Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hophophop Kyano in galop!

 
Profiel   

Ik vond dat mijn pony een topic verdiend, want dat kleintje heeft zoveel bereikt afgelopen maanden! :D

We begonnen met de prachtige en enorme indoormarathon in Scherpenzeel, 'thuis' wedstrijd. Kleintje had nog nooit zoveel entourage gezien maar wat deed hij het goed!! *\o/*
Ik reed 4 balletjes in beide manches en we waren uiteraard niet zo snel, maar een beter debuut hadden we niet kunnen wensen
[ img ]

Ergens na die tijd is hij 'voor de lol' meegeweest naar een welsh keuring. Dat leverde leuk plaatje op :D Jury vond het een enorm brave pony. Ja dat issie ook :D
[ img ]


Hierna zijn we verhuist naar een echte 'men-stal' en daarbij dus ook veel hulp met trainen etc.

Het volgende hoogtepunt was een indoormarathon helemaal ergens in noord holland. Ontzettend leuke vereniging en ook erg leuk parcours. Hier kreeg ik het voor het eerst voor elkaar foutloos te rijden en ook nog eens vlot, want het tweede rondje hadden we snelste tijd!



Topper <3

Met de sneeuw moest er natuurlijk ook voor het eerst de slee uitgeprobeerd worden
[ img ]



In maart is de topper gekroond tot echte Penny pony:D
[ img ]

Ook zijn we naar het strand geweest met de stal, voor het eerst in mijn leven met een eigen paard/pony in nederland op het strand. Wat GAAF
[ img ]


En dan, afgelopen weekend was de oefenmarathon Putten. Nu ik in Putten sta moest ik deze 'thuis' oefenwedstrijd mee doen natuurlijk!
Super zenuwachtig en vervolgens ook nog eens ziek, dus heel slecht voorbereid, haha. Amper verkent en echt geen idee hoe het allemaal werkte, maar jeej wat is dat leuk! En die pony, lachwekkend!
Helaas een technisch probleem met de wagen waardoor ik H6 uit moest voor de veiligheid, meteen 3 wagenbouwers 'boven op' om mijn koest zodanig te repareren dat ik verder kon in H7, de laatste. En gelukt. Wat een sfeer _/-\o_
Pony was amper moe en heerlijk te rijden. <3

[ img ]

[ img ]


[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-17 19:19 



 
Profiel   

Wat een knappe pony! Ziet er super uit zo (voor zover ik verstand heb van mennen haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-17 19:21 



 
Profiel   

Het is zo'n mooie pony met een lieve uitstraling.
Toppie gedaan.
Ziet er goed uit en lol van beide kanten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-17 19:41 



 
Profiel   

Fijne knappe menpony

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-17 20:26 



 
Profiel   

Gaaf om jullie ontwikkelingen zo te volgen Toydoll!
Echt mooi!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-17 20:29 



 
Profiel   

Wat is het toch een gaaf dier <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-17 20:45 



 
Profiel   

Wat is Kyano toch een knapperd, ik vind hem onwijs leuk :D

Super gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-17 21:03 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de leuke reacties! :d

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 17:07 



 
Profiel   

Wat een stoere pony!
Ziet er goed uit hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 17:10 



 
Profiel   

Hij is echt heel knap! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 17:12 



 
Profiel   

Wat issie braaf geworden zeg! Heerlijke kleine man♡

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 17:14 



 
Profiel   

Kyano is zo leuk!! Ik blijf fan van die kleine knappe stoere man!!
En zo leuk dat het nu zo goed gaat met jullie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 18:40 



 
Profiel   

stoer ding, maar wat een uitstraling en vermogen heeft ie _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-17 01:31 



 
Profiel   

Ik vind jullie altijd zo leuk om te volgen, fijne combinatie!
Grappig dat je m halfopen rijd. Zie ik niet vaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-17 10:28 



 
Profiel   

Jeeej weer eens een aangespannen rijder in uitgelicht *D gaaf! ziet er super uit! Die waterbak foto is echt fantastisch _O- ga zo door! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-17 12:29 



 
Profiel   

Ah daar is de knappe pony weer :D +:)+
Gaat de goede kant op zo te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-17 12:41 



 
Profiel   

Hij doet het echt super he!
Ondanks je twijfels en aanloop problemen is het gewoon een topper!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-17 12:53 



 
Profiel   

Ja Kyano is echt helemaal veranderd voor de wagen, van angsthaas naar trapzak, naar marathon pony.

