wikischrijver en bronvermeldingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

wikischrijver en bronvermeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 00:01

Als wikischrijver wil ik me eerlijk gezegd terugtrekken, ik heb de kennis over mijn onderwerp gedeeld, ook wel een keer een opzetje gemaakt over een ander onderwerp en daar ook aan bronvermelding gedaan. Heb ook wel eens spelfoutjes uit een ander stukje gehaald maar ik sta wel bij alles waar ik iets heb gedaan als auteur terwijl ik daar echt geen auteur ben. Mijn onderwerp is aangepast, heel goed bedoedl maar wel met verouderde info, ok kan ik mee leven ik zou dat ook weer weg kunnen halen. De wiki's waar ik enkel spelfoutjes bij weghaalde en waar geen bronvermeldingen staan ben ik mede auteur en daar kan ik niet mee leven. Waar ik helemaal niet mee kan is dat er een willekeurige bokker als bron genoemd kan worden. Zie deze wiki http://www.bokt.nl/wiki/Hoefbevangenheid. Ik ga er zeker van uit dat dit goed is bedoeld, er is ingelezen, maar de bron is door de lezer niet te controleren.
Hoe kan ik zorgen dat het pennetje weg is bij mijn naam, of is het een mogelijkheid om doodgewoon niet alle auteurs te benoemen die een keer een d of een t hebben verwijderd?
Meewerken aan een wiki doe je namelijk niet om je naam beroemd te maken maar doe je omdat je kennis hebt over een onderwerp en dan wel met bronvermelding.
Persoonlijk vind ik het pennetje bij mijn naam als wikischrijver nu wel erg vervelend.

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: wikischrijver en bronvermeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:44

Wil je even laten weten dat ik het gelezen heb, maar het wel erg laat is en niet alles meer in mijn hoofd binnen komt, dus komt de reactie morgen. Nu eerst slapen...

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:02

Als je niet wil daar jouw naam onder een artikel komt dan kun je een vinkje zetten bij 'kleine wijziging' als het verzendt. Jouw naam komt dan niet onder het artikel.

De naam van jannepauli is vermeld onder aan het artikel over hoefbevangenheid omdat zij meegewerkt heeft aan het artikel. Ze heeft en groot stuk tekst geleverd en is dus mede-auteur. Helaas kunnen we haar niet bij auteurs zetten, want dat is iets wat de Wiki-software automatisch doet. Daarom hebben we voor deze oplossing gekozen.
Ik zal daar nog wel even over overleggen met de andere Wiki-mods, want ik ben het wel met je eens dat het niet heel duidelijk is op deze manier.

Als je de info wil controleren in dit betreffende geval kun je de andere bron raadplegen die vermeld staat, want daar staan de feiten in vermeld.

Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als je stopt als Wiki-schrijver, want je hebt hele waardevolle bijdragen geleverd voor de Wiki. En de problemen die je aangeeft in de OP die zijn er om opgelost te worden. Het is heel goed dat je er nu en topic over opent, want daar wordt de Wiki alleen maar beter van.
Kun je aangeven in welk artikel van jou er verouderde info toegevoegd is? Want dat zou ik in elk geval nog graag recht willen zetten.

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: wikischrijver en bronvermeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:49

Dank voor de reactie Aurora. Ik kan er eigenlijk weinig aan toe voegen.

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Re: wikischrijver en bronvermeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 13:07

Ok ik begrijp dat de software dit dus doet, misschien kun je dan om het duidelijker te maken wie er mede auteur is dat boven de bronnen en referenties zetten en dan er bij zetten mede-auteur, dat maakt het dan een stuk duidelijker voor de lezer. Ik zal mijn eigen artikel aanpassen en de toegevoegde info in perspectief zetten. Daar is een verouderde wetenschappelijke naam toegevoegd die al een aantal jaar niet meer geldig is.

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: wikischrijver en bronvermeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:44

Het is inmiddels aangepast in het artikel over hoefbevangenheid. Zo is het een stuk duidelijker denk ik :)