Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Van angst&beven, naar paard&leven!

 
Profiel   

Gisteren zijn Kicky (AlaskaTorrie @bokt) en ik met onze paarden Alaska en Anneloes naar de paard &leven dag in Ermelo geweest. We hadden er super veel zin in en hadden voor onszelf een erg leuk programma.

Programma Kicky&Alaska :
0935-1000 springen
1300 Enjoy the Ride
1445-1515 endurance
1520-1620 TREC

Programma Jacyntha & Anneloes:
0900-1000 TREC
1300 Enjoy the Ride
1445-1515 endurance

Onze dag begon erg vroeg, 0400 de wekker, 0500 naar stal, 0600 op weg naar Ermelo! Het is altijd weer even spannend of de paarden makkelijk de trailer opgaan, maar als twee voorbeeldige paarden stonden ze er zo in!

Omdat Kicky's eigen bus nodig was voor het werk, hadden we een bus gehuurd. Eenmaal een tijdje onderweg,begon deze bus op de snelweg kuren te vertonen.. Maakte veel lawaai, toeren liepen ontzettend hoog op en hij gaf aan dat hij in de 3e versnelling zat, dan weer in de 2e en vervolgens weer in de 4e, terwijl de versnellingspook (die netjes in z'n 5 stond) met geen vinger aangeraakt werd.... Gelukkig waren we vlakbij een benzine pomp en konden we van de snelweg af. Eenmaal daar begon de motor te roken en te stinken.
Mijn eerste gedachte: koppelingsplaten kapot.

Snel de pechhulp gebeld, die maakte er een spoed van, ivm de paarden.
Deze meneer, die er vrij snel was, kwam meteen tot dezelfde conclusie: koppelingsplaten kapot, deze bus gaat vandaag niet meer rijden..
Er was wel een vervangende auto, maar geen een die twee paarden kon trekken.
Snel de werkende collega's uit hun bedje gebeld, of zij de bus konden brengen en de vervangende auto dit weekend konden gebruiken, zodat wij een bus hadden om de paarden te trekken.
We moesten mee naar het depot.. De kapotte bus moest opgetakeld worden, de trailer achter de takelwagen en zo konden we met z'n allen mee.
Dit betekende dus dat we de paarden uit moesten laden, naast de snelweg.
Zelf vond ik dit doodeng, maar onze koele paarden vonden het wel prima...


[ img ]

[ img ]

Gelukkig stonden ze ook op deze rare plek binnen no time op de trailer en op het depot, na lang wachten, liepen ze er ook weer meteen vol vertrouwen in.

Zo konden we, met onze eigen vertrouwde bus, onze weg vervolgen naar Ermelo. En kwamen we, drie uur later dan gepland, toch veilig aan!

Ons eerste onderdeel hadden we gemist, erg jammer, want de TREC leek me super leuk!
De Enjoy the Ride was een heerlijk ritje, daar hebben we helaas geen foto's van.

Volgende onderdeel: de endurance. Voor kicky interessant, omdat zij Alaska altijd gestart heeft in dit onderdeel en ze dit na een lange tijd van ernstige ziekte bij Alaska weer wil gaan oppakken.
Voor mij interessant omdat mijn paard vreemde mensen doodeng vindt en hierdoor nog wel eens erg gevaarlijk kan worden. Een goede oefening dus en beide dames deden het keurig!

[ img ]

[ img ]

Mijn knappe dame stond netjes stil bij het meten van haar hartslag en vertrouwde haar naamgenootje wel! (de dierenarts heet ook Anneloes)


[ img ]

[ img ]

Kicky deed daarna mee aan de TREC en Anneloes en ik hebben nog wat rond gehobbeld op het veld naast de TREC.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Al met al toch een hele geslaagde dag geworden en genoten van onze dappere paarden!
Volgend jaar weer, maar dan wat minder spannend? O:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 12:35 



 
Profiel   

Wat een nachtmerrie mbt vervoer. Gelukkig is het allemaal goedgevonden en hebben jullie lol gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 13:59 



 
Profiel   

Wat een verhaal! Gelukkig dat alles goed gekomen is! Wij reden bij jullie in de TREC les!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 15:49 



 
Profiel   

RIJ-ITP -> TEN-ITP

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 20:26 



 
Profiel   

Was inderdaad even spannend haha..

Buxy, op welk paard reed jij?

Bedankt voor het verplaatsen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 15:07 



 
Profiel   

De andere fries :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 15:37 



 
Profiel   

Gelukkig is alles uiteindelijk goed gekomen en hebben jullie nog een leuke dag gehad :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 21:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen