Manegepaard en ik @ crosswedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ixie

Berichten: 1606
Geregistreerd: 03-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:48

vorame schreef:
Nickeltje schreef:
Jullie hebben er duidelijk plezier in en dat is erg belangrijk.

Ik vind het alleen wel erg onverantwoord dat jullie zonder enige vorm van bescherming voor het paard en zonder bodyprotector over dit soort hindernissen springen.
Vanuit de manege vind ik dit dan ook niet netjes geregeld, als dit hun terrein is en hun paard, moeten zij er op toezien dat er optimaal aan veiligheid gedacht wordt.

Hier ben ik het helemaal mee eens.


ik ben het er niet mee eens, de paarden op deze manege (ik spreek uit ervaring) hebben echt heel veel spring ervaring en hebben het op een andere manier geleerd, en het klinkt misschien hard, maar als ze tegen een harde balk komen (die overigens wel kan vallen) met een beetje zeer zullen ze de volgende keer goed springen. Ik vind dat niet zo zielig want het doet ze niet veel pijn.
En ik denk dat je met dressuur net zo goed dan een body protector moet dragen, aangezien het er volgens mij meer om gaat wat voor paard je hebt.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Manegepaard en ik @ crosswedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:51

IsabelvS: het is niet voor niets dat er bij SGW en bij crosstrainingen bodyprotectors verplicht zijn. Het vallen op een vaste hindernis is nu eenmaal een wat groter risico voor je lichaam.

Ixie

Berichten: 1606
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Manegepaard en ik @ crosswedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:54

ohw wist niet dat het verplicht was. Maar ik vind het reelaer wel erg verantwoordelijk etcetera, dus ik denk dat zij ookwel zelf kunnen beslissen of het nodig is of niet ;)

Kimberly1990
Berichten: 285
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:01

Citaat:
ik ben het er niet mee eens, de paarden op deze manege (ik spreek uit ervaring) hebben echt heel veel spring ervaring en hebben het op een andere manier geleerd, en het klinkt misschien hard, maar als ze tegen een harde balk komen (die overigens wel kan vallen) met een beetje zeer zullen ze de volgende keer goed springen. Ik vind dat niet zo zielig want het doet ze niet veel pijn.
En ik denk dat je met dressuur net zo goed dan een body protector moet dragen, aangezien het er volgens mij meer om gaat wat voor paard je hebt.


Het heeft niks met ervaring te maken.. het allerbeste paard kan altijd een keer een misstap maken of een keer struikelen.. De allerbeste ruiter kan altijd een keer vallen.. Ook al weet een paard dat het zeer doet als hij niet goed springt en dan de hindernis aantikt, het kan altijd een keer niet passen waardoor hij toch de hindernis raakt en zich kan blesseren.. Maakt niet uit wat voor paard je dan hebt, de Eventing paarden maken toch ook fouten en dragen daarvoor de beste bescherming, evenals de ruiters..

maare leuke combinatie!! ziet er leuk uit!! jullie genieten er duidelijk van :) Ga zo door!!

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:55

Ik ken toevallig het Reelaer (ben er heel wat keren op trektocht geweest en heb er mijn ruiterbewijs gehaald) én ik heb SGW-ervaring. Op het Reelaer vinden ze beenbescherming voor de paarden niet nodig. In principe zijn dit ook huppeltjes van nog geen 40cm, dus ieder paard zou dit moeten kunnen. Hoger doen ze daar niet. Maarja, dat praat het natuurlijk niet goed.
Wat ik niet snap is dat ze op 't Reelaer geen bodyprotectors verplichten. Ze gaan daar verantwoordelijk met de lesklanten/ponykampers om, dus ik snap niet waarom er niet een aantal bodyprotectors worden aangekocht. Met vaste hindernissen is het risico op ernstig letsel gewoon groter.

@ TS, Kelt heb ik op trektocht gereden! Dat was in zijn eerste jaar dat hij er was. We zijn toen nog samen onderuit gegaan in de grote wei, omdat meneer niet op zijn voeten lette en uitgleed. Is Redbull er nog? Dat vond ik nou nog eens een grappige pony :D

edit2: om nog een vb van hoogte te geven, de verhoging op deze foto links achter werd al nooit gebruikt omdat ie te hoog was http://i40.tinypic.com/2exljs2.jpg
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 24-06-09 22:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Ixie

Berichten: 1606
Geregistreerd: 03-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:56

Snoekiej schreef:
Ik ken toevallig het Reelaer (ben er heel wat keren op trektocht geweest en heb er mijn ruiterbewijs gehaald) én ik heb SGW-ervaring. Op het Reelaer vinden ze beenbescherming voor de paarden niet nodig. In principe zijn dit ook huppeltjes van nog geen 40cm, dus ieder paard zou dit moeten kunnen. Hoger doen ze daar niet. Maarja, dat praat het natuurlijk niet goed.
Wat ik niet snap is dat ze op 't Reelaer geen bodyprotectors verplichten. Ze gaan daar verantwoordelijk met de lesklanten/ponykampers om, dus ik snap niet waarom er niet een aantal bodyprotectors worden aangekocht. Met vaste hindernissen is het risico op ernstig letsel gewoon groter.


wel mee eens ja :j

ElineThera

Berichten: 2286
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Manegepaard en ik @ crosswedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:30

Leuke foto's, zo te zien genieten jullie beide van het springen!
Ik ben het eens met wat gezegt is over de bescherming, al kan je daar zelf natuurlijk niet zoveel aan doen omdat het vanuit een manege georganiseerd is. Daarnaast, vind het wel leuk dat een manege ook zoiets kan organiseren, dat zie je niet zo vaak. :)

Gipsylover

Berichten: 3244
Geregistreerd: 18-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:45

Ziet er goed uit Irisss :+:
&je hebt een nette houding, gefeliciteerd met je 1e plaats hé!

TheHorseInn
Berichten: 3092
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:12

helemaal gelijk :))

je handen,

ik vindt dat je je tenen heel goed naar binnen drukt :+
maar je hakken zouden mis een beetje meer naar beneden! :))

sandravdl
Berichten: 116
Geregistreerd: 10-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:38

knap hoor