Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36919
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 13:46

_O-

Totaal geen schaamte. :+

xoranlover

Berichten: 6656
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 13:49

Welnee joh waarom zou je ook _O-

Berdien

Berichten: 64589
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 14:04

Hier hebben ze vanochtend in de zon gelegen, het is nu tijd om daar van bij te komen :))

Afbeelding

Als hij niet druk is met gluren naar de buren ligt hij het liefst op mij te slapen :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6656
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 14:06

Oh wat heerlijk Berdien.

Ik ga mijn ingepoederde somali even vangen en uitborstelen. Ze is niet blij met me.

Afbeelding

Yom
Berichten: 3819
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 14:38

Hier gister en vandaag een in bad gedaan. Vino blijft wel zitten met fohnen maar Kes heeft het op de helft wel gezien.
De auto is al half ingepakt en straks dus de rest er nog in en dan morgen naar Wuppertal en zondag Ratingen

Berdien

Berichten: 64589
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 14:46

De rust duurde niet lang, Fudge moest naar de wc en had helaas toch weer dunne poep. Dus Fudge weer onder de douche := Hij laat het gelukkig heel goed toe. Hij blijft heel gevoelig op zijn darmen. Waar Cookie zonder problemen nieuwe soorten diertje-in-drab weg schranst is dat voor Fudge toch wel lastiger qua ontlasting.

xoranlover

Berichten: 6656
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 15:12

Oh nee bad is niet nodig bij Elani. Ik rijd zondag ochtens rond kwart over 7 half 8 thuis weg. Heerlijk zo dichtbij.

Yom
Berichten: 3819
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 19:20

hier ook een die niet zomaar alles weg kan eten zonder dat het mis gaat. Sinds ik kip en rund weglaat gaat het gelukkig goed

Ik ben met kerst naar Londen geweest maar dat hotel was zo slecht dat ik een klacht had ingediend. Als vergoeding kreeg ik....tadaa....maar liefst een hotel tegoed van 50 euro -O-
dus maar gekeken bij welke show ik die kon gebruiken en dat was Ratingen. Maar ik had niet in de gaten dat dat maar 1 dag is. Dus nu maar gebruiken tussen Wuppertal en Ratingen in
Heb ik er nog iets aan

Luxorvalkje
Berichten: 1946
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 00:18

Hier was er ook een tevreden met de namiddag zon.

Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 16:03

Afbeelding
Mijn meisje is thuis ;( Ik wacht alleen nog op de urn die handgemaakt wordt in Spanje

Onze jongedame geniet ook van het weer. Hoewel er veel verdriet in huis is, is er ook plek voor een klein beetje geluk. We verwachten over enkele dagen kittens <3
Papa is een Blauwe Rus blue point.
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36919
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 20:58

Sterkte. :knuffel:

Blue Point is geen erkende kleur bij de blauwe rus. Y;(

Pika blue is dat nog niet erkend, maar wel bezig ermee.

Ghostattack

Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 21:02

Dat het geen erkende kleur is maakt voor mij niks uit, ging me vooral om het karakter van de kater :)

xoranlover

Berichten: 6656
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 22:59

Ready for show!
Afbeelding

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 23:27

Ruim 30 pagina's om bij te lezen, zo leuk!

Nu ik weer een eigen huis heb komt Bibi weer 'thuis', ze stond vorig jaar meermaals in dit topic. Afgelopen maart is ze 1 jaar geworden.

Kleine Harvey komt ook bij ons wonen, hij is net een half jaar :)

Nu weer verder met bijlezen!

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6656
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:21

Yes vandaag show in Ratingen.
Rond half 8 zijn Elani en ik hier weggereden. Half 9 waren in Ratingen. Grote hal die toen al behoorlijk warm was. Ik kreeg een roos bij binnenkomst voor moederdag (ja kattenmama telt dan ook haha). Bij de veterinaire keuring was ik haar bijna kwijt want de dierenarts was helemaal somali fan en vond haar geweldig. Daarna naar de plek waar we zaten. Een leuk vak met veel Nederlanders. Na alles klaar gezet te hebben heb ik Elani wat eten gegeven maar daar had ze niet zo’n zin in. Ze had vooral veel te vertellen. Rond kwart voor 11 was ze voor de eerste keer aan de beurt. Deze keer bij een Poolse keurmeester. Hij vond haar erg mooi, en vooral haar kop vond hij mooi. Hij beloonde haar met een CACIB en een nominatie voor best in show! Die had ze nog niet eerder gehad. Met dit pint erbij is ze nu Internationaal Kampioen.
Dus heb ik haar een klasse hoger ingeschreven.

