Ieks... een rat!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 00:32

Wat ik nu toch meemaakte...

Ik zat deze namiddag gezellig in mijn kamer, beetje surfen op het internet, niet veel bijzonders... kijk ik plots opzij, zie ik een monster van een rat op mijn vensterbank zitten!
Nadat ik van de ergste schrik bekomen was, heb ik vlug mijn camera genomen, en enkele foto's genomen als bewijsmateriaal.

Zoals je ziet was het een joekel van een rat:
Afbeelding

Het beest was nog behoorlijk arrogant ook... negeerde mij en mijn camera volkomen, en begon de boel te onderzoeken:
Afbeelding

Een beetje later banjerde het dier op het gemak mijn kamer door:
Afbeelding

En bleef toen stil zitten op mijn tapijt:
Afbeelding

Op dat ogenblik heb ik mijn camera voorzichtig opzij gelegd, ben ik terug naar de rat gelopen... en... heb ik het monster van een beest opgepakt... en mijn lieve kleine Toca een grote knuffel gegeven Clown
Ik was vergeten het deurtje van haar kooi dicht te maken, en dan blijft kleine Toca natuurlijk niet in de kooi zitten Haha!

flamon
Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:34

wow schrok toen ik het zag. maar moest lachen toen ik de laatste zin las Knipoog
is wel een goeie Knipoog
xxx

Britt

Berichten: 18901
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:34

Als ik het deurtje van mn hamsterkooi open laat staan vind ik dat mormel nooit meer terug Vork
Leuke foto's gemaakt en ik geef Toca groot gelijk dat ze dr kooi even verlaat haha

Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 00:42

Ze zijn het gewoon om regelmatig eens los te lopen, dus ik kan het haar zeker niet kwalijk nemen dat ze de benen nam Clown
Maar ik was toch echt wel geschrokken. Ik heb Toca nog geen maand, en mijn andere twee ratten zijn zo goed als wit Haha!

Vjestagirl

Berichten: 26667
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:44

*grinnikt* k zag aan de eerste foto al dat t om n tamme rat ging... Maar wel leuk gedaan!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:12

Voor je het weet zijn ze weg inderdaad Nagelbijten / Gniffelen

BrittKitt; om even aan te sluiten op jouw hamster Haha! Wij hadden er vroeger eentje die snachts zijn kooi uit kwam (daar zijn we pas na enige tijd achter gekomen) en in de kast brood en liga koeken ging plunderen. Smorgens zat hij altijd weer keurig in zijn huisje....

Voor deze kapriolen moest hij van de woonkamer naar de keuken. Onder in de rand onder de kasten door en van uit daar in een la gekropen, waar al die lekkere dingen op hem lagen te wachten. En daarna weer de weg terug naar zijn huisje natuurlijk Clown

We zijn er achter gekomen doordat mijn moeder snachts een keer niet kon slapen en naar beneden ging. Daar zag ze de kleine donder rond lopen.
En wij ons maar afvragen hoe het kon dat er aan alle liga koeken en het brood steeds wat was afgeknabbelt *LOL*


De rat die we hadden heeft dat soort dingen nooit gedaan gelukkig Haha!

Jij hebt een leuke Ashkerlon! Ja

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:16

Haha, bij het zien van de eerste foto dacht ik al: dat kan nooit een wilde zijn geweest Clown

Zilie

Berichten: 1483
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Belgie

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:23

Mooi ratje zoals je alwel weet. Knipoog
Veel plezier er nogmee!

Piera

Berichten: 647
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Onbekend

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:25

Fairie schreef:
Voor je het weet zijn ze weg inderdaad Nagelbijten / Gniffelen

BrittKitt; om even aan te sluiten op jouw hamster Haha! Wij hadden er vroeger eentje die snachts zijn kooi uit kwam (daar zijn we pas na enige tijd achter gekomen) en in de kast brood en liga koeken ging plunderen. Smorgens zat hij altijd weer keurig in zijn huisje....

Voor deze kapriolen moest hij van de woonkamer naar de keuken. Onder in de rand onder de kasten door en van uit daar in een la gekropen, waar al die lekkere dingen op hem lagen te wachten. En daarna weer de weg terug naar zijn huisje natuurlijk Clown

We zijn er achter gekomen doordat mijn moeder snachts een keer niet kon slapen en naar beneden ging. Daar zag ze de kleine donder rond lopen.
En wij ons maar afvragen hoe het kon dat er aan alle liga koeken en het brood steeds wat was afgeknabbelt *LOL*


De rat die we hadden heeft dat soort dingen nooit gedaan gelukkig Haha!

