Voor de laatste keer, Kiara

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Voor de laatste keer, Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 15:38

Sommigen zullen Kiara nog wel herkennen. Mijn fotomodelletje. Enkelen zullen nog wel weten dat mijn Kiara met tumoren rond liep. Ze had er geen last van, opereren had geen zin door uitzaaiingen naar de longen, dus het was genieten zo lang het nog kon en daarna de vreselijkste knoop aller tijden door zien te hakken als het niet meer ging.
De tumoren waren, als ik het goed zeg, september 2015 ontdekt. In die maand is de foto gemaakt waarop duidelijk werd dat het al te laat was om te opereren. Ze heeft nog bijna 2 jaar probleemloos rondgerend, aandacht opgeëist en kunnen genieten van het leven. Echter vond ik haar in mei dit jaar achteruit gaan in gedrag. Had al eerder paar kleine incidentjes meegemaakt waarop ik dacht, moeten we nu echt afscheid gaan nemen? En dan knapte ze na een paar uurtjes weer op en was er niks meer te merken. Echter knapte ze in mei/juni niet zo makkelijk meer op, maar ze was ook nog niet 'te ver heen' om het even zo te omschrijven. In de laatste week van juli heb ik de knoop echt door moeten hakken. Ze bleef met kleine beetjes achteruit gaan en ik wilde voorkomen dat ze straks echt een zielig hoopje zou zijn als ik bij de dierenarts aan zou kloppen. Ze had nog geen pijn verzekerde de dierenarts mij, maar ze zat er wel dicht bij in de buurt waarschijnlijk. De keuze was moeilijk, maar het was een goede keus.
Gelijk die avond heb ik haar naar het crematorium gebracht samen met mijn broertje die mijn chauffeur was die dag. Ik was zelf niet in staat de auto goed te kunnen besturen. 2 dagen later heb ik Kiara in een asbusje op mogen halen en heeft ze haar eigen hoekje gekregen in huis. Gezien ik op het punt sta mijn eigen appartementje in te gaan, heb ik er bewust voor gekozen haar niet te begraven op een plek waar ik waarschijnlijk toch nooit meer terug zal komen. Zo verhuist ze lekker met mij mee. En na 13 jaar mij door ellendige periodes heen geholpen te hebben, ga ik er voor zorgen dat ze een prachtige urn gaat krijgen.

Een week voor de dag dat we definitief afscheid moesten gaan nemen heb ik een fotografe gevraagd (Iris Croonenbroek) of zij foto's wilde maken van Kiara. Het zou niet veel voorstellen, gezien ze liever niet meer aan de riem mee wilde lopen. Ze liep nog wel, maar ze had de puf er niet meer zo voor. We zijn ook niet heel ver van huis gegaan en na ongeveer 10 minuutjes ook weer rustig aan teruggelopen.
Ik ben zo blij dat ik nog een paar laatste, mooie foto's van mijn beste hondenvriendinnetje ooit heb laten maken, dat ik er inmiddels wel aan toe ben ze te laten zien aan de hele wereld!

1.
Afbeelding

2. Haar eigenwijze snoetje <3
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Haar typische ik-wil-eigenlijk-niet-zitten-maar-als-jij-dat-zo-graag-wilt-kopje :+
Afbeelding

8. Haar 'altaartje' die ze nu nog moet delen met mijn andere inmiddels overleden dierbare diertjes :)
Afbeelding

En tot slot nog wat gouwe ouwe plaatjes van mijn beste vriendinnetje die zo enorm gemist gaat worden! Y;(
9. Als pupje haar eerste foto
Afbeelding

10. De foto van onze eerste 'echte' shoot samen die nog groot op mijn slaapkamerdeur hangt
Afbeelding

11. Haar modellencarrière die hier begon te stijgen toen haar baasje een spiegelreflex camera aanschafte :P
Afbeelding

12. Een van de vele foto's die ik gemaakt heb waarvan ik zelf nog steeds niet kan geloven dat ze EN mijn hondje is EN dat ik die foto gemaakt heb <3
Afbeelding

13. Haar eerste ontmoeting met mijn paardenmaatje Boelie O:)
Afbeelding

14. Ook hing ze nog erg vaak het fotomodelletje uit als haar baasje weer een fotograaf of een meeting gevonden had die nog wel een eigenwijs witje voor de lens wilden hebben :) Of als we gewoon een fotoshoot wonnen natuurlijk :P
Afbeelding

15. Tot slot nog mijn 3 musketiers samen vlak na Kiara's diagnose.
Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:41

Veel sterkte met het verlies van je maatje :(:)
Hele mooie foto's heb je nog van haar, wat een lief snoetje <3

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Voor de laatste keer, Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:43

Wat heeft ze veel weg van m'n oude hondje. Sterkte met het verlies

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:03

Heel veel sterkte met dit grote verlies! Zo te zien heeft ze een prachtig leven bij je gehad!
Sterkte Y;(

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Voor de laatste keer, Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:19

Heel veel sterkte! Super schattig hondje was ze!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Voor de laatste keer, Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:41

Oo,wat is ze mooi oud geworden zeg,ze is echt prachtig gebleven,mooi om te zien. Aandoenlijk oud dametje.

Wij hebben nog 3 van de 5 jacks over en morgen komt de moeder van èèn van mijn hondjes logeren,inmiddels 17 jaar gepasseerd.

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Voor de laatste keer, Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:13

Heel veel sterkte met het verlies van je hondje!

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Voor de laatste keer, Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:15

Heel veel sterkte! Y;(

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Voor de laatste keer, Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:47

Ach wat een lieffie. Heel veel sterkte.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:46

wat een prachtige foto serie, een heerlijk hondje.
Sterkte!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Voor de laatste keer, Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:57

Nog veel sterkte :(

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 13:02

Dank jullie wel allemaal! Doet mij goed om deze reacties te lezen :)
Gelukkig kom ik om in de hoeveelheid foto's, al had ik haar liever nog in het echt bij mij gehad natuurlijk. Ook al ben ik dankbaar dat ik 13 jaar lang met haar samen heb kunnen zijn, het had van mij nog best wat langer mogen duren als er geen ziekte tussen kwam.

@ Faruba
17 jaar is een hele mooie leeftijd. Wat leuk dat ze komt logeren bij jou en een van haar kids :)