een poes die op het punt staat om te bevallen. Nagelbijten / Gniffelen

Wow, de Siamees is geweldig. Is dat een creme lynx of een red lynx? De Thai is ook mooi hoor, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de Siamees.

Mando

Berichten: 15745
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:45

Die witte is een Witte Red Tabby... Zijn Mamma was een Foreign White.
Die thai is voornamelijk lief.. en net als die van jou.. denkt alleen maar aan ETEN.....
Ik vroeg aan de DA of die witte niet te mager was.. nee zei ze die is goed maar die Thai is te dik hahahahaha..... geweldig he.

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:15

wauw, wat een mooie katten!

Lekker groot ook Clown

Is daar nou moeilijk aan te krijgen in Nederland?

Chantal78

Berichten: 1125
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Friesland

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:55

wauw wat een mooie katten echt geweldig zeg

Austria

Berichten: 907
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: België

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 23:02

Hannanas schreef:
wauw, wat een mooie katten!

Lekker groot ook Clown

Is daar nou moeilijk aan te krijgen in Nederland?


Cattery's genoeg in Nederland, maar de Bengalen die ik het mooiste vind komen van Canada

http://www.dazzledots.com/studs.htm

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:10

Ow toch wel?
Had zo het idee dat je voor een echte goede cattery met dit ras in engeland of bijv duitsland moet wezen!

Austria

Berichten: 907
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: België

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 11:51

Asunto komt van Duitsland, hij heeft wel een Dazzledots moeder.
Het hang een beetje van af wat je mooi vind en hoeveel je wilt betalen.
Mijn voorkeur wordt gegeven aan Bengalen met heel grote rozetten maar deze zijn in Nederland nog maar weinig te vinden.
Hier op de foto kan je Asunto's tekening heel goed zien.
Afbeelding

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:10

Wat een schitterende tekening! Ik heb niet zoveel verstand van katten, dus dit heb ik nog nooit gezien. Werkelijk prachtig! Kwijl

Overigens heeft onze gewone europese korthaar ook een hangbuik en heel wat erger dan die van jou. Vind het dus wel meevallen.

Rozanne

Berichten: 8160
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:11

Wat een mooie bengaal!!

Oh ik ben helemaal weg van jouw Solid Ragdoll Lovers

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:02

wauw!
Wat betaal je nu voor een bengaal of een ragdoll? Ik heb welleens info gedaan naar de ragdoll, omdat ik ze gewoon echt geweldig vind maar ik kwam toch uit op 400 tot 600 euro...

En waarom is je keus gevallen op een raskat? Voor shows? Wij hebben een kruising die ook bloedmooi is bv, en we hebben toch geen intresse in shows.

Sorry voor alle vragen, maar ik zit er ook aan te denken een ragdoll aan te schaffen , dat kwam trouwens toen ik eens foto´s zag van jou prachtige ragdoll, maar mijn moeder wil nog niet om Bloos

Austria

Berichten: 907
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: België

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 17:42

Nimmedor schreef:
wauw!
Wat betaal je nu voor een bengaal of een ragdoll? Ik heb welleens info gedaan naar de ragdoll, omdat ik ze gewoon echt geweldig vind maar ik kwam toch uit op 400 tot 600 euro...

En waarom is je keus gevallen op een raskat? Voor shows? Wij hebben een kruising die ook bloedmooi is bv, en we hebben toch geen intresse in shows.

Sorry voor alle vragen, maar ik zit er ook aan te denken een ragdoll aan te schaffen , dat kwam trouwens toen ik eens foto´s zag van jou prachtige ragdoll, maar mijn moeder wil nog niet om Bloos



Omwille van hun specifieke karaktereigenschappen heb ik gekozen voor raskatten en natuurlijk ook omwille van hun uiterlijk.
Ragdoll’s hebben de eigenschap van volledige overgave wanneer je zo optilt, het zijn schitterende knuffelberen, enorm vriendelijk en nieuwsgierig. Ze zijn heel sociaal, ook met andere huisdieren.
ZiZi heeft ook echt deze eigenschappen, wanneer je hem oppakt verslapt hij volledig, net een lappenpop. Imani is natuurlijk ook een knuffel maar heeft iets minder de typische ragdolleigenschappen.
Asunto heeft dan weer ander eigenschappen die eigen zijn voor de Bengaal. Met een raskat weet je dus wel een beetje wat je te wachten staat.

Wanneer je kiest voor een raskat mag de prijs nooit bepalend zijn in jouw keuze.
Vooral bij de Ragdoll komen spijtig genoeg heel wat erfelijke ziektes voor en is het belangrijk dat je je goed verdiept in het ras en heel veel informatie verzameld.
Vanaf ong. 500 / 600 euro kan je gewoonlijk al een Ragdoll (huisdierkwaliteit) kopen uit geteste ouders. Voor showkwaliteit gaan de prijzen flink te hoogte in.
Bengalen kosten gewoonlijk wel wat meer en ook hier hangt de prijs af van de kwaliteit.
Imani is gewoon huisdierkwaliteit, hij is met 550 euro het koopje hier in huis. Bloos

Ik vind huiskatten ook mooi, zeker niet minder dan raskatten, maar ik wil gewoon geen kitten dat met 7 weken van de moeder wordt weggehaald, waarvan de moeder ongecontroleerd buiten loopt en door alle katers uit de omgeving gedekt word, evt. drager is van FIV of FeLV en waarvan de eigenaars van moederpoes nu weer kans zien om hun poes niet te laten castreren omdat ze toch steeds van hun kittens vanaf geraken.

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:50

Wat een mooie katten heb je zeg! Vind de begaal katten altijd zó mooi om te zien Ja De jouwe is ook echt een poepie om te zien. Ook je andere is heel schattig zo op dr ruggetje Clown Je betaald wel enorm veel voor die katten zeg Bloos! * Al wist ik wel dat ze zo duur waren hoor.. * Ik hou het toch maar bij mn huis/tuin en keukenkatten Lovers Die zijn ook heel lief Haha!

Austria

Berichten: 907
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: België

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 17:57

Prinslover schreef:
Wat een mooie katten heb je zeg! Vind de begaal katten altijd zó mooi om te zien Ja De jouwe is ook echt een poepie om te zien. Ook je andere is heel schattig zo op dr ruggetje Clown Je betaald wel enorm veel voor die katten zeg Bloos! * Al wist ik wel dat ze zo duur waren hoor.. * Ik hou het toch maar bij mn huis/tuin en keukenkatten Lovers Die zijn ook heel lief Haha!


tja het is een hobby, de prijs van de Bengaal zal ik maar niet zeggen. Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:04

Herkenbaar buikje en positie voor het middagslaapje! *LOL*
Het buikje van onze jonge htk-kater en de variatie in locaties voor middagdutjes van onze andere htk-kat... Hoe verzinnen ze het toch af en toe! ROFL

Wat heb je een prachtige katten overigens, vooral die grijze Ragdoll (Zizi denk ik?) Lovers