Tijdelijk loopverband, wat doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stienmasjien
Berichten: 617
Geregistreerd: 10-08-08

Tijdelijk loopverband, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 21:35

Ik heb dus zoals de titel al zegt een tijdelijk loopverband omdat ik mijn enkelbanden gescheurd heb.
Normaalgezien mag het er volgende week dinsdag wel weer af, maar ondertussen staat mijn paard wel al 3 dagen op de wei.
Ik zou dus graag wat dingetjes weten dat ik kan doen zonder dat ik mezelf te veel belast, maar mijn paardje wel een inspanning moet doen of beweging heeft.
Ik dacht aan grondwerk of vrijspringen. Met beide dingen heb ik nog niet echt ervaring, het zou wel positief zijn want ik heb mn paard nog maar enkele weken. Onze band verbeteren zou dus zeker geen kwaad kunnen. We zijn volop bezig met vertrouwen krijgen (hij was nogal mensenschuw op de wei, eenmaal dat je hem aan een halster hebt zijn er geen problemen meer, hij schrikt wel nogal vaak) maar dit stomme voorval zorgt ervoor dat mijn werk tevergeefs gaat worden en dat wil ik niet.
Vrijspringen heb ik zelf nog nooit gedaan, zou ik dit alleen kunnen of moet er iemand bij zijn?
Hoe moet je dan precies te werk gaan?
Als iemand nog ideeën heeft mag je ze gerust vertellen.
Ik kan gerust kleine eindjes stappen, lopen lukt niet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Lachen

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: Tijdelijk loopverband, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:07

Heel vervelende situatie, maar als ik jou was zou ik gewoon zelf rustig aan doen. Dat jij goed hersteld, heb jij (en je paard) later meer plezier van.

Waarom wil je je paard persé een inspanning laten doen? Is dit voor hem of voor jou? Je kan bijvoorbeeld alleen poetsen oid.

stienmasjien
Berichten: 617
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Tijdelijk loopverband, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 10:15

Nou ja, poetsen en tuttelen doe ik al hoor.
Ook in de wei gewoon er wat bij zitten en tegen praten, niet dat dat veel inspanning vergt ofzo. Huilen van het lachen
Het is gewoon om hem wat beweging te geven, zorgen dat hij zich niet verveelt en dat hij zijn energie wat kwijt kan raken want dat heeft hij soms best wel nodig. Knipoog

Rian_Luna

Berichten: 388
Geregistreerd: 04-05-07
Woonplaats: Spanbroek

Re: Tijdelijk loopverband, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:16

is er niet iemand die met je mee kan om te helpen?
dan ben je er toch en dan kan je ook wel wat doen maar laat je degene die mee is lekker lopen Clown
succes!! Bloos

xchanelle
Berichten: 47
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Tijdelijk loopverband, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:37

zoals je al zei, vrijspringen Lachen. longeren gaat niet? anders maar los longeren in de bak, ookal is dat niet het allerbest Knipoog

M_arieKe__

Berichten: 26
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: pannerden

Re: Tijdelijk loopverband, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:39

veel rust. of evt je paard gaan longeren met bijzet of pasoa