Jody, van ruige tuiger naar heus menpaard..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14755
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Jody, van ruige tuiger naar heus menpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 09:42

..en dat lukt al aardig!

Jody is een 8 jarige dochter van de hengst Eebert. Ze is een echte tuiger: wakker, heel scherp en dapper. In augustus vorig jaar heb ik besloten om van koers te veranderen; we gaan van de tuigconcoursen naar de menwedstrijden. De reden hiervoor is dat ik graag meer controle, rust en vertrouwen wil hebben. We hebben nu sinds september zo goed als wekelijks les met tussendoor ook nog een clinic van een gastinstructeur.

Gisteren was er weer zo'n clinic en ik heb weer genoten! Zie hier een korte video van onze les voor een impressie :)



Zelf ben ik altijd actief geweest in de 'normale' dressuursport (onder het zadel) en ik merk dat veel mensen denken dat het mennen een beetje suf is misschien. Maar als je een paard zoals Jody voor de wagen hebt die met zoveel elan door de baan gaat en ook nog eens heel fijn aan voelt, dan is het echt een onwijs gave tak van sport!


Onze eerste dressuurwedstrijden staan inmiddels gepland en wie weet nemen we ook nog eens een vaardigheidsparcours mee aankomend buitenseizoen ;)

PS: wees svp wel vriendelijk, we moeten nog veel leren en doen vooral ons best om nog meer een team te worden :)

Sabbientje

Berichten: 4711
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Jody, van ruige tuiger naar heus menpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:35

Ziet er echt al heel netjes uit.
Ben wel heel benieuwd hoe ze de vaardigheid gaat vinden.

SophievdV
Berichten: 14755
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Jody, van ruige tuiger naar heus menpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 17:05

Dankjewel!!

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze dat vindt. Voor de gein rijd ik thuis wel eens tussen pionnen door, dat is geen probleem.

DaysOfAutumn
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:54

Ik weet niks van aangespannen rijden maar wat een gaaf paard! Ze oogt heel enthousiast en blij. Wordt ze ook onder het zadel gereden of helemaal niet?

SophievdV
Berichten: 14755
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 10:45

DaysOfAutumn schreef:
Ik weet niks van aangespannen rijden maar wat een gaaf paard! Ze oogt heel enthousiast en blij. Wordt ze ook onder het zadel gereden of helemaal niet?


Dankjewel!!

Nee ze wordt niet ohz gereden, alleen voor de wagen. Voor de wagen is ze helemaal in haar sas en dat zie je :D