Sia en Vajèn, onze bijzondere poezels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Sia en Vajèn, onze bijzondere poezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 17:23

Afbeelding
Afbeelding
Vajèn en Sia stellen zich graag aan je voor!
Sia is hier aan komen lopen. Ondervoed, vol beestjes; een mager scharminkeltje zonder vacht. We hebben er alles aan gedaan om uit te vinden van waar ze woonde, maar zonder resultaat. Ze was ook niet gechipt. Maar bij de dierenarts kwam er wel een andere verrassing: Sia was zwanger en al 'n heel eind in haar dracht ook. Ze is toen tijdelijk naar een opvanghuis voor zwangere poezen gegaan (wist niet eerder dat het bestaat...) en heeft daar op haar gemakje met de juiste begeleiding haar nestje gekregen. Ze is daarna gesteriliseerd en toen alle kittens een nieuw huisje hadden, kwam ze naar hier, haar nieuwe thuis. En toen bleek dat magere beestje een Ragdoll te zijn. Ik heb zelden zo'n mooie poes gezien. Én met een heel bijzonder karakter. Sia kijkt erg de kat uit de boom en kiest "haar mensen". Ze is volledig gefocust op onze dochter, ze zijn een heleboel pootjes op één buik. Als Nikki een paar dagen weg is, is Sia van slag en zoekt ze haar echt. En als iemand niet lekker is, is Sia in de buurt. Sia is een hele elegante poes, die alles even mooi doet.

En dan hebben we Britse korthaar Vajèn. Aanwezig, onhandig, beetje lomp in bewegen, maar o zo lief. 'n Supergezellige poes, die de hele dag door tegen je praat. Vroeger had ik ook Britse kortharen en ik ben altijd fan van dit ras gebleven. Maar honden en 'n man die niet echt een poezenliefhebber is, maakten dat ik dacht dat er geen poes zou komen. Dus de verrassing was groot toen ik op mijn verjaardag de keuken in liep en bijna struikelde over Vajèn. Zonder dat ik iets doorhad, hadden Nikki en m'n man al een tijd contact met een cattery en zijn ze een paar keer op bezoek gegaan bij Vajèn. Na een periode van wennen en toch een aantal vervelende medische toestanden, is ze hier helemaal op haar gemak en kunnen we het eigenlijk niet meer voorstellen zonder haar. Ze vertelt altijd erg uitgebreid, zoals de eerst keer dat ze regen op haar vacht voelde. Of als ze vindt dat ze moet eten. Of als ze een vlieg ziet die ze niet kan pakken. Of..., nou ja, constant dus :-)

Tussen de dames onderling heeft het behoorlijk wat tijd gekost en nog zijn ze niet echt hele dikke vriendinnen, maar het gaat goed. Er vliegen geen bossen haar rond, geen vechtpartijen, geen gedoe. Alleen mept Sia nog steeds af en toe een beetje halfslachtig op haar als ze denkt "nóg een poes? Dit is míj́n huis!", waar Vajèn trouwens niet van verblikt of verbloost.
Overdag lopen de poezels gezellig op kantoor (ons bedrijf is aan ons huis gevestigd) en ze/we hebben dus de hele dag aanspraak.
Ik geniet elke dag van de monsters en hoop dat ze hier nog jaren rondlopen.

En dan nu... foto's!

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Sia en Vajèn, onze bijzondere poezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:33

Dat je dan heel blij bent om foto’s te gaan kijken en er maar twee foto’s in deze post staan :x :+

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 17:53

Hhilde schreef:
Dat je dan heel blij bent om foto’s te gaan kijken en er maar twee foto’s in deze post staan :x :+


Baal ik ook van! Ik heb veel foto’s geselecteerd, maar heb iedere keer problemen met plaatsen. Ik probeer zo nog eens (had er even genoeg van :+ )

*edit* vanaf m’n tel gaat het dus moeiteloos
Laatst bijgewerkt door chevax op 06-11-22 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Sia en Vajèn, onze bijzondere poezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 17:57

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Sia en Vajèn, onze bijzondere poezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:59

Mooie katten.
Triest dat mensen dieren zo op straat gooien.
Deze hebben een fijn huis.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 18:22

luuntje schreef:
Mooie katten.
Triest dat mensen dieren zo op straat gooien.
Deze hebben een fijn huis.


Dat dus. Sia is zo’n lief dier, hoe kun je een dier dat afhankelijk van je is zo verwaarlozen?

DemiSisa

Berichten: 1036
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Sia en Vajèn, onze bijzondere poezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:25

Wat een onwijs leuke katten heb je! :D

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sia en Vajèn, onze bijzondere poezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:29

Wat een aparte tekening heeft Sia zeg!

En prachtige donkere ogen heeft Vajèn. Wat fijn dat ze de hele dag bij jullie zijn, mijn poezen vinden het ook fantastisch dat ik zo veel thuis ben. Zitten is op schoot. Soms 1, soms 2 en heel soms proberen ze het zelfs met zijn drieën. Dat is best een uitdaging als een daarvan een iets te stevige main coon is :=

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Sia en Vajèn, onze bijzondere poezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 19:05

Oh wat een heeeeerlijk duo inderdaad <3

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 21:24

Prairy schreef:
Wat een aparte tekening heeft Sia zeg!

En prachtige donkere ogen heeft Vajèn. Wat fijn dat ze de hele dag bij jullie zijn, mijn poezen vinden het ook fantastisch dat ik zo veel thuis ben. Zitten is op schoot. Soms 1, soms 2 en heel soms proberen ze het zelfs met zijn drieën. Dat is best een uitdaging als een daarvan een iets te stevige main coon is :=


Oh, een main coon, die vind ik zo machtig mooi. Heb je een foto?

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 21:25

DemiSisa schreef:
Wat een onwijs leuke katten heb je! :D


Dank je wel :)

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Sia en Vajèn, onze bijzondere poezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 21:26

Deze wil ik toch ook nog even spammenAfbeelding

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:42

chevax schreef:
Prairy schreef:
Wat een aparte tekening heeft Sia zeg!

En prachtige donkere ogen heeft Vajèn. Wat fijn dat ze de hele dag bij jullie zijn, mijn poezen vinden het ook fantastisch dat ik zo veel thuis ben. Zitten is op schoot. Soms 1, soms 2 en heel soms proberen ze het zelfs met zijn drieën. Dat is best een uitdaging als een daarvan een iets te stevige main coon is :=


Oh, een main coon, die vind ik zo machtig mooi. Heb je een foto?


Afbeelding

Afbeelding

Samen met onze Ragdoll kater

Afbeelding

Afbeelding

En onze helaas overleden, fantastische Revolver, main coon kater.

Afbeelding


Afbeelding

Ik vind main coon toch wel het fijnste katten ras. Hele fijne relaxte karakters en super mensgericht.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Sia en Vajèn, onze bijzondere poezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 22:44

Mooie dieren zeg! Ik heb zelf geen ervaring met dit ras, maar ik vind ze erg mooi en aansprekend. Zijn ze aanhankelijk of gaan ze meer hun eigen gangetje? Of bedoel je aanhankelijk met mensgericht?

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:47

As we speak...

Afbeelding

Dion is echt super aanhankelijk. Ik vind dat ze veel meer gezichts expressie hebben als andere katten. Maar ook gewoon heel graag bij je in de buurt zijn, kijken wat je aan het doen bent. Revolver lag niet echt op schoot, liever tegen je aan, was iets minder knuffelig. Maar ook graag bij je in de buurt.

En gewoon vriendelijke katten, ook tegen vreemden.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16182
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Sia en Vajèn, onze bijzondere poezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 03:19

Omdat dit topic beter op Beestenboel in the picture past word hij daarheen verplaatst.