Whippetpup van 4 maand

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14968
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 22:39

Hier wat foto's van mn whippetpupje, hij is nu 4 (word 5 maand). Hij mag nog ietsje steviger worden maar daar zijn we mee bezig. Van heel bange pup tot dit nu en het wordt telkens beter. Met een beetje geluk kan hij in november show lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:40

wat een leukerd, wat is de bloedlijn?

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:43

Leuke hond heb je! Ziet er goed uit. Maar zie ik dat nu goed en heeft hij een slipketting om? No Cheer

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:45

nikkigioa schreef:
Leuke hond heb je! Ziet er goed uit. Maar zie ik dat nu goed en heeft hij een slipketting om? No Cheer

Geen volledige slipketting zoals je ziet...
Een slipketting heeft ook zo zijn voordelen; je hond kan niet vol in de halsband gaan hangen wat een verstikkend effect geeft, door de slip hoef je alleen maar een correctie te geven, waardoor ze er niet in gaan hangen (op de eigenwijsjes na natuurlijk)
Mijn beide honden hebben altijd een slipketting om gehad. Nooit geen problemen mee gehad Lachen

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:47

nikkigioa schreef:
Leuke hond heb je! Ziet er goed uit. Maar zie ik dat nu goed en heeft hij een slipketting om? No Cheer

is niet zielig hoor, het is pas zielig als ze zo hard aan de lijn trekken dat ze gaan hoesten door de halsband die op hun strottehoofd drukt, hier kan je mee corrigeren zonder te verstikken

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:51

Tegenwoordig zijn ze verboden. Tenminste op de meeste hondenscholen hier in de regio (echte uitzonderingen daargelaten - een enkele hond heeft in overleg een slipketting). Zeker bij de puppen en jonge honden. En sinds wanneer geef je een correctie met de lijn???????

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:52

sjorsie schreef:
nikkigioa schreef:
Leuke hond heb je! Ziet er goed uit. Maar zie ik dat nu goed en heeft hij een slipketting om? No Cheer

is niet zielig hoor, het is pas zielig als ze zo hard aan de lijn trekken dat ze gaan hoesten door de halsband die op hun strottehoofd drukt, hier kan je mee corrigeren zonder te verstikken


Dit kan je natuurlijk ook anders oplossen.

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:53

nikkigioa schreef:
Tegenwoordig zijn ze verboden. Tenminste op de meeste hondenscholen hier in de regio (echte uitzonderingen daargelaten - een enkele hond heeft in overleg een slipketting). Zeker bij de puppen en jonge honden. En sinds wanneer geef je een correctie met de lijn???????

ga jij dan eerst een goed gesprek met hem aan Tong uitsteken

tessie1985

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zeewolde

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:54

aahh wat lief
ik heb zelf een galgo (spaanse greyhound)

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:55

tessie1985 schreef:
aahh wat lief
ik heb zelf een galgo (spaanse greyhound)

die zijn ook leuk Haha!

Cemlys

Berichten: 14968
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 22:55

Idd het is geen volledige slipketting. Het bandje kun je aanpassen en deze spant absoluut niet. Daarbij hij leert nog maar aan de lijn lopen dus das niet echt bevorderend als je met een slipketting leert. daarbij weet ik ook hoe ik ermee moet omgaan, ook met een slipketting (mn dober heeft er een) en het hoeft daarom niet zielig te zijn. Je kan een slip als je hem op een correcte manier om doet heel efficient gebruiken zonder dat een hond gaat hoesten en zo. Maar voor de duidelijkheid deze trekt dus niet volledig dicht.
Wat voor bloedlijn zou ik even moeten kijken. Stamboom is iig nog niet ontvangen. Vader is Cheyenne, moeder dorah maar zegt iig weinig veronderstel ik. Moeders kant schijnt iig goed te zijn.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:56

Volgens mij zijn deze slipkettingen ook wel anders dan die verboden zijn Knipoog, hier kunnen ze niet door stikken namelijk: hij kan een stukje strakker worden getrokken, maar verder niet, met de vorigen kon dat wel(als ik het goed heb Knipoog).

Leuke pup, alvast heel veel succes op de shows Knipoog

Cemlys

Berichten: 14968
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 22:56

nikkigioa schreef:
Tegenwoordig zijn ze verboden. Tenminste op de meeste hondenscholen hier in de regio (echte uitzonderingen daargelaten - een enkele hond heeft in overleg een slipketting). Zeker bij de puppen en jonge honden. En sinds wanneer geef je een correctie met de lijn???????

Nog eens dit gaat dus niet om een slipketting, hond loopt met los lijntje mee, heeft nergens last van, sluit totaal niet aan en je kan hem niet volledig dicht trekken.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:58

Oke, ik zie het nu inderdaad. Lachen

Cemlys

Berichten: 14968
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 22:58

nikkigioa schreef:
Dit kan je natuurlijk ook anders oplossen.

Er moet bij hem helemaal niks worden opgelost, dus wordt ook totaal niet gebruikt als slipketting. Nogmaals, kun je niet dichttrekken, pupje heeft totaal geen problemen hiermee.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:22

leuke pup, al best groot zo te zien

heb je ook foto's van toen hij kleiner was en van de ouders?

ik heb zelf een whippet uit het asiel en 2 galgo's uit spanje

Anoniem

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:34

Prachtig hondje. Ja

Komt hij uit een opvang uit het buitenland of gewoon van een fokker hier? Aangezien hij zo bang was vroeg ik me dat af. Lachen

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:35

Oh wat een leukie! Haha! Ik ben echt helemaal weg van deze honden, heb zelf een hele poos op eentje gepast, ontzettend lief dier.

Cemlys

Berichten: 14968
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 18:57

Wuis schreef:
Prachtig hondje. Ja

Komt hij uit een opvang uit het buitenland of gewoon van een fokker hier? Aangezien hij zo bang was vroeg ik me dat af. Lachen

neen komt van een 'fokker' af hier. Die man fokt elk jaar een nestje, hij doet geen shows ofzo, gewoon voor het leuke denk ik. Toeval wil dat de bloedlijnen eigelijk helemaal niet slecht zijn. Eigelijk moest hij eerder weggeweest zijn om goed te zijn, hij zat op een boerderij en de pups werden in een stal gehouden op stro, dus weinig indrukken opgedaan in zn eerste maanden. Een beetje jammer maar hij is enorm veranderd al, veel opener, ook naar andere honden toe en zeker naar mensen. Hij is nog vaak over alles onder de indruk als hij gaat wandelen. Hij wil overal aan snuffelen, alles verkennen, staat alles na te gapen. Maar ik gun het hem alles rustig te leren kennen. Doe niks overhaast.

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Re: Whippetpup van 4 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:47

Leuk, een jonge whippet hier op bokt! Heerlijk kopje heeft ie Knipoog
In de toekomst wil ik/wij er ook 1 aanschaffen, ik ben al jaren dol op dit ras, vooral op hun karakter! Veel plezier met hem en succes in de toekomst met showen Lachen