Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Vragen over het plaatsen van artikelen in de wiki

 
Profiel   

De wiki is open, dus iedereen mag er schrijven. Omdat het in het begin wel even wennen kan zijn om artikelen voor de wiki te schrijven, hier een centraal help topic.

Alvast twee links om je op weg te helpen:
  • De complete handleiding voor schrijven in de wiki vind je hier
  • En wil je wat uitproberen, kijken hoe een code werkt, spelen met lay-out en opmaak? Dat kan in de Zandbak

Vragen staat hier dus vrij!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-07 13:36 



 
Profiel   

Nu ik toegang heb tot het plaatsen en bewerken van berichten, kan ik dat nu ook doen zonder dingen te vragen/toestemming te vragen?
Bij het onderwerp zadel zie ik een aantal punten staan die aangevuld kunnen worden en/of verbeterd, moet ik die eerst in een topic openen of meteen veranderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 19:22 



 
Profiel   

Kan je als wiki schrijver ook foto's toevoegen?
Of moet je daar mod voor zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 19:39 



 
Profiel   

sunrice schreef
Kan je als wiki schrijver ook foto's toevoegen?
Of moet je daar mod voor zijn?

Dat vroeg ik me ook af, en mag je dan bijv. bij [FJ] Fjorden een topic openen om foto's te vragen? Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 19:41 



 
Profiel   

Ik dacht er ook al aan om een centraal topic te openen voor foto's die je zoekt voor rassen.
Want ik heb ook al een aantal rassen waarbij ikzelf nog geen foto's heb kunnen toevoegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 19:46 



 
Profiel   

Is het niet een idee een taalmod voor Wiki aan te stellen? Al zijn er nog maar weinig artikelen, ik kom nu al onnoemelijk veel taal en stijlfouten tegen. Dat staat niet erg netjes op een encyclopedie, ofwel?

Zelf zou ik denk ik niet weet ik hoeveel uur per dag kunnen gaan corrigeren, maar als er bijvoorbeeld twee taalmods zouden worden aangesteld, denk ik dat de wiki een wat professionelere uitstraling zou krijgen.

Ik denk dat bronvermelding daarnaast erg belangrijk is met het oog op plagiaat en kwaliteit. Het is me niet helemaal duidelijk wat hieraan wordt gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 19:49 



 
Profiel   

Ik ben het helemaal eens met JoSav. Er zijn vast wel een aantal mensen die het verbeteren van teksten voor hun rekening willen nemen! Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 20:00 



 
Profiel   

Iedereen die wiki schrijver mag taalfouten aanpassen, graag zelfs! Dat hoeft dus absoluut geen mod of taalmod te zijn. Bronvermelding moet in principe op deze manier gedaan worden: http://www.bokt.nl/wiki/Help:Bronvermelding ( zoals bij http://www.bokt.nl/wiki/Haflinger ) maar op dit moment worden gebruikte bronnen vaak als referenties onder het artikel gezet.


Je hoeft geen mod te zijn om afbeeldingen up te loaden, hoe dat moet staat op: http://www.bokt.nl/wiki/Help:Afbeelding .

Als je een topic wilt openen om foto's te krijgen, overleg dat dan even met de mod van het betreffende subforum. In principe mag het wel, maar dan is de mod ervan op de hoogte Lachen



Laatst bijgewerkt door BartVB op 19-04-07 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt

even een spatie voor de punt gezet ;)


Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 20:30 



 
Profiel   

Vraagje: Hoeveel artikelen moet je geschreven hebben om Wiki-schrijver te worden?
Misschien staat het wel ergens, maar dan heb ik er overheen gelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 20:56 



 
Profiel   

Ellende schreef
Je hoeft geen mod te zijn om afbeeldingen up te loaden, hoe dat moet staat op: http://www.bokt.nl/wiki/help:afbeelding.

Oke, heel handig hoor, zo'n hulp... hij moet alleen nog geschreven worden Clown

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 21:16 



 
Profiel   

http://www.bokt.nl/wiki/Help:Afbeelding

Bloos! Puntje eraf doet wonderen Ellende Blond

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 21:17 



 
Profiel   

Aaah, oke Haha!
Ik heb het, dankje Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 21:18 



 
Profiel   

sronnie schreef
Nu ik toegang heb tot het plaatsen en bewerken van berichten, kan ik dat nu ook doen zonder dingen te vragen/toestemming te vragen?

Ja, graag zelfs! Zie ook:

http://www.bokt.nl/wiki/Help:Handleidin ... ga_je_gang

Je kan gewoon dingen aanpassen/corrigeren. Enige uitzondering hierop is als je een aanpassing wil doen die nogal controversieel is, dan is het wel handig om dat eerst even te overleggen. Maar zolang je een artikel aan het corrigeren (als je zeker weet dat je correctie goed is Haha!) of uitbreiden bent is er dus sowieso geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 21:24 



 
Profiel   

Prima ik ben meteen aan de slag gegaan Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 21:34 



 
Profiel   

Sorry Ldinalover, ik lees je vraag voorbij: er is geen 'minimum'aantal aan artikelen dat je moet schrijven, op het moment dat wij denken dat mensen serieus genoeg zijn (overleg tussen de wikimods) kunnen mensen worden toegevoegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 21:41 



 
Profiel   

Ellende schreef
Sorry Ldinalover, ik lees je vraag voorbij: er is geen 'minimum'aantal aan artikelen dat je moet schrijven, op het moment dat wij denken dat mensen serieus genoeg zijn (overleg tussen de wikimods) kunnen mensen worden toegevoegd.


Okè Ik zal m'n best ervoor doen om zo serieus mogelijk over te komen. Ja
(wat ik natuurlijk àltijd ben Knipoog )

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-07 22:19 



 
Profiel   

En als je geen wikischrijver bent, kun je dan zelf berichten plaatsen? Wnat ik kan niets bewerken, ben ik al achter. Inloggen met mijn bokt-naam wil ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-07 12:03 



 
Profiel   

Nee dat kan niet imd, je kunt artikelen dan bij WZ plaatsen en vanuit daar worden ze in Wiki zelf gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-07 12:09 



 
Profiel   

Okee, dankje Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-07 12:24 



 

Even het topic nieuw leven in blazen Clown

Ik ben al een poos wikischrijfster, maar ik kan nog steeds niet inloggen op de Wiki Clown
Had er eerst al over gePB't, en er zou naar gekeken worden. Maar ik kan er nog steeds niet inkomen Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-07 00:23 



 
Profiel   

Artje: ik heb het (weer?) even in te groep gegooid... Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-07 10:14 



 
Profiel   

__Artje__: dat heeft te maken met de __ in je gebruikersnaam... dat is een "bugje" in de Wiki... daar zal z.s.m. naar gekeken worden... Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-07 11:18 



 

Dankje Lachen

Tis jammer dat ik mn naam niet meer kan veranderen, anders had ik dat wel gedaan Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-07 11:18 



 

Ik zie nu voor de heel-veelste keer in korte tijd de Koniks als random Wiki foto op de hoofdpagina voorbijkomen. Zijn er zo weinig wiki onderwerpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 13:48 



 
Profiel   

Er zijn meer dan 2000 pagina's, maar het blokje op de hoofdpagina laat alleen artikelen zien die in een speciale categorie met foto's zitten, dat zijn er een paar honderd.

In de afgelopen maanden zijn er wat problemen geweest met het kiezen van die foto, dat gebeurde niet heel willekeurig waardoor telkens dezelfde artikelen voorbij kwamen. Op dat moment vooral artikelen die vooraan in het alfabet zaten :) Dat probleem is opgelost, de kans dat een zelfde artikel nu snel na elkaar voorbij komt is best erg klein.

Weet je nog wanneer je voor de laatste keer die foto voorbij hebt zien komen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 11:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen