Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vrijgeving inschrijfgelden en prijzengelden EVENTING

 
Profiel   

Naar aanleiding van het enigszins hoge inschrijfgeld van een eventing wedstrijd wat in een ander topic werd genoemd werd ik aan het denken gezet. Hierdoor werd ik wel benieuwd of anderen hetzelfde tegen de volgende zaak aankijken als ik.

Zoals vele al weten is sinds 1 april 2017 de KNHS regeling aangepast zodat alle verenigingen zelf hun inschrijfgelden en prijzengelden zouden kunnen bepalen. Doel? Marktwerking. Goede accommodaties kunnen meer vragen. (Bron : https://www.knhs.nl/nieuws/2016/geen-verplichtingen-meer-rond-start-en-prijzengelden-per-1-april-2017/

Naar mijn mening prima voor de dressuur en het springen. Vaak keuze uit wedstrijden. Alleen nu kom ik bij mijn punt. De eventing wedstrijden. Want om nou even eerlijk te zijn.. zo veel keuze hebben wij niet. Hoe kijken jullie hier tegenaan? SGW rijden is al duur.. nu zie ik de prijzen stijgen (ook voor de minder exclusievere wedstrijden) en het prijzengeld zie ik dalen tot het punt dat je bij een plaatsing onder de 3e prijs niet eens je inschrijfgeld terug verdient.

Wat vinden jullie hiervan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 21:40 



 

Ik heb eventing altijd als goedkoop beschouwd. Meestal 25/35 euro voor een wedstrijd. Als ik bedenk dat ik voor een normaal parcours of proef vaak al 12,5 euro betaal. Dan is eventing totaal niet duur.
De organisatie is veel groter, de kosten veel hoger (hindernissen moeten gemaakt en onderhouden worden) en veel meer vrijwilligers.

Dus ik vind max. 40/45 euro voor een wedstrijd helemaal niet zo gek..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 06:11 



 
Profiel   

Idd nini roosje ben het helemaal met je eens!
In belgie betaal je standaard 45 euro voor B/L niveau en 55 voor M/Z wedstrijden...

Als je het duur vind rijd je toch wat minder wedstrijden? Niemand verplicht je om 2-3 keer in de maand te crossen hoor... en daarnaast is het maar in periodes... zomervakantie zijn er vaak weinig wedstrijden dus kun je weer sparen voor het najaar....

Daarnaast is er al zo ontzettend veel keus bij gekomen in de eventing wedstrijden vergeleken met een paar jaar geleden, dat daarin ook best een selectie mag komen te zitten zoals bij springen/dressuur. Dat komt er toch automatisch, de ene heeft gewoon een mooiere accommodatie/ cross dan de ander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 15:20 



 
Profiel   

Ik vind het argument van de concurrentie tussen locaties onzin want uiteindelijk kies ik op afstand en planning

Ik vind het wel erg snel omhoog gegaan qua prijs en vrees voor volgend jaar nog meer stijging

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 18:10 



 
Profiel   

Ligt er ook echt aan wat het prijzengeld is vind ik. Ondanks dat ik op de nationale klasses vaak niet echt mee rijd voor de prijzen vind ik het een stuk minder erg om een keer 40 euro te betalen als er ook een grote prijzenpot is.

Ik weet dat de eventing in Ermelo, notabene op het KNHS centrum!, het inschrijfgeld 30 of 35 was en de 1e prijs precies hetzelfde! Daar ga ik uit principe al niet heen.
Ook selecteer ik de wedstrijden, mooiere en betere wedstrijden, en dan vooral qua bouw van de cross, wil ik ook gerust iets meer voor betalen.

Sinds mijn beste vriendin FEI wedstrijden rijdt, zij kon in Renswoude even 350 aftikken, ben ik niet zo snel meer onder de indruk hahahaha.

Enige jammere is is dat alles steeds zoveel duurder wordt. Het is niet alleen die ene eventing wedstrijd, het is alles bij elkaar. Paarden houden en wedstrijden rijden wordt steeds duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 19:22 



 
Profiel   

Idd Seventeen kijk alleen is even hoeveel het kost om uberhaupt op wedstrijd te kunnen?
- lidmaatschap club
- lidmaatschap KNHS
- startkaart KNHS (belachelijk duur)

Daar heb ik meer moeite mee dan een organisatie die 35 euro vraagt voor 3 onderdelen.

En idd ik kies de wedstrijden ook uit op locatie/ organisatie liever een half uur langer in de auto en een mooie wedstrijd dan andersom. Daarmee heb ik toch de pech dat op Sevenum en Ysselsteyn na alles dik 1.5 uur rijden is dus dat half uurtje extra maakt ook niet meer uit....

En Seventeen met die 350 euro is het nog niet gedaan haha want de KNHS incasseert over enkele weken nog even 38 euro omdat ze je ingeschreven hebben voor de wedstrijd....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-17 09:10 



 
Profiel   

Als ruiter vind ik het natuurlijk jammer.
Maar vanuit de organisatie kan ik het wel heel goed begrijpen. Het vraagt immens veel meer van je club en zijn omgeving en je houd er niets meer aan over dan aan een dressuur wedstrijd.
Onze vereniging organiseert een cross en nuchter bekeken zijn wij echt helemaal koekoek dat we het doen. Maar ja, hobby he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 13:57 



 
Profiel   

Eens met bovenstaande (Seventeen, nicootjuh en pol013)! Organiseren is gewoon onwijs duur, daarnaast vind ik een startkaart en de overige kosten van de KNHS ook vrij duur. Wbt het starten in Belgie, daar betalen ze ook wel een stuk minder voor de startkaart en het lidmaatschap geloof ik.

Daarnaast vind ik het niet erg om meer te betalen voor een Eventingwedstrijd. Heb meer moeite met 15 euro betalen voor 1 dressuurproef, dan met 30/35 euro voor een Eventingwedstrijd met 3 onderdelen. Daarnaast vind ik wel dat ze het B zonder dressuur wel weer goedkoper mogen maken. In Markelo hadden ze bijvoorbeeld B zonder dressuur netjes 5 euro goedkoper gemaakt, maar in op een andere wedstrijd was B zonder dressuur weer duurder dan met dressuur in Markelo.

Moet wel zeggen dat nu ik internationaal rijd, ik de nationale prijzen wel mee vindt vallen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 07:39 



 
Profiel   

haha dat klopt maika vergeleken met 1* is alles goedkoop...

en mijn dressuur instructrice zegt dat we niet moeten zeuren want internationale dressuurwedstrijden zijn nog 1.5 keer zo duur als onze 1* wedstrijden :x

maar idd B zonder dressuur mag best een tikje goedkoper...

En Belgie zit ook met belasting gebeuren.. kreeg laatst een brief dat ik belasting moest betalen over mijn gewonnen prijzengeld in Belgie vorig jaar, vond al dat ik het prijzengeld zoveel hoger lag da in NL maar nou snap ik waarom want je houd uiteindelijk hetzelfde over ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 08:16 



 
Profiel   

Vindt 30,- of 35,- gewoon netjes, kost immers ook genoeg qua tijd en mensen. Maar ben het ook met de meeste eens dat 37,50 voor b zonder dressuur best veel is.

Denk dat ieder voor zich moet kijken of je wedstrijden selecteert op locatie of prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 11:06 



 
Profiel   

Ik moet eerlijk bekennen, ik volg niet alles op de voet, en ik wist het geeneens. Dus bij de wedstrijd van ede keek ik wel even op.
Maar ik vind het gezien alle werkzaamheden ook goed. Als ik zie wat het allemaal kost...misschien dat de verenigingen er dan beter aan de financiële kosten uitkomen, en het voor alle partijen beter wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 09:15 



 
Profiel   

An sich is het in vergelijking met een dressuur-/springparcours niet duur, maar in vergelijking met het inschrijfgeld van andere SGW's, was het inschrijfgeld voor Ede nogal wat hoger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 10:28 



 
Profiel   

Wat Sim zegt ben ik het mee eens!

Maar ben het er ook mee eens dat als er in het M €45,- pp betaald moet worden en de nr 3 wint maar €30,- dat, dat niet helemaal klopt. Als dan alles verder tot in detail geregeld is, vind ik het niet erg. Maar dat liet ook te wensen over.

Hoop dat €45,- nationaal wel de max wordt. Moet wel leuk blijven! En nee niemand verplicht mij er veel te starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 16:20 



 
Profiel   

Probleem met de marktwerking voor prijzengeld en startgeld bij de eventing is natuurlijk wel dat de keuze relatief beperkt is. Je kunt niet ieder weekend uit 3 wedstrijden kiezen en kijken wat je het beste past.
Daarmee vervalt de marktwerking wel grotendeels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-17 08:54 



 
Profiel   

Ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel los zal lopen. Wat Pol013 zegt is natuurlijk wel zo. Bij reguliere spring en dressuurwedstrijden zal het inschrijfgeld de pan niet uitrijzen, want dan gaan we ergens anders naar toe met zijn allen. En ook in het springen is het net zo. Ik heb vorige week 13 euro inschrijfgeld betaald. Werd 1e en kreeg een envelop met 5 euro!!! Heb serieus nog nagevraagd of dat geen foutje was.

Aanstaand weekend oefencross voor 20 euro, ik hou er alleen maar een boel ervaring, blijdschap en een dag plezier aan over. Dat is het me zeker waard. Moet ik ergens 35 euro neerleggen voor een SGW, dan doe ik dat ook met liefde.

We beoefenen een dure sport en je maakt zelf de keus om wel of niet deel te nemen aan wedstrijden. En ik weet dat een organisatie er niks aan overhoud na zo'n dag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-17 07:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen