Dispensatie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise95

Berichten: 4204
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Zuid-Holland

Dispensatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 23:32

Hier mij toevoeging voor de wiki. Ik maak er erg veel gebruik van, maar heb er nog nooit wat voor gedaan. Dus daarom dacht ik laat ik ook maar eens wat doen.
Evt. verbeteringen hoor ik graag ;).


Dispensatie

Dispensatie is de schriftelijke toestemming van de KNHS om deel te nemen aan een bepaald onderdeel of klasse waar anders onder normale omstandigheden niet aan deelgenomen had mogen worden. Dispensatie vraag je dus aan om af te mogen wijken van de reglementen.

Dispensatie moet schriftelijk worden aangevraagd bij de KNHS. Normaal gesproken wordt dit in circa 10 werkdagen afgehandeld. Daarna ontvang je een schriftelijke toe- of afwijzing. En vanaf dat moment gaat de dispensatie -indien goedgekeurd- in. Het is niet toegestaan om tussen de aanvraag en de goedkeuring gebruik te maken van de dispensatie.

Er zijn bepaalde regels waar niet van afgeweken wordt. Het aanvragen van dispensatie hierop heeft dus geen zin.
- Het starten met beenbescherming voor het paard in de dressuur.
- Rijden met een bit dat volgens de regels niet is toegestaan in die klasse.
- Het starten met een paard door kinderen jonger dan 12 jaar in de disciplines dressuur, springen en eventing.
- Opwaardering boven de hoogste persoonlijke stand van paard en/of ruiter.
- Het starten met een hengst als de ruiter niet het vereiste wedstrijdniveau heeft of niet voldoet aan de leeftijdcriteria.

Dispensatie voor lichamelijke of visuele beperkingen in de regulieren sport worden niet meer door de KNHS verleend. De procedure loopt dan via de gehandicaptensport Nederland.

Bronnen: http://194.150.209.176/news.asp?pCatID= ... le=11&men=

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: Dispensatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:15

Ziet er goed uit. Ik zal hem op de Wiki plaatsen.