[foto] Lammetjes zijn er weer!!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
polbo

Berichten: 939
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Friesland

[foto] Lammetjes zijn er weer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 21:18

Zaterdag zouden de eerste Lametjes geboren worden en toen ik vrijdag even bij me werk ging kijken waren de eerste 2 al geboren.
Aan het einde van die dag hadden we er 5 en de volgende dag al 16 en vandaag zitten we al op 41.

Vandaag was het echt een druk dagje het ene na het andere lammetje kwam er uit. Achter elkaar hadden vandaag een stuk of 10 nieuwe moeders er bij.

En toen ik net naar huis ging waren er net weer een paar bezig.

Hier de foto's
Haha beginnen we maar met de smeerigste... net geboren lammetje.
Afbeelding

kijken of haar lam nog leeft.
Afbeelding

Droog likken
Afbeelding

Tilt zijn hoofdje al een beetje op
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eerste zitten ook al weer aan de fles... moeder had te weinig melk.
Afbeelding

Ja wat was ook al weer het verschil tussen een rammetje en een ooitje?
Afbeelding

Ukie met zijn lelijke gele flappen in zijn oren wil ook de fles
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de leukste als laatse.
Afbeelding

En met dit zonnetje er bij lijkt het wel bijna lente Knipoog

Als ik al die lammetje weer zie moet ik meteen aan Lambo denken toen hij nog lief en klein was Tong uitsteken
Ach is die nog steeds wel een beetje Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Zijn er nog meer mensen met lammetjes op de boerderij, thuis of werk? Of heeft er iemand een flesselam?

Eas_Mon
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-03-06

Re: [foto] Lammetjes zijn er weer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:22

Jep! mijn buurman waar ik dagelijks langs kom! ik loop daar ook stage we hebben al van alles mee gemaakt ik weet niet op hoeveel we nu zitten.. kan morgen wel even tellen Knipoog

we hebben al 2 vierlingen!!
stuk op 4-5 drielingen

bij 1 was de baarmoeder mee gekomen dus dat was niet zo mooi, maar de dierenarts kwam mooi snel om te helpen.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [foto] Lammetjes zijn er weer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:23

Bij mijn pony's hebben we zwartblessen, en 2 texelaars. Verschillende rammen door elkaar gelopen. We hebben nu geloof ik 12 lammetjes, als het er niet meer zijn geworden sinds zaterdag. Bij een van de texelaars heb ik 'geholpen' met de bevalling, en met de lammetjes aan te leggen en droog te wrijven. Vind ze errug leuk! Ook hadden we al een week of 5 terug 2 geitenbokjes die geboren werden. Zijn ook ontzettend schattig. We hebben ook een fleslamram van vorig jaar als ik me niet vergis. Ontzettend tam schaap, loopt ook gewoon met je mee, is net een hond met wol Clown
Groetjes, mij

Sarisv

Berichten: 1605
Geregistreerd: 26-06-04

Re: [foto] Lammetjes zijn er weer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:36

Ik loop momenteel ook stage bij een schapenhouder Haha!
Heb de eerste week er op zitten en begin nu alweer aan mijn laatste week, best jammer want het is zo leuk Lachen

Ik heb totaal nog maar 2 geholpen (er uit gehaald) en 4 gevoeld. Helaas als wij er zijn worden er niet zoveel lammetjes geboren, ze bewaren alles voor in de nacht lijkt het wel.

Maar verder is het verzorgen van de flessenlammeren ook wel leuk, de boer zit al op de helft van het geboren lammetjes. Heeft 2x een vierling en meeste een 2 of 3 ling, soms een 1ling.

Maar ik hoop dat er voor einde van de week nog wat wordt geboren, want ik wou daar ook nog foto's van maken Knipoog

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: [foto] Lammetjes zijn er weer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:41

Ahh wat onwijs lief zegg!! Al is die 1e foto wel smerig hoor Clown Die lammetjes zijn zo schattig, jammer dat er hier in de buurt niet zoiets is. (omgeving denhaag). Moet ik echt voor naar de kinderboerderij denk ik. Maar het zijn er al veel zeg die geboren zijn Haha!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: [foto] Lammetjes zijn er weer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:32

Dagelijks Haha! Alleen dan wel geitelammetjes op een melkgeitenbedrijf. De lammeren worden ivm CL/CAE/Scrapie overdracht gelijk van mams afgehaald na de geboorte en 2x biest met de fles gevoed (overigens dezelfde als jullie fles Knipoog) en 2x melk via blauwe bakjes met een fiep er aan. Na die 4 voedingen gaan ze aan de lambar en mogen ze lekker opgroeien met vriendinnetjes in een grote potstal Lachen

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: [foto] Lammetjes zijn er weer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:35

vorig jaar moest ik 3 weken op schapenstage toen 100 lammeren geboren helpen worden dit jaar bij boer bij ons op stal ook al aardig wat hij heeft 75 schapen 20-25 drielingen 3 4 lingen en verder voornamelijk 2lingen