Jij hebt een leuke Ashkerlon! Ja


Dan is het maar goed dat jullie geen muizenval hebben gezet ROFL

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:28

Ik had vroeger een hamster (Snuf Sigaar ) en die ontsnapte ook altijd 's nachts. Dan ging hij in de bank nestspul verzamelen en gangen graven. (onze bank natuurlijk helemaal naar de kl.ote, moeders ook weer blij Huilen van het lachen ) 's Ochtends kwam hij dan heel gauw onder de bank uit gesneakt als er iemand binnenkwam.

We hebben ook een tijdje een rat gehad die alles in z'n hok sleepte en dan verscheurde om een nestje van te bouwen, dat vond mijn moeder dan wél weer leuk want ook de rekeningen waren regelmatig de klos. Haha!

Maartje1990

Berichten: 22289
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:30

Ik was ook erg aan 't twijfelen of 't wel een wilde was want ik meen namelijk dat die er toch inderdaad anders uitzien Clown maar ik vind het wel een geweldig verhaal hoor Haha! *grijns* vooral dat laatste stuk. Persoonlijk zou ik meteen gillend op een stoel gaan staan als ik een wilde rat in m'n huis zou hebben zitten Tong uitsteken leuk beestje trouwens (tammen ratten vind ik namelijk wel écht leuk!)
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 22-09-07 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:30

HAHA, wat een grote verschrikkelijke rat, gelukkig had je juist geen bezem bij je Lachen

Ze ziet er echt goed uit, mooi slank, alert, en met een lief wit buikje, had ik nog nooit op gelet Knipoog
Blij om te zien dat ze het goed stelt bij jou!

lepolight

Berichten: 764
Geregistreerd: 16-12-06
Woonplaats: België-Oudenaarde

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:42

Dit heb ik ook al meegemaakt met mijn ratje! Nagelbijten / Gniffelen
Maar bij mij was het wat erger , ik had de deurvan mijn kooi en van mijn kamer open laten staan ! Mijn rat liep 2 dagen rond in mijn huis . Na 2 dagen kom ik mijn kamer binnen en ze lag op mijn bed te slapen ! Huilen van het lachen


Leuk gedaan trouwens.

Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 13:56

bedankt voor de complimentjes, ik geef ze zeker door aan Toca Haha!

@AstraGirlie: dat lief wit buikje is zelf nog leuker dan je denkt Tong uitsteken :
Afbeelding

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:03

och, wat mooi, het gaat met schakeringen van wit naar donkergrijs Lachen

Arabesk

Berichten: 28677
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:04

ik kwam wel een keertje een rat tegen op de trap, die zeker níet was uitgenodigd om daar te zijn

Nagelbijten / Gniffelen
Misselijk

schrok me wezenloos toen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:07

Hihi, leuk gedaan dit topic!
Mooie foto's van die 'hele enge rat' Haha!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:40

hahahah ik moest echt lachen toen ik het laatste las... ik dacht al! Als er een rat in je raamkozijn zit ga je toch niet rustig foto;s maken ahha!!

Leuk gedaan en leuk beestje ook!

xMelo
Berichten: 740
Geregistreerd: 02-01-07

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:09

Haha, nieuwsgierige beestjes he, had zelf ook een ratje, hebben wel wat weg van elkaar!

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:20

Leuk verteld! Ik dacht al dat het een tamme rat moest zijn... Maar die van jouw... Ik trapte erin! Haha!

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:23

haha, wat grappig...

ik dacht, dan ga je toch geen foto's maken, naar de laatste zin, snapte ik het pas Tong uitsteken

Valeriej

Berichten: 1121
Geregistreerd: 16-12-06
Woonplaats: België

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:12

flamon schreef:
wow schrok toen ik het zag. maar moest lachen toen ik de laatste zin las Knipoog
is wel een goeie Knipoog
xxx


Same here! Haha!

Mazoe

Berichten: 1332
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:14

Hahah... Ook ik dacht echt van Nou wat een brutaal beest joh! Je zou je pas echt echt rot schrikken als het je zou gebeuren, tenminste ik wel!! hahah...

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:15

Lekker diertje zeg Vingers aflikken Leuk! Haha!

Maartje1990

Berichten: 22289
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Ieks... een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 00:25

Ashkerlon schreef:
bedankt voor de complimentjes, ik geef ze zeker door aan Toca Haha!

@AstraGirlie: dat lief wit buikje is zelf nog leuker dan je denkt Tong uitsteken :
Afbeelding


haha ik vind 't hier net een kangeroo lijken met die staart zo Clown