Na de middag mocht ze nog een keer nu bij een italiaanse keurmeester. Eigenlijk wilde ze heel graag knuffelen maar uiteindelijk wilde toch wel even zich laten zien. Vooral toen er allemaal leuke hengeltjes met veertjes tevoorschijn gehaald werden. Ook zij vond haar een mooie kop heb met veel expressie. Ook haar ticking was echt goed. Ze heeft nu haar eerste CAGCIB binnen. En wederom een nominatie voor best in show. Wauw wat gaaf. Later op de middag de best in show series. De eerste keer dat ze door een steward geshowt werd. Eerst blies ze naar haar buurvrouw die te dichtbij kwam, waarop de steward vroeg of ze wel lief was. Dat was ze daarna weer en ze liet zich heel goed showen. Helaas verloor ze het maar ik ben al super trots op haar. Daarna nog een de best in show (zie filmpje wat ik dadelijk plaats) ze liet zich super zien en stond zelfs te knuffelen met de steward. Toen hij haar terug gaf sprong ze meteen in mijn armen en kreeg ik een likje van haar.

Nu lekker slapen! Ik ben echt trots op mijn meisje.

International Champion Imani’s Elani

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jorex

Berichten: 10022
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:27

Wat een prachtige kat is ze ook!
Gefeliciteerd! <3

Ghostattack

Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:33

Wauw gaaf! Ik heb geen idee hoe zoiets werkt dus ik lees veel onbekende termen voor mij :+ Wat betekent CACIB en CAGCIB?

Yom
Berichten: 3819
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:43

Dat zijn afkortingen van titels die je kunt halen

Wij hebben alles van dichtbij mee kunnen maken aangezien we in dezelfde ring zaten :D

xoranlover

Berichten: 6656
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:52

Als ze een jaar zijn gaan ze naar de open klasse. Daar kunnen CAC halen dat staat voor Certificat d'Aptitude au Championnat.
Als ze 3 keer als beste in de klasse en van dat ras en kleur zij verkozen hebben dus 3 keer een Excellent 1 of Uitmuntend 1 gekregen. Ze mogen dan kampioen genoemd worden en gaan dan verder in de internationale klasse. Dan moet je wederom 3 punten halen waarvan 1 in het buitenland. Dan halen ze CACIB (Certificat d'Aptitude au Championnat International de Beauté) verder dezelfde eisen als bij de CAC.

Nu moet ze 8 keer een CAGCIB (Certificat d’Aptitude au Grand Championnat International) onder 4 verschillende keurmeesters in 2 landen halen. Ze heeft nu die in Duitslans gehaald dus nog 7 in Nederland en dan heeft ze die titel ook.

@yom ja was wel gezellig. :)

Marcella

Berichten: 36919
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 23:49

Gefeliciteerd. **\O/**

Siggislief

Berichten: 14108
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:14

Gisteravond een appje van de fokker gehad dat normaal de kitten op 10 weken oud 1kg zijn, mijn jongetjes wegen 1.3kg & 1.5kg <3

Ghostattack

Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 08:21

Afbeelding
3 ronde gezonde babies! <3 Helaas was nummer 4 al overleden


Afbeelding

Siggislief

Berichten: 14108
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:05

Wat een knapperds. <3

Jammer van de 4e

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:53

Ach wat schattig die kleintjes <3
Jammer van het ene sterretje. Dat blijft verdrietig.

Mooie gewichten Sigi. Ik heb denk ik het ras gemist? Met 10 weken begint wel het grote aftellen, leuk!

Gefeliciteerd met je titel Xoran. Ik vond zelf groot Europees de zwaarste om te halen.

Yom
Berichten: 3819
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:38

Het is echt het jaar van de rode en tortie kittens, gefeliciteerd

De gewichten klinken prima, maar als het maine coons zijn zou het ietsje meer mogen zijn 8-)

Morgen vlieg ik naar Dublin voor mijn nieuwe kitten. Zal een hele trip zijn

Mijn kastraat kater heeft afgelopen zondag zijn laatste show gehad. Hij moest eigenlijk nog een paar punten voor de volgende titel ( wat is het europees premior of zoiets) maar hij blaast zo enorm naar alles en iedereen als ie uit de sturdi is dat het voor niemand meer leuk was
Dus dan is de keuze gauw gemaakt
In de sturdi was ie altijd wel heel relaxed ( zou ook best eens bijv een kattenfluisteraar willen zoeken en vragen wat precies het probleem dan was)


Afbeelding