[FOTOVERZ] Bokkers met een powerbreed hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [FOTOVERZ] Bokkers met een powerbreed hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:28

Gelukkig hier van de week net een bijtincident voorkomen. Wij liepen met onze honden die we sinds kort ook wel eens aan een vaste lijn uitlaten. Teefje is dat gewend reutje nog niet. Teefje is loops, dus we komen momenteel gewoon het industrie terrein niet af met ze. Dan is de kans op problemen met andere honden alleen maar kleiner (denk je dan.. ) Dus wij lopen hier op t industrie gebied, en daarbij kom je langs een oud spoor. Dat blijkbaar nu opengesteld natuur is ofzoiets, waar dus een aanlijnplicht geld. Maar aangezien we nog nooit een hond hier op t industriegebied tegen gekomen zijn staken we dat pad over. We hadden de honden dus beide aan een vaste lijn. Teefje op de langste optie bij mijn vriend. Ik de reu kort. Mijn vriend zegt nog tegen mij, kijk uit, die hond loopt los. Ik had die hond nog niet gezien, want liep achter mijn vriend. Hij had zn woorden nog niet koud, de hond zet het op een rennen, vol op mijn reu af. (die ik op mijn beurt weer door de lucht slingerde omdat ik hem dus kort had en ineens omdraaide uit reactie.. ) Hond dook VOL op de reu af, maar kon er dus niet bij omdat ik draaide. Volgende reactie van vriend lief was gelijk met zn been er tussendoor. Hij miste de hond, maar die nam wel iets afstand. (krap 1 meter.) Baasje WEIGERDE zijn hond aan te lijnen. Pas toen mijn vriend zei; je hebt twee seconden om je hond bij je te krijgen voordat ik het oplos en hem een rotschop geef,(en dus een paar stappen naar voren zette) kon met veel protest de hond aangelijnd worden. Helaas moest baasje wel een keer of 6 roepen voordat de hond kwam
Ging om een (kruising?(schotse? )) collie. Vond hem erg lijken op een Schotse collie, alleen minder vol in vacht, voornamelijk wit, alleen een deel van kop en zijn oren waren bruin..
Dus melding gemaakt, want wat blijkt, waar die vent vandaan gelopen kwam staan een paar huizen.
Helaas geen beeldmateriaal. Maar we zijn wel aan het neuzen voor een actioncam. Ik had graag foto's gemaakt, maar hier hadden we nog nooit een hond gezien.. Baasje was erg laks helaas..
En mijn reu.. Die zat heel dom om zich heen te kijken waar al onze boosheid nou vandaan kwam. Teefje was helaas erg aangedaan door ons boosheid, maar na wat koekjes was het weer goed toen ze er eenmaal achter kwam dat het niet op haar was.

Little_Gift
Berichten: 1782
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:00

Kabayo schreef:
Volle rottie


Dat kan ik toch maar moeilijk geloven... zo'n spitse snuit?

Kabayo

Berichten: 14047
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:41

Little_Gift schreef:
Kabayo schreef:
Volle rottie


Dat kan ik toch maar moeilijk geloven... zo'n spitse snuit?

Valt best mee. Is maar een foto he
Afbeelding

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:08

kiwiwitje schreef:
Gelukkig hier van de week net een bijtincident voorkomen. Wij liepen met onze honden die we sinds kort ook wel eens aan een vaste lijn uitlaten. Teefje is dat gewend reutje nog niet. Teefje is loops, dus we komen momenteel gewoon het industrie terrein niet af met ze. Dan is de kans op problemen met andere honden alleen maar kleiner (denk je dan.. ) Dus wij lopen hier op t industrie gebied, en daarbij kom je langs een oud spoor. Dat blijkbaar nu opengesteld natuur is ofzoiets, waar dus een aanlijnplicht geld. Maar aangezien we nog nooit een hond hier op t industriegebied tegen gekomen zijn staken we dat pad over. We hadden de honden dus beide aan een vaste lijn. Teefje op de langste optie bij mijn vriend. Ik de reu kort. Mijn vriend zegt nog tegen mij, kijk uit, die hond loopt los. Ik had die hond nog niet gezien, want liep achter mijn vriend. Hij had zn woorden nog niet koud, de hond zet het op een rennen, vol op mijn reu af. (die ik op mijn beurt weer door de lucht slingerde omdat ik hem dus kort had en ineens omdraaide uit reactie.. ) Hond dook VOL op de reu af, maar kon er dus niet bij omdat ik draaide. Volgende reactie van vriend lief was gelijk met zn been er tussendoor. Hij miste de hond, maar die nam wel iets afstand. (krap 1 meter.) Baasje WEIGERDE zijn hond aan te lijnen. Pas toen mijn vriend zei; je hebt twee seconden om je hond bij je te krijgen voordat ik het oplos en hem een rotschop geef,(en dus een paar stappen naar voren zette) kon met veel protest de hond aangelijnd worden. Helaas moest baasje wel een keer of 6 roepen voordat de hond kwam
Ging om een (kruising?(schotse? )) collie. Vond hem erg lijken op een Schotse collie, alleen minder vol in vacht, voornamelijk wit, alleen een deel van kop en zijn oren waren bruin..
Dus melding gemaakt, want wat blijkt, waar die vent vandaan gelopen kwam staan een paar huizen.
Helaas geen beeldmateriaal. Maar we zijn wel aan het neuzen voor een actioncam. Ik had graag foto's gemaakt, maar hier hadden we nog nooit een hond gezien.. Baasje was erg laks helaas..
En mijn reu.. Die zat heel dom om zich heen te kijken waar al onze boosheid nou vandaan kwam. Teefje was helaas erg aangedaan door ons boosheid, maar na wat koekjes was het weer goed toen ze er eenmaal achter kwam dat het niet op haar was.




Pfff blijft lastig voor sommige mensen helaas! Weigeren aan te lijnen, ik zal je helpen idd :')
Hekel aan zulke mensen! Zie je een andere hond? Lijn m aan of houdt je hond bij.

Een hond die goed onder appél staat vind ik echt niet erg. Die durf ik best te passeren (Mijn hond is NIET lief naar andere vreemde honden), maar beter lijn je ze gewoon aan. Pff goed en snel gehandeld van jou en je vriend Kiwi!

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [FOTOVERZ] Bokkers met een powerbreed hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:11

Ja ik heb er ook geen moeite mee als hij losloopt waar dat niet mag maar gewoon luistert en mij en mijn honden niet lastig valt. Maar als ie dan niet luistert en je doet er niks aan... -:(-
We gaan binnenkort toch eens goed neuzen naar een simpele GoPro(of namaak.. )

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:20

kiwiwitje schreef:
Ja ik heb er ook geen moeite mee als hij losloopt waar dat niet mag maar gewoon luistert en mij en mijn honden niet lastig valt. Maar als ie dan niet luistert en je doet er niks aan... -:(-
We gaan binnenkort toch eens goed neuzen naar een simpele GoPro(of namaak.. )


Dat heb je tegenwoordig bijna standaard nodig voor zulke gevallen helaas!

En net wat je zegt, als ze loslopen maakt mij ook geen biet uit, als ze maar niet op mij afkomen en gewoon luisteren. Zenna is echt vreselijk met andere honden en ik wil uiteraard hoe dan ook niet dat zij een andere hond bijt.

Dus zelfs in het bos bij ons om de hoek mét lijnplicht, loopt zij gemuilkorfd. Puur om schade te voorkomen. Omdat er áltijd mensen zijn die hun hond tóch los hebben lopen én opeens niet meer luistert. Want ze zeggen altijd, nouuuuu ik snap er niets van hoor, normaal komt hij meteen.... :x 8)7

Ik wil niet dat een andere hond de dupe wordt door een verkeerde keuze van hun baas. Dus loopt de mijne regelmatig gemuilkorfd. Gelukkig kent ze dat en kan ze evengoed lekker spelen. Alleen niet met takken helaas, Maargoed, dat maken we thuis wel weer goed haha!

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [FOTOVERZ] Bokkers met een powerbreed hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:25

Ja die van mij zijn gelukkig erg makkelijk met honden. De reu negeert alles wat hem niet zint. En dan kunnen ze letterlijk tegen hem aan duwen, over hem heen springen, hij loopt gewoon door. Echt kop naar voren neus in de lucht en Gaan! Het teefje vind alles en iedereen leuk :')
Maar toch, ja hoe moeilijk kan het zijn om je hond onder controle te houden zeg.. Die van ons lopen nooit ergens los. Als ik graag met een balletje met ze wil spelen, gaat de 20 m veldlijn eraan, en ga ik hier op t industrie terrein naar een grasveld of op het terrein waar we ons pand huren. Verder zitten ze max aan een 10 meter Flex. Maar de 10 meter krijgen ze alleen als ze luisteren en als het met drukte kan. Hier in de buurt wandelen(op t industrie) gaan ze aan 8 meter flex of lange lijn. En alleen als het rustig is en ze luisteren mogen ze aan t einde van de lijn.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [FOTOVERZ] Bokkers met een powerbreed hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:05

Ja precies! Mogen meer van zulke hondeneigenaren zijn haha :) top!

Ik loop juist met Zenna alleen maar op het industrie hier zodat ik zo min mogelijk mensen tegenkom. En ontzettend veel ruimte, en overzicht. Beter voor ons kan bijna niet. Maar héél af en toe ook daar zo'n pannenkoek die zijn hond los heeft, waarvan eerst de hond de hoek om komt scheuren en vervolgens de eigenaar achteraan komt gesjokt. Gelukkig loop ik dan meeeestal nog op zo'n 30 -40 m afstand, maar dan denk ik pfff...

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [FOTOVERZ] Bokkers met een powerbreed hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:09

Ja hier ook, heb een eigen bedrijfje, dus huren een pand op t industrie. Belachelijk dat ik hondenbelasting betaal, want ze komen thuis niet verder buiten dan de auto :')

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:33

kiwiwitje schreef:
Ja hier ook, heb een eigen bedrijfje, dus huren een pand op t industrie. Belachelijk dat ik hondenbelasting betaal, want ze komen thuis niet verder buiten dan de auto :')


Oooh das ook balen idd!
Wij betalen gelukkig geen hondenbelasting _/-\o_ *\o/*

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [FOTOVERZ] Bokkers met een powerbreed hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:35

Dat is een stuk beter, moet zeggen dat het voor 2 honden wel aantikt.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:59

kiwiwitje schreef:
Dat is een stuk beter, moet zeggen dat het voor 2 honden wel aantikt.



Pfoe dat geloof ik! Wij hebben er idd ook 2, maar heb regelmatig gehoord dat dat behoorlijke kosten zijn!

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [FOTOVERZ] Bokkers met een powerbreed hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:06

Het tarief per hond per jaar is:

€ 69,00 voor de eerste hond
€101,00 voor elke volgende hond
Het tarief voor een hondenkennel is € 342,00.

vind dit best pittig.
Ben benieuwd wat ze gaan doen met de honden belasting, aangezien wij een kennelnaam aangevraagd hebben...

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:31

kiwiwitje schreef:
Het tarief per hond per jaar is:

€ 69,00 voor de eerste hond
€101,00 voor elke volgende hond
Het tarief voor een hondenkennel is € 342,00.

vind dit best pittig.
Ben benieuwd wat ze gaan doen met de honden belasting, aangezien wij een kennelnaam aangevraagd hebben...



Pfoe das idd pittig!
Neem aan dat je onder je kennelnaam je honden niet nog apart hoeft te betalen?

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [FOTOVERZ] Bokkers met een powerbreed hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:42

Ik word echt moe van een man die ik 's ochtends wel eens tegenkom met het wandelen. Ik loop altijd hetzelfde rondje om een plas water heen (20 minuten) en heb haar dan altijd los. Zodra er fietsers/scooters/mensen (met honden) aankomen lijn ik haar aan tot ze ver genoeg weg zijn en dan mag ze weer los (ze is in de pubertijd en heeft nu meer de neiging om achter fietsers aan te gaan, beter voorkomen dan genezen dus lijn haar altijd aan dan, met andere honden doe ik het sowieso).

Maar die man die ik dus 's ochtends wel eens tegen kom, vraagt altijd heel verontwaardigd waarom ik mijn hond aanlijn, volgens hem zou t beter zijn als ik dr gewoon los laat lopen >;)

En hij zegt t echt op een boze toon als of hij t mij kwalijk neemt ofzo, meestal loop ik om voor die vent maar vanochtend toen ik m weer eens tegen kwam had ik hem te laat in de gate. Toen die man me ingehaald had begon dat kleine rotkeffertje van hem toch ineens naar Nena te grommen (met zn 4 rotte tanden die die hond nog had)

Nena snapte dr gelukkig niets van en was gefocust op mijn hand met koekjes (denk zelfs dat nena het helemaal niet gezien/gehoord heeft)

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:47

Nee dat niet.
Maar het verschilt per gemeente wanneer het kenneltarief is. Sommige rekenen al kenneltarief als de kennel geregistreerd staat bij de RvB. Sommige rekenen kenneltarief als je boven de 3 of 4 honden zit.

Wat ik bij ons in de gemeente kan vinden, zou zeggen dat het kenneltarief geld op het moment dat je bedrijfsmatig fokt.
Teefje is nu nog te jong om te dekken( 1 jr) en er komt zeker een nestje, maar dat omdat er vanuit de familie gevraagd is om een pup vanuit deze combinatie.
Je moet dus als fokker aan kunnen tonen dat het niet bedrijfsmatig gaat. Dus ben benieuwd..


Druppie, die man gewoon negeren, wij krijgen ook regelmatig de opmerking dat we ze lekker los moeten laten en zijn dan boos als we dat niet willen.

En zeker als hij zijn eigen hond niet onder controle heeft.

Glen94

Berichten: 99
Geregistreerd: 13-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:10

Jaa hier ook een amstaff :)


Afbeelding

Altijd even charmant
Afbeelding

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:35

Valt een Grote Zwitserse Sennen ook onder powerbreed?
anders heb ik ook nog wel wat leuke foto's :D

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [FOTOVERZ] Bokkers met een powerbreed hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:33

Niet echt denk ik, maar toch nieuwsgierig naar je fotos :')

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:41

Hier een Bordeaux Dog reu <3
Wordt dit jaar alweer 8.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: [FOTOVERZ] Bokkers met een powerbreed hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:37

Wauw das al een behoorlijke leeftijd voor een BD. Hopelijk gaat hij omgang mee.

BulletjeBeer

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:26

Little_Gift schreef:
Kabayo schreef:
Volle rottie


Dat kan ik toch maar moeilijk geloven... zo'n spitse snuit?


Afbeelding

Afbeelding

Zijn toch echt beide rottweilers

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTOVERZ] Bokkers met een powerbreed hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:45

Hoort Bull Mastiff hier ook bij??? <3

x_Nadia

Berichten: 1368
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:37

Helemaal vergeten hier te posten :oo
Mijn ventje is 25 juni 2 jaar geworden <3 *\o/*
Afbeelding

De tijd gaat zo snel met hem, en nog steeds elke dag trots dat ik hem heb :o
Afbeelding

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 00:20

Little_Gift schreef:
Kabayo schreef:
Volle rottie


Dat kan ik toch maar moeilijk geloven... zo'n spitse snuit?


[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zijn toch echt beide rottweilers

Ik vind die 2de toch mooier, die eerste lijkt wel misvormd?