Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IvoIce

Berichten: 1615
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Vleuten

Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 18:58

Eind vorig jaar hebben Rebbel en ik een ongeluk gehad tijdens het buitenrijden.
Uit het niets is hij aan de kletter gegaan als een dolle stier. Tijdens het hard naar recht en links over de weg rennen, is de splitpen uit mijn wagen verdwenen en is het lamoen losgeraakt van de wagen. Rebbel is met lamoen erachter verder gerend, ik en 'groom' Lintjuuuh zijn met kar en al over de kop gevlogen. Uiteindelijk vonden we Rebbel, 2 mannen hadden hem gevangen.

Hij had alleen een klein plekje op zijn hak, Linda een beetje hoofdpijn, en ik was helemaal bont en blauw. Na een week of 2 rust zouden we weer gaan beginnen. Gerrie Niesing (voor de bekenden) wilde me heel graag helpen er bovenop te komen.

We spanden Rebbel in en hij heeft ons erg laten schrikken. Alleen maar kont inknijpen, schrikken en proberen weg te rennen. Die eerste keer was ik steeds te laat, maar goed dat Ger ingreep ernaast via de longeerlijn. Na een aantal weken ging het aardig beter, hij had af en toe nog zo'n angstmoment, maar ik kon hem er aardig doorheen krijgen.

Toen kregen we een winterdipje en hebben we een aantal weken niet gemend.
Uiteindelijk had ik weer frisse moed om verder te gaan, en ben ik met Gerrie weer begonnen.

De eerste keer ging niet super, maar elke keer ging het met sprongen beter. Ik kreeg hem veel beter door en hi jbegon me steeds meer te vertrouwen en zekerder te worden.

Afgelopen donderdag voor het eerst weer een stukje los meegereden in de les, maar dat ging niet zo goed. Ik werd onzeker en Rebbel wist niet meer wat hij moest doen. Gerrie heeft me toen apart genomen. Ik moest hem steeds losser en losser laten, hij begon te dansen voor mijn wagen. Wat een heerlijk gevoel, totaal onstspannen pony voor de wagen, en een ontspannen koetsier op de bok, fantastisch.

De dag daarna ben ik met Linda gaan rijden, en het ging zo lekker dat ik wel weer een stukje los wilde, ze heeft toen een paar foto's gemaakt.

Geen vraag dus hier, maar ik wil even mijn geluksmoment met jullie delen Haha!

We zijn er nog lang niet, ikzelf moet vooral nog veel zekerder worden, maar we komen er samen wel doorheen, met hulp van Gerrie. Wie had dat gedacht Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:27

Het ziet er prima uit! Gefeliciteerd, mooie mijlpaal gehaald. Het vertrouwen komt vanzelf, dat groeit elke keer een beetje als het goed gaat.

JoyCiej007

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:04

Goh, zo zie ik Rebbel ook eens op een heel andere manier! Lachen

Goed dat je het zo rustig aan doet; jij moet inderdaad eerst wat meer zelfverzekerder worden, en de pony ook. Heel goed ook trouwens dat je er professionele hulp bij hebt gehaald; veel mensen onderschatten het feit dat een pony vaak getraumatiseerd kan raken door een dergelijk ongeluk...

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:10

Ik ben echt blij voor je dat het allemaal de laatste tijd weer zo goed gaat. Het komt helemaal goed daar heb ik de volle vertrouwen in.
Alleen ik kom voorlopig nog maar niet bij je op de bok zitten, denk dat dat 'ongeluk' brengt Knipoog
Super dat jullie toch doorgezet hebben, ik was er allang mee gestopt Bloos

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:11

Jullie komen er wel! Je bent een doorzetter. Ja

RoughRebel

Berichten: 1425
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:30

Ik ben trots op jullie! Zeker ook op de manier waarop je met Rebbel omgaat en idd niet in je eentje bent gaan klooien maar er iemand bijgehaalt hebt met goede kennis van zaken.
Rebbel is een superpony en ik weet zeker dat hij er voor gaat zorgen dat je je vertrouwen weer helemaal terugkrijgt. Jullie komen er samen wel weer en die ontspannen buitenritten gaan er ook zeker weten weer komen, daar ben ik van overtuigd!
Dit moment is al weer een hele grote stap in de goed richting! Fijn om jullie saampjes zo te zien!

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:35

Eej, gaaf joh, dat het weer beter gaat.
Je bolletje kan knap lopen Knipoog
Goed dat je hulp hebt gezocht en rustig aan bent doorgegaan met vertrouwen winnen. Hopelijk gaat het vanaf nu alleen nog maar beter!
Veel suc6 en genietplezier Haha!

Dennis

Berichten: 31481
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:38

Wat super!!! Ziet er weer netjes uit.

Ik wil wel waarschuwen dat je voorzichtig moet blijven doen.
Ik heb het met Dennis ook gehad, ben weer opnieuw begonnen, het is (na een lange weg rustig aan doen) weer fout gegaan. En nu laat ik het er bij zitten, ohz doet hij het ook leuk.

Wil jullie niet bang maken, vind het super dat jullie het zo rustig aan doen en denk echt dat het helemaal goed gaat komen met zoveel gedult. Maar blijf voorzichtig.

IvoIce

Berichten: 1615
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Vleuten

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 21:44

Dennis, dat heb ik ook zeker in mijn achterhoofd.
Dat het in de bak nog eens fout gaat ben ik niet bang voor, daar heeft hij nooit moeilijk gedaan verder, maar ik zal nooit meer buiten gaan rijden. Misschien eens met iemand ernaast met een lijntje, maar ik ga het risico niet meer nemen. Vooral omdat hij zomaar zonder reden is gaan rennen baart me zorgen. Ik heb hem dom en onvoorzichtig beleerd, en daar zie je nu het gevolg van, pony die ineens aant hollen gaat buiten. Heb het prima naar mijn zin door les te rijden en dressuurmatig bezig te zijn in de bak, dan gaan we Tank wel opleiden tot buitenrijpony Knipoog
Maar dankje voor je bezorgdheid Lachen

Bedankt voor de berichtjes, doet me goed Lachen

Dennis

Berichten: 31481
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:49

Gelijk heb je Knipoog.
Ik heb er ook een waarmee ik niet langs de weg ga (niet omdat ze niet betrouwbaar is, tis de braafste die ik heb), maar omdat ze het allemaal niet zo goed ziet en daardoor wel eens wil schrikken van 'niets'. Pony heeft buitenrijden ook nooit leuk gevonden, dresuren op het land vind ze super, net als op wedstrijd dresuur en vaardigheid rijden. Dus waarom je pony dan vervelen met buitenritten? (zeker als je, zoals in mijn geval, er nog een paar heb staan die naar buiten gaan wel leuk vinden)

Maar foto's zien er echt leuk uit Lachen.

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 22:27

Fijn dat je deze stap weer vooruit gekomen bent. En verstandig dat je een helm op had!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 22:29

Toch zit je er op de foto's naar mijn idee niet gespannen op. Het plaatje oogt me iig goed. Netjes, ga zo door, dan komen jullie er wel!

JoyCiej007

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 00:45

Inderdaad, viel mij ook al op Lachen

Everest
Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-12-05

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 07:30

Ziet er goed uit! Ik ben blij voor jullie dat jullie zo met sprongen vooruit zijn gegaan! En professionele hulp doet wonderen Lachen

IvoIce

Berichten: 1615
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Vleuten

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 16:23

Ik was nu ook nu ook niet echt gespannen, niet 100& relaxed, maar het voelde goed, toen deze foto's gemaakt zijn.
Ik raakte de dag hiervoor in de les gewoon in de war (oa door een paar opmerkingen die gemaakt werden) en dat heeft dan zijn invloed op Reb.
Als ik rustig ben, gaat het prima, en dat is volgens jullie op de foto's te zien gelukkig Lachen

_Karin

Berichten: 2872
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:04

ziet er goed uit. Fijn dat je het weer rustig aan het opbouwen bent. Ga zo door.

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:35

dat was wel even schrikken!!
maar fijn om te horen dat het als maar beter gaat en dat je niet hebt opgegeven.

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Re: Nog een lange weg te gaan, maar we zijn al een eind op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:07

ziet er erg goed uit Lachen
het was zeker wel even schikken voor jullie maar weet zeker aan deze foto's te zien dat alles 200% goed komt Lachen

erg leuke combi Lachen
hij loopt netjes voor de kar Lachen