Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 14 [ 329 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Frans , ons Normandisch stiertje

 
Profiel   

Vorig jaar is Frans ,een Normandisch stiertje , door ons aangekocht met als taak een gedeelte van onze melkkoeien te dekken .
Het Normandische ras is wat rustiger en bevleesder dan de Nederlandse (Holstein) melkkoe .
Na jaren Holstein stieren te hebben gehad wilden wij wat terug naar een wat rustiger en bevleesder stier ,en mijn man is al jaren een Normandiƫr fan , ook ivm de kleuren ,dus vandaar onze keus .

Dit was toen hij net 2 weken bij ons was , hij was toen 4 maanden oud .

Een hoog knuffelgehalte als je hem zo ziet :D


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Nu is Frans niet zo'n knuffelaar ,maar hij vind het wel fijn als je even langskomt met een veekoek en hem onder zijn kaak krabbelt .



Hij is inmiddels een dik jaar oud en heeft de eerste koeien gedekt .
Ze hebben fijn tot begin December buiten kunnen lopen , maar staan nu allemaal in de ligboxen stal . Ik ben heel benieuwd naar zijn nakomelingen, die we in Februari kunnen verwachten .

Nog steeds dat guitige koppie en is tot nu toe nog erg braaf .Nog geen omgedrukte palen in de wei , nog geen kuilen gegraven , geen gegrom en is erg rustig tegen de koeien .
Hij is nog lang niet volgroeid , hij zal volgend jaar rond deze tijd zo'n beetje wel de 1000 kilo halen .
Houden zo Frans , dan mag je nog heel wat jaren bij ons blijven :D

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 14:28 



 
Profiel   

Aww een hoogknuffel gehalte heeft ie zeker <3 Benieuwd naar zijn eerste nakomelingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 14:36 



 
Profiel   

Wat een schatje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 14:48 



 
Profiel   

Wat een scheetig ding! Wordt vast een hele stoere!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 14:48 



 
Profiel   

Wat een mooi hoofd!

Die Frans zal heel wat koeienhartjes sneller doen kloppen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 14:52 



 
Profiel   

Wat een geweldig beestje!!!! Super leuke kop!
Hij lijkt alleen zo klein als ik me melkkoeien voor de geest haal..... :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 14:54 



 
Profiel   

Wat een geweldig koppie met die vlekken zo, hij ziet er inderdaad heel knuffelbaar uit <3 Zijn jullie van plan hem lang te houden of moet hij op een gegeven moment ook weer weg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 14:54 



 
Profiel   

Wat een prachtdier. Hopelijk mag ie nog vele jaren bij jullie blijven en een pluim dat jullie je dieren zo natuurlijk mogelijk houden (althans voor zover ik dat kan afleiden uit je tekst)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 14:58 



 
Profiel   

Wat een geweldig leuk dier! Ik hoop dat hij jullie nog veel mooie kalfjes gaat geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 18:53 



 
Profiel   

Vanaf welke leeftijd zijn ze dan geslachtsrijp? En tot welke leeftijd blijven ze dekken?

Hij is wel erg cute hoor!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 19:19 



 
Profiel   

mag ik vragen waar je die gekocht hebt? (mag ook in pb), wij zijn al jaren op zoek naar Normandier koeien, zijn er zelfs voor naar Frankrijk gereisd, maar er werden er geen aan nederlanders verkocht haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 19:30 



 
Profiel   

Wat was/is hij mooi <3 .
Veel succes ermee en hopelijk veel kalfjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 19:38 



 
Profiel   

Wat een knap ventje ! <3 Hele mooie kleuren ook !
Ziet er idd erg knuffelbaar uit zo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 19:51 



 
Profiel   

Wat ziet ie er mooi uit! Geen kettingen of ringen door zijn neus. Super om te zien. _/-\o_

Hopelijk kan hij heerlijk uitgroeien tot een prachtige stier en veel huppelende kalfjes maken. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:18 



 
Profiel   

Wat een plaatje... hij is echt leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:20 



 
Profiel   

wat een lief koppie! Hopelijk blijft hij braaf, dan heeft hij wel een heel tof leventje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:23 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties !

Kentaro , hij is nu bijna zo'n 140 hoog en groeit nog vollop , bij sommige koeien moet hij echt op zijn tenen staan ,maar met een hupje lukt het hem vaak wel :D

Bellatrix vanaf een half jaar oud zijn ze vruchtbaar ,en ik vond hem nog zo'n broekie en dacht dat wordt nog niks ,maar het lukte hem wel . }:0

Fenrir ,vaak lopen de stieren bij ons tot ze meestal 2 jaar oud , dan worden ze vaak vervelend en gevaarlijk en worden ze geslacht .
Wij hebben ze in de weide en liever niet alleen op stal, waar ze vaak nog gefrustreerder worden ,dus wel belangrijk dat het enigsinds vertrouwd is.
We hopen dat hij zo lang mogelijk te hanteren blijft en dat hij toch wel een flink aantal jaar mee kan gaan .En dat vertrouwen heb ik er wel in .
Mijn man en ik houden nu 20 jaar stieren en ik kan al wel zeggen dat hij erg rustig is en dat ik denk dat dat ook wel zo blijft , het is het karakter .
De vraag is alleen wanneer/en of hij agressief gaat worden ,want dat worden ze vaak na een tijd , kudde beschermen en "spelen" en dan wordt het echt link.

Meestal met anderhalf jaar oud begint het graven en grommen ,en het dreigen en op je af komen ,maar dat moet je voor zijn ,anders zal je niet de eerste zijn die door een stier wordt doodgedrukt :+
Ik heb ook wel eens gevoeld hoe het is om tegen een stierenkop en voerhek klem te zitten , en dat was niet lollig >;) gelukkig kan ik het navertellen .
Maar Frans is nog een hele brave Frans , is dan ook goed opgevoed :))

NenaC klopt , het is echt heel moeilijk om aan een Normandiƫr te komen .
Wij gingen kijken voor een andere stier bij een man (hobbyfokker in verschillende rassen) in Groningen en zagen Frans en zijn moeder daar lopen , die had hij drachtig geimporteerd .
Frans stond niet echt te koop ,liep al 4 maanden bij zijn moeder en had nog geen menselijk contact gehad en was ontzettend bang en wild ,maar is ons wel gelukt om hem te kopen en hij was gelukkig na de testen vrij van de ziektes waar wij ook vrij van zijn,anders had de koop niet eens door kunnen gaan .
Hij heeft het hele veulen abc bij ons doorgelopen ,zodat hij nu mak is en wat manieren heeft . :list: :D


Laatst bijgewerkt door aricia op 21-12-16 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:30 



 
Profiel   

Gaaf beest zeg! Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd naar hem als hij wat meer volgroeid is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:31 



 
Profiel   

Ik zal posten wanneer zijn eerste kids zijn geboren :j
En natuurlijk nieuwe Frans foto's .

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:33 



 
Profiel   

Wat een leukerd! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:34 



 
Profiel   

Omg wat een prachtdier <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:34 



 

Omdat foto topics op BB-ITP horen te staan, heb ik je topic van BB naar BB-ITP verplaatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:41 



 
Profiel   

Wat een leuk dier (en gelukkig rustig)
Cute, B-) dat bruine brilletje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:43 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuk diertje is het. <3 hij oogt kleiner dan 140 nu. Hopelijk blijft hij inderdaad kalm en rustig.

Heb beide kanten gezien inmiddels. Op een stal had de eigenaar limousine koeien paar en een goede fokstier. Beest was toen al jaar of 7 en goed te hanteren, voor zover een volwassen stier goed te hanteren is. Op stal doodbraaf en makkelijk in de wei voor de boer veilig om tussen te lopen. Alleen de veekar in was altijd wel even een klus. Een keer mee moeten helpen. Dat is toch wel geweld. De dames stonden al op de wei alleen hij moest nog. Moest uiteindelijk tot groot verdriet verkocht worden omdat er anders inteelt ging ontstaan. -O-

Andere was op een stal later. Lakenvelder rotzak, was een naar rotkreng. Stier van jaar ervoor was een relaxed dier. Oude tinker stond er tegenover.
Zat pad en wat heining tussen. Maar dier reageerde heel sterk op tinker. En omgekeerd ook trouwens. Omdat tinker al lang naast de dames stond zag hij ze als zijn vrouwen. Tot lakenvelder stier erbij kwam. Heb hem een keer zijn frustratie op een zware betonnen drinkbak zien uiten. %) als mens was je mors en mors dood geweest en een ander dier denk ik ook. Graven, woeste geluiden en inbeuken op die betonbak. :oo :x geen fijn gezicht, nooit eerder zoveel agressie en brute kracht gezien. Beest is eind van dat jaar geslacht anderhalf jaar oud en ligt nu nog voor een deel in vrieshuis waar ik wat vakken heb. Was enige veilige keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:51 



 
Profiel   

Ja het kan raar gaan met stieren ,ik kan er wel een boek over schrijven :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 21:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 14 [ 329 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen