Bronvermelding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Bronvermelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 13:26

Even voor alle (aspirant) wikischrijvers: ik zie een hoop artikelen in de wiki verschijnen waarbij geen bronnen zijn vermeld. Probeer hier echt op te letten!

De beste manier om bronnen te vermelden is het er in de tekst, gelijk achter de feiten of informatie die je neerzet. Heb je een bepaald feit uit een boek of website? zet dat er dan gelijk achter:

De Ghanese Gestippelde Bospony woont in Ghana en staat bekend om zijn paarse stippelpatroon <ref>"Jan Jansen, Het leven van de Ghanese Gestippelde Bospony, Leiden: Uitgeverij Bokt, 2007"</ref>.

Dit kan ook achter een alinea of subsectie van een artikel. Onderaan je artikel zet je dan:
==Referenties==
<references/>

Meer informatie en een voorbeeld van hoe het eruit komt te zien, vind je hier: www.bokt.nl/wiki/Help:Bronvermelding

Als je dit niet snapt, of de Help:Bronvermelding niet snapt, meldt dat dan hier zodat ik / een wikimod je ermee kan helpen of eventueel de help pagina herschreven kan worden.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Bronvermelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:42

Soms is de bronvermelding je eigen kennis doordat je iedere dag met paarden bezig bent. Is het dan verplicht om een bron te zoeken die het met je eens is of mag je het dan zonder bronvermelding schrijven.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Bronvermelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:56

Bij algemene kennis die zeker klopt (de staart van een paard zit aan de achterkant) is dat niet nodig, bij meningen of controversiele 'feiten' is het een heel ander verhaal. Deze dienen of als mening gepresenteerd te worden of er zijn referenties nodig naar 'bewijs' van deze beweringen.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Bronvermelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:18

Bij mij is algemeen bekend dat de staar aan de zijkant zit, bij de Flanken Knipoog

Maar het is duidelijk Lachen Bedankt!