Tis wel zo, nu die dan zo lekker aan het crossen is, dat ie dressuur matig wel slecht aan het worden is. Hij wil nu alleen nog maar hard. Moet daar nog een tussenweg in vinden.

Hier een foto van Facebook van alle hulp die meteen m'n lamoen zodanig ging fixen dat ik verder kon:

[ img ]


Enn filmpje van vanBoven die mij stukjes gefilmd heeft in Putten
https://m.youtube.com/watch?v=WcSgeAgxpYk

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-17 14:26 



 
Profiel   

CarinaR schreef
Ik vind jullie altijd zo leuk om te volgen, fijne combinatie!
Grappig dat je m halfopen rijd. Zie ik niet vaak.

Dank je wel! En nee zie je inderdaad niet vaak hè, die oogkleppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-17 14:29 



 
Profiel   

Toydoll schreef
Ja Kyano is echt helemaal veranderd voor de wagen, van angsthaas naar trapzak, naar marathon pony.

Tis wel zo, nu die dan zo lekker aan het crossen is, dat ie dressuur matig wel slecht aan het worden is. Hij wil nu alleen nog maar hard. Moet daar nog een tussenweg in vinden.

Hier een foto van Facebook van alle hulp die meteen m'n lamoen zodanig ging fixen dat ik verder kon:

[ [url=m/lLItUF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Enn filmpje van vanBoven die mij stukjes gefilmd heeft in Putten
https://m.youtube.com/watch?v=WcSgeAgxpYk


Probeer dan thuis hoofdzakelijk dressuur te rijden en dan eventueel voor een wedstrijd nog een keertje een hindernisje meepakken om wat korte wendingen mee te nemen (ook goed voor je groom om te oefenen ;) ). Werken aan conditie is bij wat hogere wedstrijden ook wel van belang maar nu nog niet. Ik weet niet hoe hij inmiddels buiten is, maar lekker stukken rechtdoor draven is voor beide wel lekker denk ik, maar werk dan vooral ook aan de tempocontrole.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-17 14:53 



 
Profiel   

In de drafsport is het niet onbekend, maar bij de mensport zie ik t nu voor t eerst (oké, niet helemaal waar, ik ken iemand met een draver die er half open mee reed).
Hoe ben je er bij gekomen, ziet hij liever iets meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-17 15:28 



 
Profiel   

Palousa:
Ik rij eigenlijk altijd buiten, en idd bijna alles in draf, maar hij wil momenteel echt niet (meer) nageeflijk lopen en elk recht zand stuk is het op de plek galopperen met kin op borst (en liefst tong over bit haha) ik oefen nooit hindernissen ofzo hoor. Hij is gewoon fris en fit en sterker geworden.
Moet inderdaad dressuur in de bak gaan lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-17 17:52 



 
Profiel   

CarinaR schreef
In de drafsport is het niet onbekend, maar bij de mensport zie ik t nu voor t eerst (oké, niet helemaal waar, ik ken iemand met een draver die er half open mee reed).
Hoe ben je er bij gekomen, ziet hij liever iets meer?

Inderdaad hij bleef zo schrikkerig... Maar alleen in t tuig waar die kleppen had. Dus geprobeerd en sindsdien schrikkerige weg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-17 17:53 



 
Profiel   

Tof dat mensen gelijk kwamen helpen! En het is een super leuke pony <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-17 17:54 



 
Profiel   

Toydoll schreef
Palousa:
Ik rij eigenlijk altijd buiten, en idd bijna alles in draf, maar hij wil momenteel echt niet (meer) nageeflijk lopen en elk recht zand stuk is het op de plek galopperen met kin op borst (en liefst tong over bit haha) ik oefen nooit hindernissen ofzo hoor. Hij is gewoon fris en fit en sterker geworden.
Moet inderdaad dressuur in de bak gaan lessen.


Dan zal hij bij tempowisselingen ook wel aanspringen gok ik :)
Ik zou dan toch kijken of je hem onderweg ook dressuurmatig bezig kunt houden. Kom je onderweg toevallig een wat groter stukje gras tegen waar je wat oefeningen op zou kunnen rijden om daarna weer verder te gaan? Leg de nadruk dan vooral op controle en ontspanning.

Hij hoeft ook zeker geen dooie te worden, maar het zou natuurlijk fijn zijn als hij (of jij) z'n energie kan doseren.

Misschien voor buiten nog even kijken voor een ander bit, eventueel met een klein tongboogje zodat z'n tong er niet overheen gaat en jij iets meer controle kunt houden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-17 18:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen