Onze foster katjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:18

Wat zijn ze leuk samen, hopelijk blijven ze ook bij elkaar.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:36

Wat lief!!

@N4N4: ja er loopt een topic over iemand die twee kittens zocht maar die wou voor raskatten gaan.

rockwitch

Berichten: 11748
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 20:04

Ik zie dat zij inderdaad voor Maine Coons gaat. En een ander topic van iemand die 2 katjes zocht is inmiddels ook al voorzien helaas.

Het is jammer, wij zijn echt gek op deze twee hoor, maar we gunnen hun echt een eigen plekje. Deaa komt bij je liggen zodra je gaat zitten en dan ligt ze echt bij je tot je haar zelf van je af zet. Ze is zo ontzettend lief.
Afbeelding
Deze foto heb ik net 30 seconden geleden gemaakt.

Mop is dan wat meer op zichzelf maar als hij komt om te kroelen komt hij ook echt om stevig te kroelen. Die kan je knock out koppen en dan klinkt hij als een tractor zo hard kan hij spinnen.
Van dat angstige van die eerste week is niks meer te zien.

Wesseltje

Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 20:09

Oh wat zijn ze knap <3 het is een dooddoener, maar het is dat ik er al 2 heb. Het zijn echt katjes waar ik voor zou vallen. Hoop dat ze snel een blijvend huisje krijgen.

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 20:13

Zouden ze met hele kleine kinderen kunnen?
Heel mss heb ik dan n idee!

rockwitch

Berichten: 11748
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 20:15

Ja hoor. Ze kunnen prima met kinderen. Die van mij zijn 6 en 9, maar ik weet zeker dat ze met kleinere kindjes ook heel goed zouden kunnen.

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 20:24

Ik ga even rondvragen! Je zit in Zuid-Nederland, toch?

rockwitch

Berichten: 11748
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 20:56

Ja klopt Noord Brabant

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:09

Oef, verkeerde topic aangeklikt, want ik ben nu echt zwaar verliefd op Deaa <3, maar als combo zijn ze fantastisch zeg!
De 18 jarige prinses die hier rondloopt, vindt andere katten alleen niet meer zo heel erg leuk en geniet echt zichtbaar van haar eigen en rustige plek, dus ik kan helaas even niets met die verliefdheid op Deaa. Hoop dat je snel een permanent huisje voor ze vindt.

Vraagje ter interesse: Hoe gaat het precies in het werk? Jij adopteert ze vanuit het buitenland, zorgt dat ze gezond en leuk naar mensen zijn en dan geef je ze een nieuw huisje hier in NL? Wat zijn de kosten die hieraan verbonden zitten voor de nieuwe eigenaren? Kunnen het alle leeftijden zijn, of zijn het alleen jonge katten? Antwoord per PB mag ook hoor :). Ik vraag het omdat mijn kat helaas niet het eeuwige leven heeft en ik hier dus eigenlijk nooit eerder van had gehoord. Wellicht iets voor de toekomst.

rockwitch

Berichten: 11748
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 22:08

Jeetje 18 jaar al, wat een geweldige leeftijd. Dan weet je in ieder geval dat je goed voor ze zorgt.

Hoe het gaat, wij werken met een vrouw in Roemenië samen die echt elke dag 24/7 bezig is om honden en katten te redden daar. Het lastige is dat ze een tijd geleden moest verhuizen en door de nieuwe buren moet ze nu nood gedwongen zo’n beetje al de opvang honden in pensions laten verzorgen, wat echt een fortuin kost. Elke maand is het echt weer schrapen en bijna smeken om kleine donaties zodat ze dat bij elkaar kan krijgen.
Ze kan eigenlijk geen honden meer redden, maar het is Roemenië en daar is het gewoon een groot probleem en ze komt ze gewoon dagelijks tegen. Moeder honden met pupjes die langs de weg liggen, nu wordt het winter en gaat er gewoon een heleboel overlijden door de kou en zij kan dit eigenlijk niet negeren, maar kan eigenlijk ook niks meer erbij redden. Dus echt een onmogelijke situatie.

De katten heeft ze deels bij haar thuis en deels bij een andere opvang zitten.
Wat wij proberen is in ieder geval zo vaak mogelijk de last van de katten voor haar te verminderen door wat hierheen te laten komen. We hebben alleen niet zoveel betrouwbare foster adressen die hiermee kunnen helpen, ook niet voor de hondjes.

Dus het is een beetje een druppel op een gloeiende plaat, het voelt niet alsof je een verschil maakt, behalve voor de dieren die het geluk hebben dat ze hierheen kunnen komen.

In principe komen ze hier volledig gevaccineerd, ontwormt, ontvlooid, gechipt, gesteriliseerd of gecastreerd naartoe. Alleen Deaa en Mop niet want die waren nog te jong, dus Mop gaat komende donderdag zijn ballen kwijt raken.

Wij proberen dan inderdaad hier een gouden huisje te vinden. Het liefst bij mensen die ze niet buiten laten vanwege dus wat er laatst al met Harry is gebeurt dat hij overgereden is.
Er zitten kosten aan, ik weet even niet wat het nu is want het transport is duurder geworden. Maar dan heb je dus wel een kat die compleet klaar is.

Een deel van die adoptie kosten is voor het transport en een deel gaat naar Oana, de vrouw in Roemenië. Maar goed dat zet financieel voor haar niet echt zoden aan de dijk.
We doen wat we kunnen.

Dit is haar Facebook.
https://www.facebook.com/share/6tRETGioBc22KPS7/?mibextid=K35XfP

Het kunnen alle leeftijden zijn. Flower was bijvoorbeeld al een paar jaar oud. Ik probeer het af te wisselen, want de oudere katten verdienen het net zo veel als de jonkies.
Toevallig toen ik Mop en Deaa op ging halen bij het adres waar ze waren afgezet (iemand in Langenboom die volgens mij de stichting heeft gestart) waren er in totaal 14 katten gebracht.

Eentje daarvan was echt fantastisch, van die gekke verkreukelde oren, maar verder ontzettend knap en bizar lief. Zeker als je bedenkt dat ze vanaf woensdag tot zaterdag onderweg zijn.
Die kat is geplaatst en kwam ik puur bij toeval op TikTok tegen. Dat is al een wat oudere kat, maar als je ziet hoe dankbaar die is, dan ben ik zo blij voor haar.

https://vm.tiktok.com/ZGeJCUysM/

Miran

Berichten: 4461
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 22:34

Wat een superleuk stel :+: . Ook hier nog een oudere kat in huis die me dat niet in dank af zou nemen, maar ik ga je topic wel volgen, wie weet voor de toekomst.

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:09

Ik heb een 13 jarige rode kater en wil geen jonge katjes meer (omdat ze bij mij meestal 20 worden), maar ik vraag me soms wel af of het nog mogelijk is om een leeftijdsgenoot aan mijn soms wat chagrijnige rode kater te koppelen. Heeft iemand hier daar ervaring mee?

rockwitch

Berichten: 11748
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 23:28

Ik heb ook van mezelf 3 katten lopen in verschillende leeftijden. Nog niet zo oud als 13, maar ik moet zeggen dat we hier alles wat in de opvang komt gewoon los laten en dan laten we het ze zelf uitzoeken.
Op wat geblaas na en af en toe wordt er eens een tik uitgedeeld door de oudste om even te laten weten dat hij de directeur is, gaat het eigenlijk altijd prima.
Dat is met de jongere katjes, maar ook met de volwassen katten die we hier hebben gehad.

rockwitch

Berichten: 11748
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 22:13

Knappe Mop
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wesseltje

Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:34

Heerlijk snoetje <3

rockwitch

Berichten: 11748
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 19:36

Mop is sinds vandaag Koos Balloos dus hij moet nu extra knuffelen.

rockwitch

Berichten: 11748
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 20:41

Nog maar een keer dit heerlijke duo spammen.
Het is wel duidelijk dat ze echt dol op elkaar zijn dus we willen ze echt samen plaatsen. Dat zorgt er wel voor dat het moeilijker is om ze te plaatsen, maar we willen alleen het beste voor ze.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:00

Wat een schatjes!

Wesseltje

Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:14

Ze zijn om op te eten <3

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:24

Hoe zouden ze zijn met andere katten?

rockwitch

Berichten: 11748
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 21:49

Ze zitten bij ons met onze 3 eigen katten. Dat gaat dus helemaal prima. In Roemenië zitten ze met een heleboel andere katten, dus ze weten niet beter.

Suliko

Berichten: 4339
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:24

Ooh wat een lieverds! Ik zou zo graag katten willen, maar ik vind het qua verantwoording toch lastig. Oppas regelen als ik op reis ben en heb elke maand ook een heel werkweekend dat ik weg ben, woonsituatie die kan veranderen en sowieso niet weten hoe mijn leven er over een aantal jaar uitziet. Maar als ik dit stel dan zie, ik zou ze zo willen ophalen. :')

rockwitch

Berichten: 11748
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 20:45

Als het goed is hebben we nu een serieuze geïnteresseerde voor Deaa en Mop samen. Dus even duimen dat het allemaal goed zal lopen.


Afbeelding


Zag helaas wel op de Facebook van de stichting dat het transport waar Deaa en Mop op zaten, mogelijk het laatste gaat zijn omdat het transport zo duur wordt dat we de adoptie prijzen te veel omhoog moeten doen om alle kosten te kunnen dekken.
En dan is het net zo duur als een kat in Nederland uit het asiel halen, wat ook heel belangrijk is begrijp me niet verkeerd.

Dus het zou zomaar kunnen dat Mop en Deaa mijn laatste foster katjes gaan zijn en dat we dus geen katten meer kunnen redden die daar gewoon geen kans maken. Dit breekt mijn hart, maar ik heb hier helaas geen oplossing voor.

Heel misschien is er in januari nog wel een transport maar niet voor onze stichting, dan kan wel het kleine meisje met de zwarte neus mee voor mij, maar het is echt heel verdrietig om te beseffen dat de anderen die kans misschien niet meer gaan krijgen.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 01:29

Oei wat verdrietig. Zijn de kosten zo hard gestegen dan?

Ook de binnenlandse asielen zoeken steeds fostergezinnen. Maar eerst duimen voor deaa en mop!

rockwitch

Berichten: 11748
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 20:35

Afbeelding

Wat een mannetje toch.