Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zo heb je er 1... Zo heb je er 5!

 
Profiel   

Het begon allemaal met Kareltje, de cavia van mijn nichtje die vorig jaar naar ons kwam omdat ze er allergisch voor was geworden... Een leuk mannetje, nu een jaar of 2/3 oud, een langhaar. (een wandelend "Trump kapsel" volgens wat vrienden := )


[ img ]
[ img ]

Maarja, ik ben niet zo van beestjes in hun uppie houden dus al snel kwam US Teddy "Frits" er bij. Een 'fokfoutje' en niet praktisch voor de caviastal waar hij vandaan komt omdat hij te klein was. Wel heel lief, en dus ook gecastreerd :Y)


[ img ]
[ img ]


Toen ik deze twee kerels een poosje had wilde ik eigenlijk toch wel een vrouwtje er bij... Dus zo gezegd, zo gedaan, daar was Lotus! Gratis gekregen van de dierenwinkel, want ze had schurft en voelde zich niet zo goed. Dus heeft heel lang apart gezeten tot ze weer helemaal fit en happy was en daarna met de 2 mannen samen. Wat overigens heel goed gaat! Frits is natuurlijk zijn mannelijkheid aardig kwijt, terwijl Kareltje dikke vriendjes bleef met Frits en heel lief was voor Lotus :j


[ img ]
[ img ]


En van het 1 komt het ander.... Omdat een nestje uiteindelijk toch wel het doel was heb ik de 3 gewoon lekker bij elkaar laten zitten, tot Lotus écht hoogzwanger was, en nu zijn er 2 mini Karelotusjes geboren :D

Naam en geslacht is nog onbekend, zijn afgelopen vrijdag geboren *\o/*


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Als mensen nog leuke namen weten, heel graag! De bedoeling is om ze voorlopig nog wel even te houden, plek genoeg hier :D

Hoop er in de nabije toekomst nog 1 of 2 vrouwtjes bij te kunnen halen :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 21:14 



 
Profiel   

Wat een droppies :)
Uhm namen.......
Kun je die zwart witte niet iets wua naam in de richting van Ying Yang geven?
Als je dat kent natuurlijk :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 21:17 



 
Profiel   

cheybinky schreef
Wat een droppies :)
Uhm namen.......
Kun je die zwart witte niet iets wua naam in de richting van Ying Yang geven?
Als je dat kent natuurlijk :P


Natuurlijk ken ik t idee van Ying en Yang, alleen het probleem is dat die cavia totaal niet 'zen' en in balans is _O- kleine drukke dondersteen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 21:19 



 
Profiel   

Geslachten zijn wel makkelijk te zien direct na de geboorte.
Wat een leukerdjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 21:23 



 
Profiel   

Die driekleur is mooi zeg! <3
Qua namen: je kunt ook standaard namen/woorden door google translate trekken, zo ben ik bij de naam van mijn laatste kat gekomen (Jhula, is Bengaals voor 'roet'). :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 21:24 



 
Profiel   

KarinW86 schreef
Geslachten zijn wel makkelijk te zien direct na de geboorte.
Wat een leukerdjes


Heb mn cavia's nog nooit van onder van dichtbij bekeken :') Dus moet even uitvogelen hoe ik dat kan zien of er iemand anders naar laten kijken :j

@lor1_1984
Ja vind de tekening heel mooi van zn koppie :D
Goed plan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 21:28 



 
Profiel   

Oooh, bij die eerste foto sprong ik bijna door mijn scherm heen! Een Sheltie! <3

De andere 4 zijn ook heel leuk!! Ga je de jonkies ook houden? Ik ben benieuwd hoe die uit gaan groeien.

Als je de geslachten wilt weten mag je me gerust bips-foto's sturen :P

Ga je Karel nu ook laten castreren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 21:45 



 
Profiel   

melody7 schreef
Oooh, bij die eerste foto sprong ik bijna door mijn scherm heen! Een Sheltie! <3

De andere 4 zijn ook heel leuk!! Ga je de jonkies ook houden? Ik ben benieuwd hoe die uit gaan groeien.

Als je de geslachten wilt weten mag je me gerust bips-foto's sturen :P

Ga je Karel nu ook laten castreren?


Een Sheltie ja? :P Dacht gewoon 'langhaar' :=
Ben me nog vollop aan het verdiepen in deze geweldige beestjes :P

Jongen wil ik houden :j Alleen even kijken of ze man of vrouw zijn
Ik zal je morgen bips foto PB'en :')


Karel blijft man :j
Wil heel graag in de toekomst nog een nestje van hem, ga morgen kijken voor een vrouwtje er bij :j
Kareltje en Frits blijven sowieso samenzitten ook :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 21:50 



 
Profiel   

Jep dit is een Sheltie :D Het is idd een langhaar, maar daar zijn allerlei verschillende soorten rassen in.
Geweldig zijn ze zeker! Voor je het weet heb je een kamer vol :+

Let er wel mee op dat de kans aanwezig is dat het fout gaat als je nu bij die 2 nog een mannetje zet, als ze nu vriendjes zijn zou ik dat zelf niet durven. Beren kunnen best lastig zijn :P

Ah wat leuk! Jij bent duidelijk besmet met het cavia virus :))
Kijk wel voor een vrouwtje wat niet te oud is! Ik weet niet hoe oud Lotus is, en of je die 'regel' kent, maar je kunt het beste dekken rond de 7-8 maanden, na 1 jaar zijn de bekkens vast gegroeid en dan is een eerste nestje gevaarlijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 21:58 



 
Profiel   

Lotus was de 'dekcavia' van de dierenwinkel, nu 2 jaar oud, cavia's waar ik morgen ga kijken zijn allemaal 8 weken, dus alle tijd om eerst lekker te wennen en dan kijk ik in de toekomst wel weer verder :Y) Zijn volgens mij borstel cavia's :j

Heb plek/rennen genoeg hier, dus kan altijd wel combinaties maken, mocht het niet gaan dan moet er nog maar een castraatje bij :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 22:00 



 
Profiel   

Ah super! Dan heb ik niks gezegd :P
Borstels zijn ook leuk en lief! Die zijn over het algemeen heel druk dus geweldig om naar te kijken :))

Dat is ideaal! Ik heb 'maar' 2 bakken dus ik knijp hem best wel als ze bezig zijn, want als ik moet castreren heb ik 3 castraatjes en dan moet er een bak bijgemaakt worden en ik wil mijn zeugen bij elkaar houden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 22:03 



 
Profiel   

Heb heel de site http://www.degrotecavia.nl/ uitgepluist toen ik mijn eerste cavia net had _O-

Bij mij zitten ze allemaal semi buiten, kunnen heel goed uit de regen/wind/kou de beschutting in, uit de zon, lekker verstoppen en hebben best wat ruimte :D Hoop uiteindelijk echt een leuke groepshuisvesting te kunnen maken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-16 22:13 



 
Profiel   

Erg leuk topic, hoe gaat het met de jongen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 12:18 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de jonkies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 20:16 



 
Profiel   

Ik vind die onderste precies het ratje van Rattattouille (sorry knaafje Y;( )
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 20:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen