Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Fijn comfortabel zadel voor endurance.

 
Profiel   

Rij momenteel met een thorowgood compact vzh, endurance wedstrijden.

Maar ben me aan het oriënteren voor een wat meer comfortabeler zadel wat geschikt is voor endurance wedstrijden.

Ik heb altijd met een barefoot cheyenne gereden, maar later toch naar de thorowgood overgestapt, omdat boomloos voor lange ritten niet goed geschikt zou zijn.

Nu krijg ik zelf na 25 km gereden te hebben last van mijn knieën. Wat ik met de barefoot dus niet had, zelfs na een rit van 6 uur lang niet.

Dus om die reden ben ik benieuwd naar ervaringen en tips voor (2e hands) betaalbare fijne zadels op de lange afstanden.

Mijn paard heeft wel een wat rechte oplopende rug, dus een zadel met veel curve in de boom past niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 20:55 



 
Profiel   

Wellicht eens een ritje naar Countrymill in Nijkerk wagen?! Zij hebben vanalles, je kunt proberen wat jou en je paard goed past. Zeker ook voor endurance.

Zelf ben ik van een JC dressuur vorig jaar overgegaan naar een Wintec endurance, super blij mee nog steeds!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 23:26 



 
Profiel   

Hoe zit het met de prijzen daar? Beetje betaalbaar? (tot 500 euro)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 23:57 



 
Profiel   

Ik ben ook geslaagd in Nijkerk na minder goede ervaringen met thorowgood en massimo.
€500 is erg krap, maar hangt ook van je paard af.
Mijn 2e hands koste 450 euro maar heb ik voor nog eens 400 zo laten aanpassen dat het perfect ligt. Heb dan ook een paard met zeer moeilijke rug.
Super tevreden over de keus en service.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 00:27 



 
Profiel   

Mandy_89 schreef
Hoe zit het met de prijzen daar? Beetje betaalbaar? (tot 500 euro)


Ik denk dat 500 voor een zadel wel heel laag is, met het dubbele kom je al wat verder.

Je zou ook vooraf kunnen bellen wat ze hebben liggen en of er voor jouw budget wat mogelijk zou zijn. Dan kun je zelf inschatten hoe en wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 06:52 



 
Profiel   

Dat zou inderdaad nog kunnen. Even bellen en vragen.
500 dacht ik dat een normale prijs was voor 2e hands.
Voor 1000 heb je al heel ruim keus in nieuwe zadels, ook die van zaldi

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 10:21 



 
Profiel   

Lein_ schreef
Ik denk dat 500 voor een zadel wel heel laag is, met het dubbele kom je al wat verder.


500 euro is een prima budget voor een 2de hands zadel.

Mandy_89 schreef
Nu krijg ik zelf na 25 km gereden te hebben last van mijn knieën.


Mss ipv een ander zadel kan je kijken naar andere beugels? Sprenger heeft een aantal speciale modellen - sommige mensen hebben hierdoor minder kniepijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 10:44 



 
Profiel   

Ik ga niet over budgetten e.d.; het is zeker mogelijk dat je voor 500 euro een passend zadel gaat vinden (dat is het belangrijkste!) maar je vergroot je mogelijkheden zeker wel.
Wanneer je een 2e hands massimo trail koopt (wordt veel in de endurance gebruikt) zul je aanzienlijk meer kwijt zijn dan een wintec bijv.

Voor knieën denk ik ook aan andere beugels, vergeet ook schoenen of laarzen met een lekker voetbed niet, kan ook veel doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 12:13 



 
Profiel   

Country Mill is echt heel goed. Begin van het jaar heb ik bij hun een 2e hands zadel gekocht. Je kan ze het best even bellen of ze wat voor jou wens en budget hebben liggen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 14:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen