En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:28

Volgt Maurice niet een hand met krulkool naar de wei met schuilstal of is dat een heel eind verderop? :P

Ik bedoelde dat mensen die zo'n dier missen, eender waar in Vlaanderen, misschien toch gemakkelijker eerst naar het Natuurhulpcentrum zouden bellen.

Stiekem hoop ik wel dat niemand zich meldt... :o

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 18:40

Haha nee, de wei is er vlak naast :D maar die omheining is nog niet nandoe-proof en dan zit hij zo in het bos. Wil het wel een beetje veilig houden, dus eerst maar de omheining aanpassen, maar wil het wel voldoende tijd geven dat een eigenaar zich kan melden!

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:43

Ah ja, just. Omheining moet ook Maurice een beetje binnenhouden natuurlijk. Ik ben duidelijk geen kenner :')

Temeraire

Berichten: 3539
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:45

Wat een bijzonder dier om ineens in je wei aan te treffen!
En de naam Maurice vind ik op de 1 of andere manier geniaal :D

Vroeger bij de kinderboerderij had je ook zulke dieren, tenzij ik in de war ben met emoe's. Het waren op zich vriendelijke dieren, maar soms konden ze ineens vinden dat je te dichtbij kwam, of in hun ruimte, en probeerden ze je wel weg te jagen. Niet heel relaxed als zo'n beest dreigend op je af komt loopvogelen :+

En wat apart dat hij er eigenlijk al weken is. Blijkbaar zijn deze dieren dan best makkelijk om te verzorgen, haha.
Leuk dat je hem wil houden als niemand zich meldt, en dat je er dan 1tje bij neemt!

pillow
Berichten: 7846
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:58

Ik vindt het wel bijzonder dat hij al een maand op dezelfde plek verblijft. Je zou zeggen dat zo'n dier alleen dan toch verder gaat zwerven. Aannemend dat hij daar ook zwervende gekomen is.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:01

Als hij al een maand bij jullie loopt te loopvogelen, dan heeft hij het er blijkbaar naar zijn zin, of hij vindt er iig wat hij nodig heeft. Stiekem hoop ik dat er geen eigenaar komt opdagen zodat dit topic niet ineens ophoudt O:)

Ik heb de hele dag al een bepaald beeld in mijn hoofd... Ik check net Google en die zegt dat het bestaat:

Afbeelding

:')

senna21

Berichten: 11893
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:28

Karin schreef:
Als hij al een maand bij jullie loopt te loopvogelen, dan heeft hij het er blijkbaar naar zijn zin, of hij vindt er iig wat hij nodig heeft. Stiekem hoop ik dat er geen eigenaar komt opdagen zodat dit topic niet ineens ophoudt O:)

Ik heb de hele dag al een bepaald beeld in mijn hoofd... Ik check net Google en die zegt dat het bestaat:

[ [url=m/ZQPM0R.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

_/-\o_ Pluk, Solleke en Maurice.
Dat klinkt prima! :+

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 19:55

pillow schreef:
Ik vindt het wel bijzonder dat hij al een maand op dezelfde plek verblijft. Je zou zeggen dat zo'n dier alleen dan toch verder gaat zwerven. Aannemend dat hij daar ook zwervende gekomen is.


Dat vind ik ook heel gek. Ofwel is de wei voor hem een soort rustige oase en blijft hij daarom hangen. Ofwel is hij simpelweg te dom om er terug uit te geraken :') ze schijnen hersenen zo groot als een erwtje te hebben, niet veel soeps dus.

https://i.ytimg.com/vi/THUDef6VyKA/maxresdefault.jpg

@Karin: oh de krullevaar <3

Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:56

Karin schreef:
Als hij al een maand bij jullie loopt te loopvogelen, dan heeft hij het er blijkbaar naar zijn zin, of hij vindt er iig wat hij nodig heeft. Stiekem hoop ik dat er geen eigenaar komt opdagen zodat dit topic niet ineens ophoudt O:)

Ik heb de hele dag al een bepaald beeld in mijn hoofd... Ik check net Google en die zegt dat het bestaat:

[ [url=m/ZQPM0R.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')


Ah jaaaaaa :')

De krullevaar _O-

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:04

Citaat:
ze schijnen hersenen zo groot als een erwtje te hebben, niet veel soeps dus.

Dat plaatje ook :')

Maar als die erwt werkt, is het nog altijd beter als een groot stel hersens die niks doen }>

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:08

Beeld én geluid :))

Afbeelding

Eleeke

Berichten: 2053
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:14

jaa, mooie herinneringen aan de krullevaar. Dat geluid maakten we thuis met zijn allen.
Maurice als krullevaar <3

Speirs

Berichten: 1691
Geregistreerd: 20-07-14

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:19

Wat een geweldig beest, en erg leuk dat hij mag blijven als niemand hem komt halen!
Blijf vooral filmpjes maken, hij is hilarisch :')

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 21:06

Ik hoor het geluid van de Krullevaar ook echt, jeugdherinneringen <3

@Speirs: zal eens proberen zijn vleugelfitness op film te zetten. Je zou het niet zeggen maar hij heeft echt grote vleugels.

kiki1976

Berichten: 16903
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:07

Hij is leuk <3
Stiekem hoop ik dat niemand zich meld voor hem en dat hij bij jullie mag blijven.

Speirs

Berichten: 1691
Geregistreerd: 20-07-14

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:19

Meen je! Ik ben heel benieuwd naar de vleugelfitness. Het klinkt alvast geweldig :D

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:36

Wat leuk! Kijk wel uit voor de poten/nagels, die zijn echt vlijmscherp. Ooit eens een nandoe moeten vangen en die haalde in een ruk met z'n poot alle kleding van mijn vader open, als dat langs je nek gaat ben je er geweest :=

musiqolog
Berichten: 3361
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:46

De krullevaar... dit topic wordt ook met het uur beter hè.

marleen_88

Berichten: 14115
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:55

Wat een mega hopen kak laat Maurice achter, toch zonde van je weide. :=

Ik moest overigens aan Kenneth denken, maar dat is een emoe, geen nandoe.



Ik kan niet meer op dit filmpje. :') :')

Ahja, de Krullevaar. <3

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 01:23

Ik zou me wel zorgen gaan maken om de vogelgriep die nu overal rond gaat. Al is dat op grote overbevolkte pluimveehouderijen natuurlijk een veel groter probleem. Er zal maar een zieke gans in je weide landen. Dan heeft Maurice het zo te pakken. :=

Zebrastreep

Berichten: 9838
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 01:41

axel_1997 schreef:
Ik zou me wel zorgen gaan maken om de vogelgriep die nu overal rond gaat. Al is dat op grote overbevolkte pluimveehouderijen natuurlijk een veel groter probleem. Er zal maar een zieke gans in je weide landen. Dan heeft Maurice het zo te pakken. :=



Toevallig gisteren nog opgezocht welke vogels meer gevoelig zijn voor vogelgriep en een Nandoe valt daar helaas wel onder. Weet niet ts hoe de vogelgriep situatie bij jou is momenteel. Mogelijk een afgezet hok is geen gek idee aangezien je toch al een schuilstal voor hem wilt maken. voor het geval dat de vogelgriep in de omgeving weer ernstig wordt is een afgezet buitenhok ook wel fijn!


Maar aan de andere kant denk ik dat veel andere vogels misschien wel schrikken van Maurice en dus wegblijven :o het is geen doorsnee mus zeg maar :')

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 07:58

Hahaha dat filmpje, ik heb het altijd al geweldige beesten gevonden maar ook een beetje eng. Hadden jullie ook zoveel sneeuw gisteren? Kan je niet met schapennet eens stuk afzetten in de wei met schuilstal zodat hij toch wat kan schuilen?

Ik heb laatst 50meter gekocht met prikpalen voor 70 euro en dat is iets dat altijd van pas komt natuurlijk

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 08:25

Gut :') Moest er hard om lachen.

Ik zou zo bang zijn dat hij je aanvalt haha.

Ibbel

Berichten: 49234
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:30

Zebrastreep schreef:
Maar aan de andere kant denk ik dat veel andere vogels misschien wel schrikken van Maurice en dus wegblijven :o het is geen doorsnee mus zeg maar :')


Er hoeft maar een besmet poepje uit de lucht te vallen en je hebt al een besmetting. Er is absoluut geen direct contact nodig.

Sanet

Berichten: 7989
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:39

Maar moet het arme beestje dan maar 24/7 opgehokt worden? Google vertelt mij dat vogels ook binnen 2-3 weken gewoon herstellen van de vogelgriep. Of ze gaan binnen 1-2 dagen dood.