Bengaal met hangbuikje

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:07

Wat een prachtig beest ... Super..
Nee dik vind m ook niet , Al moet ik zeggen dat ik alleen zwarte stal katten heb..

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 00:42

Austria schreef:
Nimmedor schreef:
wauw!
Wat betaal je nu voor een bengaal of een ragdoll? Ik heb welleens info gedaan naar de ragdoll, omdat ik ze gewoon echt geweldig vind maar ik kwam toch uit op 400 tot 600 euro...

En waarom is je keus gevallen op een raskat? Voor shows? Wij hebben een kruising die ook bloedmooi is bv, en we hebben toch geen intresse in shows.

Sorry voor alle vragen, maar ik zit er ook aan te denken een ragdoll aan te schaffen , dat kwam trouwens toen ik eens foto´s zag van jou prachtige ragdoll, maar mijn moeder wil nog niet om Bloos



Omwille van hun specifieke karaktereigenschappen heb ik gekozen voor raskatten en natuurlijk ook omwille van hun uiterlijk.
Ragdoll’s hebben de eigenschap van volledige overgave wanneer je zo optilt, het zijn schitterende knuffelberen, enorm vriendelijk en nieuwsgierig. Ze zijn heel sociaal, ook met andere huisdieren.
ZiZi heeft ook echt deze eigenschappen, wanneer je hem oppakt verslapt hij volledig, net een lappenpop. Imani is natuurlijk ook een knuffel maar heeft iets minder de typische ragdolleigenschappen.
Asunto heeft dan weer ander eigenschappen die eigen zijn voor de Bengaal. Met een raskat weet je dus wel een beetje wat je te wachten staat.

Wanneer je kiest voor een raskat mag de prijs nooit bepalend zijn in jouw keuze.
Vooral bij de Ragdoll komen spijtig genoeg heel wat erfelijke ziektes voor en is het belangrijk dat je je goed verdiept in het ras en heel veel informatie verzameld.
Vanaf ong. 500 / 600 euro kan je gewoonlijk al een Ragdoll (huisdierkwaliteit) kopen uit geteste ouders. Voor showkwaliteit gaan de prijzen flink te hoogte in.
Bengalen kosten gewoonlijk wel wat meer en ook hier hangt de prijs af van de kwaliteit.
Imani is gewoon huisdierkwaliteit, hij is met 550 euro het koopje hier in huis. Bloos

Ik vind huiskatten ook mooi, zeker niet minder dan raskatten, maar ik wil gewoon geen kitten dat met 7 weken van de moeder wordt weggehaald, waarvan de moeder ongecontroleerd buiten loopt en door alle katers uit de omgeving gedekt word, evt. drager is van FIV of FeLV en waarvan de eigenaars van moederpoes nu weer kans zien om hun poes niet te laten castreren omdat ze toch steeds van hun kittens vanaf geraken.


Heel erg bedankt voor de info!!
Hoeveel heb je er eigelijk?
Ik ben verliefd geworden op de wit met lichtgrijze, en dat lieve koppie met dat blesje, wat een plaatje!! Haha!

Austria

Berichten: 907
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: België

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 10:00

Nimmedor schreef:
Heel erg bedankt voor de info!!
Hoeveel heb je er eigelijk?
Ik ben verliefd geworden op de wit met lichtgrijze, en dat lieve koppie met dat blesje, wat een plaatje!! Haha!


Ik heb drie katten. De grijze is ZiZi, het is een blue point mitted. Hij heeft bij mij ook wel een streepje voor, het is een heel vertederende kat . Hij heeft zoveel vertrouwen in iedereen, jij kan hem op zijn rug leggen of als een baby in je armen nemen, hij vind werkelijk alles goed.

Je moet je moeder maar eens meenemen naar een cattery met Ragdoll's of een kattenshow, veel kans dat je dan een krijgt. Knipoog
http://img152.imageshack.us/img152/6717 ... opycn0.jpg

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 15:47

aaah, daar is het engeltje weer Haha! wat een snoes is het, en echt bloedjemooi! Waar zijn die kattenshows?

Austria

Berichten: 907
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: België

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 18:54

Nimmedor schreef:
aaah, daar is het engeltje weer Haha! wat een snoes is het, en echt bloedjemooi! Waar zijn die kattenshows?



Jubileumshow NKFV 4 november 2007 te Zutphen (Hanzehal is Fanny Blankerskoenweg 2)



en deze cattery is op een 70km van jou vandaan met prachtige, gezonde Ragdoll's uit goede lijnen. Annelies is met enkele katten ook op de show in Zutphen.
http://www.crazyaboutyouragdolls.com/nederlands.htm

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:59

Wat een mooi dier zeg! Oohh echt geweldig die vacht! 1 kat van ons hangt ook altijd zo tussen 2 stoelen Haha! Gekke beesten!

brittje88
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-03-07
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:18

mooie bengaal hoor! Heb zelf een sneeuwtje rond rennen! Vind het patroon van jou kat wel heel mooi

Poosje81
Berichten: 21232
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:09

Ze blijven gewoon waanzinnig die bengalen Knipoog

Er zijn wel degelijk catteries in Nederland die gericht op rozetten fokken, kan er meerdere noemen. Zit zelf voornamelijk in de sneeuwbengalen, maar heb natuurlijk ook nog black tabby lopen. En ook bij de sneeuw streef ik naar rosetted, vandaag ook mijn nieuwe katerkeuze die, jaja, uit Engeland over zal komen.

Austria

Berichten: 907
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: België

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 00:11

Leonoor schreef:
Ze blijven gewoon waanzinnig die bengalen Knipoog

Er zijn wel degelijk catteries in Nederland die gericht op rozetten fokken, kan er meerdere noemen. Zit zelf voornamelijk in de sneeuwbengalen, maar heb natuurlijk ook nog black tabby lopen. En ook bij de sneeuw streef ik naar rosetted, vandaag ook mijn nieuwe katerkeuze die, jaja, uit Engeland over zal komen.


Zeg ik dan ergens dat deze cattery's er niet zijn?

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:13

Hahahaha! wat geweldig die foto's!! Lovers

maar die buik is niets vergeleken bij onze DIKKKKEE poes Bloos

Poosje81
Berichten: 21232
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 06:01

Austria schreef:
Leonoor schreef:
Ze blijven gewoon waanzinnig die bengalen Knipoog

Er zijn wel degelijk catteries in Nederland die gericht op rozetten fokken, kan er meerdere noemen. Zit zelf voornamelijk in de sneeuwbengalen, maar heb natuurlijk ook nog black tabby lopen. En ook bij de sneeuw streef ik naar rosetted, vandaag ook mijn nieuwe katerkeuze die, jaja, uit Engeland over zal komen.


Zeg ik dan ergens dat deze cattery's er niet zijn?



Nee, dat zeg ik ook niet Knipoog

Maar niet dat mensen die graag een goede rosetted willen meteen naar het buitenland gaan kijken. Hoewel Duitsland wel meevalt natuurlijk Clown

Cuddie_

Berichten: 1442
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Heerlen, Limburg

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:23

Wat een mooierds heb jij daar liggen zeg !
En ik vind hem niet echt dik hoor, valt volgens mij wel mee Tong uitsteken

Austria

Berichten: 907
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: België

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 21:25

Leonoor schreef:
Nee, dat zeg ik ook niet Knipoog

Maar niet dat mensen die graag een goede rosetted willen meteen naar het buitenland gaan kijken. Hoewel Duitsland wel meevalt natuurlijk Clown


maar jij hebt hem dan toch ook niet in Nederland gevonden maar in Engeland? Knipoog

Poosje81
Berichten: 21232
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:17

De kater die ik nu heb lopen komt toch echt uit Nederland Ja
Mijn rosettedpoezen ook Ja

Maar moet wel zeggen dat steeds meer NL fokkers importeren en dan is de grote favoriet .... Dazzledots.

blackpegasus

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: delfgauw

Re: Bengaal met hangbuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:19

wat een stel prachtige katten heb jij zeg Kwijl
die ragdoll is ook geweldig.