[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:45

Hilary schreef:
Waar waren de mendurance mensen trouwens bij de Paard&Leven dag gisteren? Ik dacht begrepen te hebben dat je voorafgaand en na het rijden van de Enjoy the Drive/Ride hartslag kon laten meten enzo, net alsof je echt mendurance rijdt, maar wij hebben niemand gezien :n


Dat is allemaal een beetje mis gelopen.
Wij stonden in een uithoek van het terrein. We stonden niet op de plattegrond waardoor niemand wist dat wij er waren (behalve een enkeling die het hier gelezen had of op FB had gezien). Er heeft zich dan ook niemand gemeld bij stand. Starten kon tussen 11.00 uur en 14.00 uur, we waren er ruim op tijd en waren er tot ongeveer 14.30 uur. Op een enkele ruiter na (die dus door het secretariaat wel naar ons waren doorverwezen voor een hartslagmeting, wat dus NIET de bedoeling was) en iemand die de opfriscursus menbewijs zocht (en ook door het secretariaat naar onze stand was gestuurd) hebben we niemand gezien.

Een gemiste kans vinden we zelf. Het had zoveel beter gekund.
Maar we hebben dit allemaal genoteerd en een aantal dingen zijn ter plaatse al besproken met de KNHS (zoals terreinindeling). We hopen op een herkansing volgend jaar.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:05

Wat jammer Nicole. Ik was je vergeten er naar te vragen gisteren.

Wij zijn vandaag doorgereist naar de Alberthoeve. Veel wikken en wegen vanwege de warmte. Vanmorgen vroeg bang voor file dus dan wordt het pas s avonds laat maar Nick was erg onrustig op de weide van boszicht omdat er geen andere paarden stonden en heel veel vliegen. Op de alberthoeve werd hij meteen rustig. Dat is bekend terrein.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:13

Jammer dat er ze jullie 'verstopt' hadden op het terrein. Ik reed samen met Hilary en wij waren in de veronderstelling dat jullie bij de start en finish van de Enjoy the Ride zouden staan. Daar lijkt het mij het meest relevant om een hartslagmeting te krijgen. Wij kwamen juist voor de hartslagmeting. Mijn pony is bij de vorige mendurance geflipt omdat de dierenarts haar hartslag wilde beluisteren. Inmiddels zijn we een flink end verder qua training en was ik benieuwd of een vreemde nu wel rustig de hartslag kon beluisteren.
Ik heb dit ook naar de KNHS gemaild. Wellicht helpt dat en krijgen jullie volgend jaar wel en mooie plek.


Dan nog een laatste vraag over Laag Soeren. Kende de route ook veel zware en mulle zandpaden? Want heuvels en vals plat dat vind ik allemaal niet zo'n punt. Maar zware zandpaden waarbij je een gigantisch hoge rolweerstand hebt, dat doe ik mijn pony liever niet aan. Als het wel meevalt met dat soort zware paden dan denk ik dat ik mij volgend jaar wel wil inschrijven. Qua conditie en snelheid kunnen we het makkelijk aan.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:15

Ja heel jammer, gemiste kans. Ook de mensen van de mendistricten baalden er ontzettend van.

En ik neem het je niet kwalijk hoor dat je er gisteren niet naar gevraagd hebt ;)
Gisteren was het wedstrijddag, dat gaat voor.
Kreeg vandaag nog een appje van Vincent om te bedanken voor de hulp gisteren. Geen stress omtrent de uitslag. Ben ik toch niet voor niets zo vroeg opgestaan gisteren :D

Fijn dat Nickey gelijk tot rust kwam. Kunnen jullie ook nog lekker genieten zonder dat je je zorgen moet maken om je pony.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:21

Laag Soeren had twee stukjes wat wel mul was maar ook vlak. De route had ook wel flink wat verhard ertussen. Ik vond hem goed te doen maar is in vergelijking met de andere wedstrijden wel zwaar. Het drents friese wold was meestal zwaarder omdat daar alles zandpad is. Vincent had goed rekening gehouden met de zwaarte van de route. Toch was er volgens mij veel straftijd uitgedeeld maar ik heb de verdere uitslagen niet bekeken. Maar dan nog....koelen koelen koelen. Zo belangrijk. En ik heb alleen Piet zien koelen tijdens het rijden. Ik heb een liter of 70 er door heen gejaagd.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:33

Ja er waren er idd wel een aantal met een te hoge hartslag.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:46

Wie starten er volgende week Etten Leur? Ik had graag klasse 2 gereden maar dan ben ik de enigste start. Ik ben na Laag Soeren nog een midweek in het Drents Friese Wold geweest en heb de routes voor de paardenvierdaagse uitgezet. Een totaal van 120 km gereden. Nick loopt super momenteel. Nu heeft hij een volle week weiderust

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:10

Gaat het eerste jaar zijn dat ik niet in Etten leur ben. Heb kaartjes voor festival in Tilburg, en heb me daar ook enorm op verheugd helaas zelfde dag

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:39

Ik start in Etten-Leur. Heb dan als groom een clubcollega bij me die het graag eens wil meemaken.

Ik hoop eigenlijk dat hij zo enthousiast wordt dat hij samen met mij volgend jaar een mendurance hier in de omgeving wil organiseren. We zitten samen in het bestuur van onze menclub.

(PS. De route hebben mijn man en ik al uitgedacht. :j )

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:10

MarjaR schreef:
Ik start in Etten-Leur. Heb dan als groom een clubcollega bij me die het graag eens wil meemaken.

Ik hoop eigenlijk dat hij zo enthousiast wordt dat hij samen met mij volgend jaar een mendurance hier in de omgeving wil organiseren. We zitten samen in het bestuur van onze menclub.

(PS. De route hebben mijn man en ik al uitgedacht. :j )

nou etten leur is een super wedstrijd om mensen kennis telaten maken,alles is altijd tot in de puntjes geregeld

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:29

ik heb mij niet opgegeven, twijfel nog wel maar daar is het nu te laat voor. (gaat met mij even niet zoals het moet gaan)

Leuk marja dat je weer gaat starten. En dat jullie misschien een wedstrijd willen organiseren.

Jammer dat je geen klasse 2 kan starten. piet en marcus niet?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:51

Volgens Nicole heeft Piet zijn inschrijving omgezet van 2 naar 1. Kom op Laura, starten. Je kan je nog gewoon inschrijven. Je moet je titel verdedigen en ik heb iemand nodig die net zo nerveus is als ik

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:26

Napie schreef:
Volgens Nicole heeft Piet zijn inschrijving omgezet van 2 naar 1. Kom op Laura, starten. Je kan je nog gewoon inschrijven. Je moet je titel verdedigen en ik heb iemand nodig die net zo nerveus is als ik
:') :') :')

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:33

Mijn titel ben ik al kwijt omdat ik laag soeren niet geatart heb. Het is mij momenteel snel teveel. Lang verhaal..

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:28

L_Rivaldo schreef:
Mijn titel ben ik al kwijt omdat ik laag soeren niet geatart heb. Het is mij momenteel snel teveel. Lang verhaal..

:(:)

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:26

Bedankt :) het lijkt mij wel leuk hoor maar heb ook geen groom.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:09

Ondanks dat we drie (min of meer) vaste deelnemers missen, hebben we er toch nog 11 voor komende zondag. Valt niet tegen al zeg ik het zelf.
De startlijst staat online (kan mogelijk nog iets aangepast worden). Boekje en kaarten komen morgen.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:03


Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:24

Ja hoor. Even in het menu kijken bij mendurance en dan lijsten en boekjes

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:57


NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:22

Op Mendurance Nederland komt 'ie ook morgen.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:11

Laura doet toch mee. Super !!!!
Vandaag in Etten Leur geweest voor de computer bij de endurance. Volgens mij als het droog blijft is het pascours best redelijk. Wel veel plassen heb ik gehoord dus dat wordt modder vreten. Vandaag waren er een paar kreupel.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 06:10

Die plassen zaten voornamelijk bij de ruiterpaden waar de mendurance niet komt. Denk dat het voor jullie meevalt.

Gisteren nog snel iedereen van een nieuw startnummer voorzien, aangezien de hesjes nogal vies waren van gisteren :D

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:23

Succes iedereen

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:25

Het viel inderdaad mee met de plassen en het beetje motregen was ook welkom. Super goed aangegeven route dus dat loopt heerlijk vlot. Had alleen erg last van een andere deelnemer die expres gewacht heeft met starten om vervolgens achter mij te plakken. Mijn pony continu over de flos want die wil niet ingehaald worden dus die trok enorm aan het bit. Echt niet fijn rijden. En ik raakte hem niet kwijt. In galop geprobeerd, in stap en zelfs gaan stilstaan maar dat doet hij het ook. Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik er wat van gezegt. Toen nog de laatste 10 km alleen gereden en toen pas genoten. Moest helaas al vlot gaan stappen want ik zat op 18km/u. Lastig hoor. En als je een keer met 14,1 km/u ben geeindigd en gediskwalifiseerd, dan ben je voorzichtig. Redelijk gerekend, 13,93 km /u. Er was er enkel 1 die nog iets beter kon rekenen. Goed gedaan Laura :-D