Tweede keer aangespannen met mijn fries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Tweede keer aangespannen met mijn fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:29

inderdaad mennen is heel wat meer dan op de bok zitten en aan de touwtjes trekken, zoals veel ruiters denken. de mensport wordt vaak onderschat. als je tegen een ruiter zegt dat je ment, krijg ik altijd meteen de indruk dat ze enorm op je neer kijken; mennen is een sport voor "ouwe banketstaaf".
naar mijn mening igt de moeilijkheidsgraad zelfs nog hoger dan bij paardrijden. je niet de mogelijkheid met je lichaam te corrigeren. dus beperkt in de hulpen en de afstand tot je paard is groter. ook heeft het trekken van de kar na mijn mening meer invloed op de takt en regelmaat van het paard, dan de ruiter heeft.
en dan nog maar niet te spreken of de meerspannen....

Hunnebun
Berichten: 103
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Fryslân Boppe

Re: Tweede keer aangespannen met mijn fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 07:36

xElienx schreef:
inderdaad mennen is heel wat meer dan op de bok zitten en aan de touwtjes trekken, zoals veel ruiters denken. de mensport wordt vaak onderschat. als je tegen een ruiter zegt dat je ment, krijg ik altijd meteen de indruk dat ze enorm op je neer kijken; mennen is een sport voor "ouwe banketstaaf".
naar mijn mening igt de moeilijkheidsgraad zelfs nog hoger dan bij paardrijden. je niet de mogelijkheid met je lichaam te corrigeren. dus beperkt in de hulpen en de afstand tot je paard is groter. ook heeft het trekken van de kar na mijn mening meer invloed op de takt en regelmaat van het paard, dan de ruiter heeft.
en dan nog maar niet te spreken of de meerspannen....


Ja, dat klopt. Ik dacht eerst, toen mij moeder met de shetlandertjes begon, dat het heel simpel was, maar dat valt vies tegen. Ik men zo af en toe ook wel eens, maar je moet op afstand contact en controle over het paard hebben, en dat is best lastig!

De TS is denk ik wel verantwoord bezig, omdat er een instructeur vlakbij was. Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren, maar dat kan ook als de instructeur wel op de kar zit. Die kan dan misschien corrigeren, maar dat hoeft niet altijd. Dus in mijn ogen is ze best verantwoord bezig, als was het misschien beter dat de instructeur was blijven zitten en bv. de moeder foto's had gemaakt.
Maar toch, ik vind het er netjes uitzien voor een tweede keer mennen.

cavellino
Berichten: 80
Geregistreerd: 04-05-06

Re: Tweede keer aangespannen met mijn fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:25

Jammer dat we daar nu weer zo lang op door moeten gaan.

Ik denk dat de boodschap nu wel duidelijk is.

Mooie foto's!

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Tweede keer aangespannen met mijn fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:53

Gezien de houding van het paard, de tijdsduur waarin de foto's gemaakt zijn en een instructeur die dicht in de buurt was, is het risico toch wel behoorlijk goed ingeschat Knipoog
Heel veel plezier met je paard, het is een prachtige Fries!

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Tweede keer aangespannen met mijn fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:57

Het ziet er heel netjes uit, ik vind het heel verstandig dat je je paard laat beleren en je krijgt er een hele leuke aan voor de wagen denk ik.

Enne, verantwoord? Ja, dat denk ik wel, kom op mensen, hier is niets mis mee.